PROG.SCAN

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: PROG.SCAN

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PROG.SCAN

Hei

Kan man kjøre prog,scan på en barco data 701s :?:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan du anbefalt å kjøre oppløsninger opp til 1024x768p. Du burde også kjøre progresiv scan, ellers vil du se tydlige svarte stiper i bilde.

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet blir at signalet ditt med component til din CRT vil sannsynlig resultere in en blinkende effekt på ditt bilde.

Hadde nøyaktig det samme problemet selv med min Barco 701s data. Hadde heftig mail dialog med Jan Erik (Tusen takk for hjelpen!) på videosystem en periode, og problemet blir at det blir problemer med macrovisionsperren (kopibeskyttelsen) i dvd spilleren din. Den takler ikke inngangsignalet ditt. Har prøvd med Philips 963sa og HK DVD25. Det er nok vanskelig å få DVD spilleren macrovisionfri.

Har en kompis som kjøpte en konverteringsboks fra USA som skulle rette opp disse feilene, og jeg prøvde den hjemme hos meg. Denne koverterer/jukser signalet fra component til en slags RGB som du bruker i BNC RGB inngangen. Blinkingen forsvant, men mørke felt i bilde så ut som det var en snøstorm i bakgrunnen. Altså grumsete på mørke bilder, med andre ord: Glem det.

Jeg brukte heller en Skyworth DVD (Feroudja chipset) spiller som jeg hadde progressivt signal ut fra VGA porten (Macrovisionfri) og inn til BNC inngangene. Dette fungerte meget bra på 701s'en!!! Det er nok svært vanskelig å få tak i en slik spiller nå. Vi prøvde en gjeng å få tak i en slik via kina og Hong Kong, det endte med at jeg ble lurt for ca. 4000 kr. for noen år siden. Det er jo som sagt forbudt å produsere disse DVD spillerne og de ble vel stengt ned!!
    Men fikk tak i en til slutt, og den oppbevarer jeg hjemme trygt i sin eske for evt. senere anledning eller et godt bud!!!

Har også prøvd Amoisonic 8000 spilleren med prog.scan fra vga, og denne har problemer med bakrunnsbilde. Ting i bakgrunnen blir litt hakkete. Ikke kjekt i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder macrovision kan jeg anbefale Sony modifiseringer fra [url]www.tronika.no[url]. Disse lar deg slå av macrovision så er det problemet borte...

Når det gjelder Skyworth og andre "kina" spillere kan jeg informere om at HiViZone selger DVD spillere (Skyworth, Shinco, Momitsu og Philips(!)) og de shipper til Norge. Jeg har vært kunde der i flere år (for film kjøp) og de selger nå "nyeste" "high-end" SkyWorth til US$149. (Den påstår seg oppløsninger helt opp til 1080i, har VGA og komponent etc.)

Se her https://www2.setssl.com/~hivizone/dv.../3050/3050.htm
    Melder du deg "inn" i HiViZone (ved å kjøpe en film eller noe) får du i tillegg 5% rabatt på spilleren, samt 10% rabatt på alle filmer du kjøper i fremtiden.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også god erfaring med HiViZone