Sorte horisontale streker på bildet?????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sorte horisontale streker på bildet?????

Hei til dere alle crt. entusiaster her inne.
    Fikk 2stk. Barco 801s av en kammerat. Etter og ha stilt den inn etter beste evne,får jeg sorte horisontale linjer i bildet. Hvorfor
    er det noen som har vært borti dette. Har ikke prøvd den andre Barcon, da jeg syntes den er litt tung og løfte opp og ned fra taket alene!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ca.
    Hei til dere alle crt. entusiaster her inne.
    Fikk 2stk. Barco 801s av en kammerat. Etter og ha stilt den inn etter beste evne,får jeg sorte horisontale linjer i bildet. Hvorfor
    er det noen som har vært borti dette. Har ikke prøvd den andre Barcon, da jeg syntes den er litt tung og løfte opp og ned fra taket alene!
    Er litt vanskelig å si noe utifra de sparsomme opplysningene du kommer med.

Det er mange ting som må gjøres riktig med slike projectorer. Bildet må være riktig sentrerert på alle billedrør, også sentrert innenfor selve 'rasteret'. Blanking av sider, top og bunn kan ha innvirkning. Prøv deg frem med dette, har du fortsatt problemer så kan det være selv projectoren eller feil på kabler og kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk får råd Per Johnny!
    Jeg komm akurat hjem fra påske tur, så jeg har ikke fått sjekket svar før nå.
    Vill bare si i fra at jeg er tildels ordblind,så det kann nok forekomme en del skrive feil.

Tilbake til projektoren.
    jeg har en dvd spiller som er en Panasonic DVD-RV31. Denne spilleren har bare video og S-video ut (samt scart).Jeg bruker S-video til resiveren som er en Yamaha RXV-2400,og derfra har jeg S-video og Komponent fra monitor ut på resiveren som går til projektoren.
    jeg har også en DVD optaker (type Packard Bell multimedia recorder),Fra denne silleren går det Komponent kabel ned til resiveren.
    Projektoren henger ca.260cm. fra lerretet som er 2m bret.
    Jeg har justert inn så godt jeg kann på kanal 2 og 92 (S-video) inngang og kanal
    4 og 94 (Komponent inngang).
    Jeg kann ikke se noen røde eller blåe kanter på verken tekst eller bilde,så tute nettet bude vell vere godt nåk stilt inn da?
    Ved still bilder kann bildet være skarpt uten horisontale striper,og ved hvit bilde,men hvis jeg holder hånden min inn til lerretet og beveger den langsomt opp eller ned kommer stripene fremm i gjenn.
    Inne i menyen hvor det står "internal # pattern" er det forskjellige betegnelser med forskjellige frekvenser.
    Jeg har forsøkt og sette den fra STD til f,eks VGA, men det virker som jeg ikke får lagret denn.
    Hvis jeg går inn i VGA (mode) Går den grønne meny tekste fra og vere stripete til og bli hel (uten striper).
    Er dette noe mer og ta tak i ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ca.
    Takk får råd Per Johnny!
    Jeg komm akurat hjem fra påske tur, så jeg har ikke fått sjekket svar før nå.
    Vill bare si i fra at jeg er tildels ordblind,så det kann nok forekomme en del skrive feil.

Tilbake til projektoren.
    jeg har en dvd spiller som er en Panasonic DVD-RV31. Denne spilleren har bare video og S-video ut (samt scart).Jeg bruker S-video til resiveren som er en Yamaha RXV-2400,og derfra har jeg S-video og Komponent fra monitor ut på resiveren som går til projektoren.
    jeg har også en DVD optaker (type Packard Bell multimedia recorder),Fra denne silleren går det Komponent kabel ned til resiveren.
    Projektoren henger ca.260cm. fra lerretet som er 2m bret.
    Jeg har justert inn så godt jeg kann på kanal 2 og 92 (S-video) inngang og kanal
    4 og 94 (Komponent inngang).
    Jeg kann ikke se noen røde eller blåe kanter på verken tekst eller bilde,så tute nettet bude vell vere godt nåk stilt inn da?
    Ved still bilder kann bildet være skarpt uten horisontale striper,og ved hvit bilde,men hvis jeg holder hånden min inn til lerretet og beveger den langsomt opp eller ned kommer stripene fremm i gjenn.
    Inne i menyen hvor det står "internal # pattern" er det forskjellige betegnelser med forskjellige frekvenser.
    Jeg har forsøkt og sette den fra STD til f,eks VGA, men det virker som jeg ikke får lagret denn.
    Hvis jeg går inn i VGA (mode) Går den grønne meny tekste fra og vere stripete til og bli hel (uten striper).
    Er dette noe mer og ta tak i ?
    Ok. Da er jeg ganske sikker på hva du mener. Du kjører 576 interlaced som signal, og da får du den effekten. Trykk på TEXT-kanppen - da skal 15,6 i frekvens komme opp? For å unngå dette bør man oppskalere-bildet til 720p.

Inngangsvalg 4 og 94 er RGsB og ikke komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk får svar Per Johnny!
    Jeg setter utrolig stor pris på all hjelp jeg får fra alle!

Per Johnny sa at jeg måtte opskalere projektoren til 720p, men hvordan gjør jeg det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •