Barco 808s vs. 808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 808s vs. 808

Holder på å kikke på ein Barco 808 prosjektor no, og lurer litt på om det er stor forskjell på denne og ein 808s?

Er mange som anbefaler Barco 808s, vil det være dårligere bilde på ein 808 model? Ser på specs. at det er forskjell på RBG Bandwidth Mhz, 75Mhz mot 120Mhz på 808s.

http://www.crtcinema.com/barcospecs.html

Har dette mykje å seie?

Ellers ser den fin og grei ut.. prisen kjem til å ende på 22.800,- med så å seie perfekte rør.. 7600 chassis timer, 2 VDC rør og et som nytt rødt fra en annen prosjektor..

Tanker om denne noken? Grei pris og prosjektor?

.runar

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøpe den her i norge?eller i utlandet?Er det en data eller Graphics model?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    808S er en veldig bra projektor. S modellene har en del fordeler, som bedre RGB forsterkere med mindre støy i bildet osv.

Kjenner ikke så mye til 808 men har hørt at 808S er en mye bedre maskin.
    På en annen side så får en ikke en 808S med knallbra rør for 23K heller da. En må mye lenger opp i pris.

Kjelli

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff har en Barco Graphics 808 han kan sikkert svare deg, på det du lurer på.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Mastiff har en Barco Graphics 808 han kan sikkert svare deg, på det du lurer på.
    Dette er ein Barco Graphics ja, får sjekke med Mastiff. Den holder til i England, prisen er ink. porto og mva..

Det ein VDC røret har ein svak innbrenning... er vel ein 9 på skala fra 1-10, ellers ser dei veldig bra ut.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett rørene? Selv den minste innbrenning kan være merkbar og svært irriterende i lengden. Min maskin har innbrenninger som ikke syntes gjennom linsene og nesten ikke når man har linsene av. Men når man først ser feilen så begynner man å bli pirkete og legge merke til det. Hvem skal du kjøpe den av? en kjent og seriøs forhandler eller en privatperson på ebay eller no? Vær sikker på at du ikke kjøper katta i sekken... det blir fort dyrt vis du må bytte to eller kanskje alle tre rørene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det her http://www.crtprojectors.co.uk/parts.htm du skal kjøpe den i fra?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Har du sett rørene? Selv den minste innbrenning kan være merkbar og svært irriterende i lengden. Min maskin har innbrenninger som ikke syntes gjennom linsene og nesten ikke når man har linsene av. Men når man først ser feilen så begynner man å bli pirkete og legge merke til det. Hvem skal du kjøpe den av? en kjent og seriøs forhandler eller en privatperson på ebay eller no? Vær sikker på at du ikke kjøper katta i sekken... det blir fort dyrt vis du må bytte to eller kanskje alle tre rørene.
    Enig i dette. Spesielt på de maskinene med høyere lysutbytte så skal det ikke mye til. På min 808S kan en ikke se noe slitasje med linsene på, og såvidt skimte bittelitt med slitasje (det er virkelig bare så en kan skimte det) med linsene av. Det kunne like gjerne ha vært svidd svart for min del.
    Andre ser det ikke så lett, men jeg irriterer meg blå av det.

Kjelli

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...60764&rd=1

Er på ebay eg fant den..

Men... hrmf.. fekk nei av dama..:?
    Me flytter inn i ny leilighet om 3mnder så fekk beskjed om at eg må vente til me har fått kjøpt inn kvitevarer og møbler.. *sukk* kvinnfolk..

Om det er noken som er interessert her så trur eg nok dette er eit ok kjøp.

Info fra selger:

"All tubes have been replaced, the blue and the green with refurbished VDC tubes and the red was taken from a low hour Barco that was being sold for spare parts. The wear on the blue tube is actually the way it came from VDC, I eventually got most of my money back but they let me keep the tube. VDC said that its not acyually wear but is etching from the acid they use to clean the inside of the tube face - hard to tell the difference but its very minor but I prefer to call it wear so that everyone can understand.

The Barco has around 7900 hours (its actually less than that but I have to
    demo it tonight so best to make the hour count higher just in case) and was made in 1995. I also have the remote control and the all the manuals as well as the service manual on a CD-Rom."

Så må ein få kasse herifra,
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...46694&rd=1

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke tatt bryet med å skaffe meg en maskin fra utlandet som ikke er strøken. Det finnes mange nok maskiner her hjemme som som er i samme stand. Det blå røret har innbrending så det holder... og er ikke byttet med et VDC rør nylig tror jeg. det er svært vanskelig å se innbrenninger på bilder, spessielt når bildet er så lite.
    Man får det man betaler for, som regel... Men man kan være heldig vis man følger litt med og har kontakter.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren at jeg ikke så det før jeg var ferdig med en halvlang PM om saken... Uansett, konsensus er at jeg ikke vurderer å oppgradere - for meg er nytte-kostnadsregnestykket helt klart på den siden at jeg beholder det jeg har. Jeg har faktisk ikke sett en S i drift, og jeg tror ikke jeg skal gjøre det heller...det er lettere å se feil når man har et sammenligningsgrunnlag. Da er det mye morsommere å sammenligne med digitale prosjektører, jeg har bare sett én (som jeg kan huske) som jeg syntes hadde subjektivt sett bedre bilde enn min, og det var Yamahaen til rundt 100K. Og forskjellen var så avgjort ikke enorm. Sånt styrker alltid selvtilliten! Jeg tror faktisk jeg vil få mer ut av mine ekstreme ffdshow-innstillinger, som jeg håper å få testet i helga, enn jeg hadd fått ut av å bytte til en S. Men det er bare en teori.

Jeg er ikke verken audiofil eller videofil, jeg liker bare film og vil se den med en lyd- og bildekvalitet som ikke irriterer meg. Så lenge kvaliteten ikke står i veien for opplevelsen (og det er det en god stund siden den har gjort - helt siden jeg gikk over til tab tensioned lerret) er jeg fornøyd! Og tenk hvor mye billigere den innstillingen er enn den standard direktørbilinnstillingen: "Det er kommet en ny og bedre modell, derfor må jeg kjøpe den."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •