Ønskes leid: Utstyr til å justere inn prosjektør (BG 808)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønskes leid: Utstyr til å justere inn prosjektør (BG 808)

Jeg har bruk for å leie utstyr til å justere inn min Barco Graphics 808 på nytt snarest mulig. Minstekravet er to gode øyne og fingrer til å trykke på fjernkontrollens knapper og vri på linsene, men det kan kanskje være en fordel hvis det følger med f.eks. et hode som koordinerer det hele, og gjerne en munn til inntak av kaffe eller lignende smøremidler. Det viktigste justeringsområdet er fokus, da kinoens eier og maskinist er ynkelig til å få til slikt.

Årsaken til dette plutselige behovet er at jeg nylig har kjøpt ny HTPC, og den er så idiotisk rask (P4 3.0c @ 3.8 mHz) at jeg må pøse på med alt jeg har av ffdshow-filtere. Men da blir min gamle innstilling på 1024x768 rett og slett for sped. Det jeg fikk best resultat med av min egen fikling (i den populære fredagsserien "Senkveld med Tor - Tor gjør ting han ikke kan") var 1152x864@75, det var merkbart mer "film" enn 1024x768, men også 1536x864@50 (da selvsagt til widescreen-film) så veldig bra ut, så jeg må se begge deler riktig innstilt for å finne ut hva jeg liker best.

Grunninnstillingene av prosjektøren ble gjort av utstyr av merket Jan Erik i fjor sommer (hvis samme utstyr er tilgjengelig innen rimelig tid ville det så avgjort ikke være noen ulempe, men det er ikke et krav), så det er ikke sikkert det er så mye som må gjøres der, men jeg har vært ute for at sakene forandrer seg over et år også på det området, så det er en fordel at det innleide utstyret kan stave sjeimpf...cchampofløyg....linseflapping! I tillegg er det byttet lerret siden da, fra et vanlig motorisert til "tab tensioned", så iallfall i hjørnene har fokusen sannsynligvis forandret seg.

Når det gjelder frakt til og fra leiestedet, er det snakk om rundt to og en halv times kjøring fra Tigerstaden (kanskje litt raskere hvis man har en av de nevnte tigrene i hælene), ved nedkjørselen til byen som ligger godt an til å bli Norges sommerby nummer én, Risør. Mottakelseskomiteen kan for eksempel vente på Sørlandsporten-kafeteriaen, et kjent landemerke på disse kanter. Hvis det trengs lagring over natten, kan det ordnes i et dertil meget godt egnet rom, i gangavstand fra kjølerommet der forskjellige former for smøremidler for justeringsutstyr oppbevares, som Coca-Cola (kun ekte vare på boks) og øl. Det vil nok trenges smøring i fastere form også, og på stedet fins det en meget flink produsent av slike midler, også kjent som "fruen".

Og ikke minst: Diskresjon kreves og loves, særlig overfor kinosjefen. Blir det funnet feil som ikke er umiddelbart synlige for et mer utrent øye, må dette forties meget godt, da ingenting er verre enn å bli gjort oppmerksom på feil man ikke kjente til, og som senere ødelegger gleden ved filmtittingen.

Hvis noen kan tenke seg å fungere som utleier/utstyr her, blir vi sikkert enige om leieprisen.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med Bjørn H. her på forumet. den mannen er unik på CRT.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er litt for sent ute...han dro igjen i firetiden i går! Jeg kommer tilbake om noen dager med inntrykk og endringer - det ble mye å svelge på en gang, og jeg har ennå ikke rukket å se en hel film på det nye oppsettet.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er heldig du :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok sikkert du også være. Ta en titt på hjemmesiden hans (http://www.crtht.com/index.htm)så finner du kontaktinformasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •