blokker på bg 801s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blokker på bg 801s

hvordan er det med disse blockene når jeg skal forandre oppløsningen på maskinen. jeg kjører nå 1024*768 70hz, men, men når jeg skal forsøke en annen oppløsning enn dette så vil den ikke synkronisere riktig. Enten så bare ruller bildet eller så blir bildet borte.

Jeg kjører forøvrig fra htpc med RGBHV kabel.

Disse blokkene som er på maskinen. Der man går inn på service-copy a block, så er det mange ledige. Hvordan får jeg til å legge inn slik at jeg kan f.eks kjøre med en oppløsning på 1280*720 75hz, alltså i 16/9 mode.

Jeg har ikke helt skjønt hvordan dette fungerer fordi jeg var inne på copy a new block og så at det var 20 blocker som lå der fra før også valgte jeg å kopiere en blokk med høyere frekvens. Da måtte jeg inn og justere konvergensen igjen, men bildet ble mye bedre enn det jeg hadde fra før, så jeg lurer på hva er opptimalt? og hvordan får jeg det til på denne maskinen
    :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du prøver en en ny oppløsning vil Barcoen begynne å bruke en ny blokk automatisk. Da må du justere geometri og konvergens på nytt. Du kan også kopiere innholdet i en annen blokk til den nye blokka. Kjør den nye oppløsningen slik at du bruker den nye blokka. Gå inn i service menyen og kopier ønsket blokk. De fleste justeringer du gjør fra menyene lagres automatisk i gjeldende blokk.

Det at bildet forsvinner kan være fordi Barcoen ikke vil synke på den nye oppløsningen. Dette opplevde jeg ofte før jeg begynnte å bruke et Extron VGA-interface (RGB-118). Det jeg ville ha gjort er å lage/få laget en overgang slik at du kan koble deg på port 3. Dette er en analog RGB-inngang som ikke er like krevende som port 4/5 når det gjelder synk. Tar både positiv og negativ.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det kanskje ikke mange vet er at man kan lagre to forskjellige settings
    på samme inngang ved samme frekvenns.DVS at man kan ha en 16:9 og en 4:3 setting geometrisk.Bruker du rgb taster du bare inn 5 på den ene settingen eller 95 på den andre

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne du har Gunnar?

http://www.extron.com/product/produc...b118&subtype=1

Er det noen i norge som forhandler denne? eller må jeg kjøpe i utlandet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Kosta masse ny, men jeg kjøpte min på auksjon (eBay) for ca $100. Kom seg på ca 1100,- hjem.

Finnes til stadighet på eBay, se f eks http://search.ebay.com/search/search...tron+interface

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •