Kaste min Barco 808s Data?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kaste min Barco 808s Data?

Heisan!
    Jeg er i ferd med å bygge opp en ny hjemmekino i et nytt hus og lurer nå på om tiden for å la min gamle gode 808s gå er inne.

Fikk demonstrert en liten sak til 15k påkoblet en blu-rayspiller hos Andre på Hifi-Huset i Bærum og jeg må innrømme at det jeg så hadde jeg ikke ventet. Jeg har ikke fulgt med på digitalprosjektorer på lenge for ikke noe kom opp mot min kombinasjon med SDI moddet DVD-spiller fra Arcam, DVDO VP50pro og dette monsteret. Jeg husker spesielt nå Lillestrøm kino ble nyåpnet for noen år siden med brask og bram og digitalprosjektor. Bildet var helt latterlig i forhold til hva jeg hadde hjemme.

Jeg forstår vel at tiden har innhentet oppsettet mitt og spørsmålet er om det i det hele tatt er noen vits å koble opp Barcoen på nytt. Jeg må jo bl.a redusere oppløsningen på signalet da Barcoen kun er 1280x1024.

Barcoen får jeg ikke noe igjen for, men scaleren er fremdeles i salg så den kan jeg vel få noen lapper for (har også HD-SDI kort montert). Mesteparten av skaleringen, så lenge det er digitalsignal, kan vel nå gjøres i en anstendig receiver, eller burde jeg beholde scaleren kanskje? Kanskje jeg kan få noen kroner for min 12m lange Kimber RGB "pølse" (sikkert mer verdt en prosjektoren .

Det er nå noe rart med disse gamle kassene, jeg elsker jo å småjustere og kose med den (jepp, jeg = heldust når det gjelder sånt). Byttet vifter i vinter og da ble den nærmest lydløs så lenge viftene går på "tomgang".

Hva ville dere gjort? Skal jeg få bilde fra min blu-ray spiller må den utstyres med HD-SDI kort for å omgå kopibeskyttelsen som hindrer bilde i RGB. Det koster jo i dag en formue (rundt 10k).

Har mye SD matriale, men vil nok ender med kun HD til slutt.

Tar i mot alle tanker og råd med takk :-)

hilsen Kjetil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å vise 1920x1080i går helt fint på Barco'en. Du trenger ikke å bruke 10k for å få det til. Kjøp en HDFury2, som er en HDMI(HDCP) til analog RGB eller component transkoder, som gir kjempefint bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det var et godt råd. Må teste det før jeg gjør noe drastisk :-) Kanskje jeg ender opp med både og?

HDFury2 bestilt og en hdmi-switch. Gleder meg til å se resultatet (noe frem i tid men...)

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok desverre ned min gamle Barco 801s, og byttet ut min DVD spiller Philips 963sa (som viste 1080i). :cry:

Hørte så mye skryt om HD projektor og Blueray.
    Tenkte at tiden var inne for ett bytte.

Kjøpte ny BenQ W5000, og en Blueray spiller.
    Må si jeg fikk ikke noe bedre bilde enn jeg hadde tidligere.
    Angrer litt, men er stort sett fornøyd...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvitter du deg med Barcoen må du si fra, jeg tar gjerne no deler..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg teste (blir nok ikke før i juni en gang når rommet mitt står klart). Skal huske på deg Qrt om det blir at jeg kvitter meg med den.

Takk for at du deler erfaring med meg Spitfire, jeg må teste før jeg gjør noe drastisk forstår jeg. Skal bli moro å se hva som skjer med blu-ray på den.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten så har jeg også en 808s i taket, ps3 med 1080i ut via en HDfury (gamer edition) og det er fantastisk bilde. Dvs frem til heromdagen da jeg kjøpte reciever med hdmiswitch osv, den viste seg å ha for dårlig signal ut på hdmi så det ble ikke bilde på Barcoen. Ble nødt til å kjøpe en ekstern hdmiswitch og montere den før HDfuryen (som jeg har midt inni taket) for å forsterke signalet.

Så vær obs på at det sannsynligvis må myye dingser på plass for å få det til å virke.

Kjeden hos meg er som følger:

PS3 - 1m HDMIkabel - Reciever - 8m HDMIkabel- HDMIswitch - HDfury - VGA hun/hun skjøt - VGA til 5 BNC kabel - Barco.

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikser HD-Fury kopibeskyttelsen i HDMI?

Fikk aldri dette til å fungere på min 801s uten å vite hvorfor, jeg bare antok at det var noe kopibeskyttelse jeg hadde hørt om.

Kanskje min Fury ikke fungerer eller å kan det være RGBHV inngangen på Barcoen. Ble til slutt lei da jeg hadde kjøpt blu for masse penger og ett par filmer som lå og ble lunkne, endte med å kjøpe vw60 digital. Og har vel ikke angret så veldig mye...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Fikser HD-Fury kopibeskyttelsen i HDMI?

Fikk aldri dette til å fungere på min 801s uten å vite hvorfor, jeg bare antok at det var noe kopibeskyttelse jeg hadde hørt om.

Kanskje min Fury ikke fungerer eller å kan det være RGBHV inngangen på Barcoen. Ble til slutt lei da jeg hadde kjøpt blu for masse penger og ett par filmer som lå og ble lunkne, endte med å kjøpe vw60 digital. Og har vel ikke angret så veldig mye...
    Det er vel mange mulige forklaringer på dette ja. Feil på kabler slik at signalene blir for svake og ikke HDCP komunikkasjonen fungerer er vel en mulighet, oppstarts rekkefølge osv kunne vel også by på problemer i begynnelsen.

RGBHV ingangen på 801s hadde vel også en ganske kjent svakhet, dvs at den ikke tålte så veldig mye plug and play med strøm på utstyret osv før noen deler på dette inngangs kortet ble skadet og måtte skiftes.

En "frisk" HD-Fury må selfølgelig takle HDCP, ellers hadde det ikke vært så mye poeng med disse med de HD kilde spillerene og HDMI kabblede receiverene osv man har i dag.

HD-Fury kan vel f.eks testes på en PC monitor med analog HD15 vga kontakt eller RGBHV inganger med den riktige kablingen.

Kjenner ellers ikke HD-Fury så veldig godt selv, men det var vel andre tidlige moome kort som kunne brukes i Electrohome og Sony CRT projektorer som hadde problemer med HDCP "Hand shake" og måtte få skiftet en "EDID" chip som ble brukt til HDCP.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •