hd145 eller 144 linser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hd145 eller 144 linser

Noen som vet hvor en kan få tak på slike fargefiltrede.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å kontakte Bjørn Hegelstad på Httech.no. Han har riktignok ikke drevet med crt på en stund, men det kan være han kan hjelpe deg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på om Bjørn har igjen noe CRT deler. Du bør sjekke med f.eks Curt Palme, han har mye deler. Bruker selv HD144 linser på min Marquee 8500ultra, og disse gir et skarpere og mer korrekte farger (etter kalibrering).

Link:
    CurtPalme.com Home Theater sales, calibration, service, and discussion forum

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Bruker selv HD144 linser på min Marquee 8500ultra, og disse gir et skarpere og mer korrekte farger (etter kalibrering).
    Har også intrykk av at HD144 linsene er bedre optiske linser enn de originale HD8B linsene, selv om man vel mister litt lysstyrke og må bruke en litt kortere kastelengde osv. Halo effekten virker også å bli redusert en god del med HD144, så det er helt klart en forbedring av bildekvalitet.

HD144 er vel litt bedre enn HD145 lisnene også, så hvis man har valget mellom de fargefiltrerte HD145 og HD144 linsene, ville jeg valgt HD144 linsene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har nå fått festene til disse linsene som selges på curt palme sine sider.. Fikk med noen linser hd145 ikke fargefiltrede med en bg808s jeg byttet til meg fra en kar her inne, som jeg tenkte skulle på i dag, mens jeg venter på fargefiltrede. Tenkte jeg skulle kjøpe denne nec pj som er til salgs her inne også, siden den har fargefiltrede 145 linser, men ser vel at tiden er over for kjøp og salg av slike pj nå, så da blir det litt mye med en d808s og g808s som jeg har her fra før.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg selv tenker hvor ergelig det er å ikke ha tatt vare på en av de gamle pc'ene mine fra sent 80'tall (av sentimentale grunner da), er jeg usikker på hva som skal skje med nåværende CRT når den omsider dør hen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Når jeg selv tenker hvor ergelig det er å ikke ha tatt vare på en av de gamle pc'ene mine fra sent 80'tall (av sentimentale grunner da), er jeg usikker på hva som skal skje med nåværende CRT når den omsider dør hen...
    Har et par slike pc-er gravd ned i hagen her jeg, så om det kniper får jeg grave dem opp Nå er jeg blitt mer miljøbevist, så får vel finne på noe annet når disse beistene skal kasseres Ellers så gikk det fint å bytte linser. Brukte vinkelkutter og drill i stedet for skrutrekker og baufilblad Må nok bruke en del av kvelden til å stille den inn igjen..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •