Barco fjernkontroll og linser spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco fjernkontroll og linser spørsmål.

Jeg har en Barcovision 700. Vet noen om jeg kan bruke en "wired-remote" fra en Barco Data 600 på den ?
    På projektoren min er det TAC3 linser. Vil jeg kunne bare skru av disse og sette på HD6 linser fra en Barco Data 600 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wired remote, Nei!

Linser, Ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fordi BD600 er analog og BV700 er digital at man ikke kan bruke fjernkontrollene om hverandre ? (Så vidt jeg husker er det jo en inngang bak på BV700 for remote)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to vidt forskjellige fjerkontroller.700 serien har I2c linje for data overførsel;"fjernkontrollen til en 600 er kun en boks med potmetere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en butikk i england som selger en masse fjernkontroller:
    http://www.avukltd.com/remote-control/makes/B.htm
    Noen som vet om barco kontrollene deres fungerer med en BV700 ?

Fant også denne fjernkontrollen til salgs hos elkjøp:
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...cAAADrMuApra2I

Det er en universalkontroll. Man taster inn en kode som er unik til hver tv produsent ved oppstart første gangen. På sidene til oneforall så er barco listet som en av "tv-produsentene". Noen som vet om denne vil fungere med barco projektorer ?

Webaddressen hos oneforall:
    http://www.oneforall-int.com/english...rodsup7510.htm
    (På denne siden så kan man finne setupkoden for barco.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg en universal du;og send den til Videosystem,så skal jeg programere den for deg.Eller om du vil låne en...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd den fra OneForAll for ett år siden. Den fungerte ikke. Enkelte av lærebare fungerer, men enkelte fungerer også ikke. Anbefaler å kjøpe en orginal fra Videosystem, det har du mest igjen for pengene uansett. Du kan spare litt hvis du finner en opplærbar som er litt rimeligere, men den orginale fungerer best likevel. Det er en god investering å ha den orginale fjernkontrollen.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Per Johnny at den orginale er best men Clahs Olson har en som koster Kr. 695,- og den fungerer. Du må låne deg en orginal og lære den nye opp. Har prøvd den selv og den virker, ikke så bra som orginal da du må rette den direkte mot Barco'en men dog, kan du leve med det så er det en god erstatning. I tillegg så erstatter den 9 andre fjernkontroller, og med LED display og skikkelig bakgrunnsbelysning så er det et røverkjøp spør du meg.

Søk på fjernkontroll på denne linken http://www.clasohlson.no/ så finner du den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips Pronto fungerer også. Den kan du dessuten laste inn programvare/IR-koder fra f eks www.remotecentral.com
    Den fungerer heller ikke like bra som den originale Barco kontrollen, og jeg bruker kun den originale når jeg justerer f eks konvergens.

Gunnar

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konvergens justering er nok uten tvil best med den orginale fjernkontrollen, helt enig med deg Gunnar.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Er enig med Per Johnny at den orginale er best men Clahs Olson har en som koster Kr. 695,- og den fungerer. Du må låne deg en orginal og lære den nye opp. Har prøvd den selv og den virker, ikke så bra som orginal da du må rette den direkte mot Barco'en men dog, kan du leve med det så er det en god erstatning. I tillegg så erstatter den 9 andre fjernkontroller, og med LED display og skikkelig bakgrunnsbelysning så er det et røverkjøp spør du meg.

Søk på fjernkontroll på denne linken http://www.clasohlson.no/ så finner du den.
    Jeg har også denne fjernkontrollen, en kjekk funksjon er timerstyrte makroer, jeg har lagd en makro som skrur av HELE systemet, og timer den til 10 minutter etter at filmen er slutt, så er det ingen fare for innbrenning hvis man sovner mitt i en dårlig film.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan Erik:
    Vet du om fjernkontrollen som brukes på Barcodata 2100 lcd projektor kan brukes på en Barcovision 700 crt projektor ? Har sett bilde av begge fjernkontrollene og de ser svært like ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slått opp på 2100lcd,og for meg så ser det ut som denne ikke kan brukes.Den ser ganske lik ut,men sender med ny type pulser mot lcd samt homecinema projektorer.Fin måte å sjekke ut dette er sender LEDen.Den skal være rød mot din projektor.I dette tilfellet er den grønn.Riktig typenummer er r791664

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tak i en billig BD2100 LCD projektor. Broren min prøvde ikveld fjernkontrollen og den skal visst fungere mot min BV700. Han måtte bare sette den til "0" addressen først. Litt off topic, men vet noen hvor dårlig/bra bilde man kan få på en eldre Barco lcd av feks typen BD2100 til spilling ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 2100 modellen er av ett panels lcd'ene til Barco så er de ille i alle henseende til hjemmekino-bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett 10,4" panel ja. Regner med at den ikke duger til hjemmekino, men lurte på om den kanskje kunne brukes til litt playstation spilling etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •