Sony D50Q, 1252qm eller BG 801??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony D50Q, 1252qm eller BG 801??

Jeg lider valgets kval...

Skal bruke ca 9000, og har da valget mellom Sony D50q'en som er på salgslisten her med brente rør, 1252'en som Per Johnny skal selge med rør på 9, 9, 8 (hvis den ikke er solgt da Per J?) eller BG 801'en som er tilsalgs på QXL nå.

Har egentlig mest lyst på D50'en, og så skifte rørene når jeg får råd, men vil gjerne ha litt feedback fra forumet om hva som funker best. Skal bruke den med HTPC til HD-materiale og DVD spiller, X-box og vanlig TV

Har i dag en Sony 1000Q som har tjent meg trofast i snart 6 år. Begynner å slite litt nå med fungus i rørene og et par av "pot*ene" for konvergens innstillingene mangler.... Men, greit bilde gir den egentlig enda...

Hva sier dere?

Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En strøken D50 er å foretrekke, men å skifte billedrør og kalibrere inn fokus, astigmasjon og grå-skala er ingen enkel sak. Selvom D50'en kun har såkalte 7+" billedrør og 1252 og 801 har samme 8" billedrør, så er D50 å foretrekke i ytelese sammen med design og tilkoblingsmuligheter. D50'en er også mye nyere konstruksjon.

Jeg foretrekker også 1252 litt foran 801s(og langt foran 801 uten s). Pluss til 801 er at den er enklere for en førstegangsbruker, men det gjelder ikke deg, da du er vant til Sony fra før. 1252 og D50 settes opp samme måten som du er vant til bare at det gjøres digitalt med fjernkontroll og litt flere justeringsmuligheter.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Huff... vanskelig dette her...
    Har du 1252'en til salgs enda Per Johnny?

Noen i Stavangerområdet som kan leies inn til å skifte rør på en D50??

Har ikke våget å ta ut rørene for "fungus clean" på 1000q en min en gang så jeg vet ikke om jeg våger meg ut på det..
    Selv om jeg har sett noen på avsforum som har gjort det med god hjelp fra forumet..

Hva må til for å få koblet en progressiv component fra DVD spiller til 1252'en? transcoder? Vet at D50 tar det direkte.

Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hva må til for å få koblet en progressiv component fra DVD spiller til 1252'en? transcoder? Vet at D50 tar det direkte."

D50'en tar ikke progressiv component fra dvd-spiller. Du kan koble det til få bilde i farger, og det kan se helt riktig ut, men den bruker feil matrise for dekoding, slik at farger blir feil. Mange legger ikke merke til det, men for meg så er det helt åpenbart.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da har jeg misforstått.

Må ha transcoder da altså. Hva er prisen på en slik Key Digital sak?

Og du svarte ikke på om 1252'en fremdeles var til salgs.

Kenneth

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •