CRT projektor valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT projektor valg?

Hej.

Jeg håber at I kan hjælpe mig med at købe den rigtige.

Det drejer sig om:

SONY VPH-1271Q ingen burn-in og kørt 1938 timer
    og
    BARCO DATA 701s ingen indbrændinger og ingen slidt og kørt 4470 timer.

Mange tak!

Mvh
    Jan

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kommer vel litt an på prisen du må betale?

Jeg har hatt en sony 1271QM og det er en meget bra enhet. Den har meget fine farver og rørene holder veldig lenge da de drives ikke så hardt. I denne står samme rørene som barco kaller 8", mens sony rangerer den som en 7" projektor. litt over 1K timer er jo svært bra.
    1271 maskinen var vanskeligere å sette opp en de barco maskinene jeg har erfaring med. Vanskeligere er ikke det samme som vanskelig, for med manualen i hånda så gikk det greit det og.
    Sony 1271Qm maskinen jeg hadde tok alt av signaler jeg kunne koble til den, positiv og negatic sync tok den med glans. Tror ikke den tar komponent eller "tri level sync"(ofte brukt ved HDTV bokser), men jeg testet heller aldri dette.

701 har jeg ikke hatt og kan ikke uttale meg om. Men jeg kan nevne at det i Norge er iallefall lettere å få service på Barco maskiner en sony maskiner. (På en annen side så trengs det nok mer med barco maskinene og). En veldig fordel for Barco med service tilgjengelig.

Uansett så må du få sett rørene uten linsene på, da har den ene noe som helst inbrenninger så er den diskvalifisert. Ikke bare se etter innbrenninger, se om CRT flaten er matt eller om det ser ut som det er litt krystallstruktur i den. Den skal være matt.

Kjelli

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •