bg 801s bråker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bg 801s bråker

Hvordan er beste måten å gå fram på når det gjelder fjerning av støy på en enkel og grei måte. Har litt problemer med at jeg hører projektoren meget godt i stille partier av filmer.

Det skal også sies at den er installert litt skjevt slik at rastere ikke er sentrert( kan dette stresse projektoren såpass at den støyer mer) ?

tenkte å lage en kasse med gips rockwool og gips, men problemet kan vel da bli at projektoren "brenner" opp.

Håper på noen gode tips og råd.

På forhånd takk

mvh

Per Thomas

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    passe på å få lufting..... VELDIG VIKTIG!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro om det ikke er en løsning å bygge en "halv" hushbox?
    Altså, at man bygger "boxvegger" mot området man sitter, og utelater en/to vegger på boxen, slik at man får best mulig lufting?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta ut kontrollpanelet og monter ut den boksen enheten er montert i. Sørger for mye bedre luft-tilførsel til viftene.

Masse støy fra viftene kan tyde på de er slitt. Bytt dem ut med nye og mer stillegåendes vifter.

Kjør projektoren på så lav oppløsning så mulig, men høyt nok til at du ikke se scanlinjene ifra sitteposisjon.

Begynn med oppløsningen, deretter ut med boksen kontrollpanelet er i og tilslutt vurder vifteskifting.

Kjelli

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK takk allesammen... Skal sjekke ut ditt tips Kjelli. Riktignok bruker jeg ikke HTPC så oppløsningen er da sannsynligvis ikke uvanlig høy. Det første kvartere jeg setter på projektoren har jeg lagt merke til at den er behagelig stille, men så settes viftene i høygir og det bråker da langt værre.

Gleder meg til vinteren, da blir det kaldere i rommet noe som også sannsynligvis vil hjelpe på støy.

Målte støyen en meter ifra og den ligger da rundt 45 DB.

Nesten så jeg vurderer å kjøpe en DLP projektor:-((

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja, så slipper du å vente 45 min før viftene går amok Du får den bonusen med en gang

Det er vanlig de spinner opp etter en stund, men 45dB høres veldig mye ut. Tyder på de bråker når de spinner opp i turtall. Slitte vifter kanskje.

Jeg har nettop testet en BD801S, og denne er rolig selv etter mange timer, men så er boksen bak tatt ut og da + den har ikke gått så mange timer så viftene er nok ikke særlig slitt.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barco'ene får også bedre luftgjennomstrømming ved bord-installasjon. Har brukt utallige 801s i bord-installasjon, og de høres knappt når de går, selv uten noen andre lyder i rommet!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Barco'ene får også bedre luftgjennomstrømming ved bord-installasjon. Har brukt utallige 801s i bord-installasjon, og de høres knappt når de går, selv uten noen andre lyder i rommet!
    Per J. dette skyldes vel at utblåsingen er øverst ved bord-innstallasjon? Kan en snu viftene for motsatt luft-strøm ved tak installasjon? Kjenner du til om dette er blitt gjort med hell?

Skulle tro med tak installasjon så akkumuleres den varme lufta øverst i projektoren (altså i bunnen av den), ved å snu viftene vil en suge denne ut mer effektivt ser jeg for meg. Igjen, er dette blitt prøvd med hell?

Kjelli

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, projektoren har gått en 6000 timer tenker jeg så viftene er da ikke akkurat nye..

Hvordan er det med tilgjengelighet på vifter til Barco, er dem dyre ? Stemmer det som Per Johnny sier ja.. hadde den før oppå et bord og viftestøyen var ikke så skjemmende da nei.

Problemet med bord installasjon for min del iallefall er at borde må være så høyt slik at du blir sittende å se rett inn i baken på projektoren for å sette det litt på spissen.

PT

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke Papst-vifter på 801s?Hmm min BD701s bråker ikke så mye.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg voldtok min PJ og åpnet for at varmluften skulle få slippe ut i bakkant. Tok også bort den boksen til fjernkontrolen og det hjalp meget. (Har en 1208s/2)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du husket å fjerne støvet fra rillene i lokket.

Det har du sikkert gjort, men jeg hadde ikke gjort det de første ukene jeg hadde min maskin. Det hjalp greit på støyen.

Bare sånn at det ikke er glemt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •