videoprosessor - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 208
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    grunnen til at jeg vil bytte c-elementene er at jeg vil oppnå samme farger som på 808en jeg har stående. jeg tok den fram her forleden for å teste den og det slo meg hvor vanvittig mye bedre fargene var på den. Den har riktig nok hd-144 linser og er gråskalakalibrert av bjørn da. Uansett hvordan jeg justerer fram og tilbake så er bildet endel blassere og jeg klarer ikke å få et slikt fargesprakende bilde på 1209en så, konklusjonen er klar den. jeg mååå ha fargefiltere.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stol på at Bjørn vet hva som skal til for å utnytte potensialet i 1209'en din du. Det er en projektor han kjenner ut og inn! Har selv hatt gleden av å se bildet på den gamle 1209 til Bjørn, den var mektig bra den! Er du imponert over Crystalioen din nå, så bare vent til Bjørn har vært på besøk. Han var her i forrige uke for å kalibrere projektoren min etter at jeg satte inn Crystalio scaler, resulatet var overveldende, bildet ble mange hakk bedre. De antydningene som du ser nå med økt dybde og 3D følelse bedres markant etter kalibrering! Julenissen kjører burgunder Mitsubitshi og heter Bjørn i år :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    grunnen til at jeg vil bytte c-elementene er at jeg vil oppnå samme farger som på 808en jeg har stående. jeg tok den fram her forleden for å teste den og det slo meg hvor vanvittig mye bedre fargene var på den. Den har riktig nok hd-144 linser og er gråskalakalibrert av bjørn da. Uansett hvordan jeg justerer fram og tilbake så er bildet endel blassere og jeg klarer ikke å få et slikt fargesprakende bilde på 1209en så, konklusjonen er klar den. jeg mååå ha fargefiltere.
    HD144 gir veldig mettede farger, men rød går ganske langt utover standardene, slik at gjengivelsen blir litt unøyaktig, sålenge man ikke har colorspace-conversion. Men svært "fargesprakende" blir det ihvertfall. Får ikke helt bestemt meg sjøl hva som er mest riktig. Det er ikke tvil at med direkte sammenligning så vil det se mer 'mettet' ut, men det behøver jo ikke være 'riktig' gjengivelse av den grunn. Man må vurdere selv å velge det man vil ha.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kjørte dvdo hd før.

jeg vil bytte c-elementene. hva har jeg å oppnå ved å bytte glykol?. det er vel en omstendig prosess?. har det mye for seg så vil jeg gjøre det. i tillegg vil jeg nok bytte noen kondensatorer.
    Jag trodde at når man skifter/setter inn C elementer på LC kobblede projektorer, må tømme og åpne clykol kammeret foran på rørene for å legge inn/skifte disse C-elementene. Best mulig glykol der det teller mest er vel ganske fornuftig å koste på seg når man allikevel tar jobben må åpne opp.

Her er en link til en ganske god beskrivelse av C.element på 1209...

http://home.c2i.net/tomcat/celement.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tid den sorg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å få Faroudja NRS til å gi valg på alle mulige oppløsniger via oppgradering på firmwaren.
    Hadde på lån en NRS, kunne enkelt velge alle "standard" settings som 720p, 960p, 1080p, 1152p pluss flere.

NRS er en kjempe, og med denne muligheten også enda bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Joa men du kan bare velge om den skal ha 16/9 eller 4/3
    Uaktuelt jeg bruker begge formatene
    Liker dårlig
    at de har låst den oxo .
    Vet ikke helt hva du tenker på, men de er ikke låst til enten 16/9 eller 4/3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får jeg tak i glycol til crtene?.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får jeg tak i glycol til crtene?.
    Fra Bjørn H? Han har iallefall farget glycol, og kan vel alltids skaffe blank også. Ta en telefon og hør.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så var den her da :-)

The Rock kom forrige dagen med posten godt pakket og uten skader og det beste ? selv med en tollverdi som var mange ganger høyere enn tollfri grensen så ble den stemplet som tollfri :-)) Tusen Takk !

Det første som måtte gjøres var og få den til å gå på 220v og jeg var heldig igjen bare og vippe over bryteren ved ledningsbrønnen og bytte ledningen.

Så ble ledninger innstalert,nye batterier i fjernkontrollen og jeg trykket på ON knappen og ikke noe skjedde ?

Etter mye feilsøking og banning ble bruksanvisningen funnet frem (Nederlag for Far ) det viste seg at fjernkontrollen måtte porgrammeres på nytt hvis batteriene var tatt ut i mere en 5 timer og selgern hadde tatt de ut før han sent dem...

Jaha da virket den RGBHV ut og komposit inn, 1920x1080P 75Hz og ett bilde som var dårligere en Komposit rett på Barcon ?

Det viser seg at Komposit på The Rock er helt bortkastet,den tar det men det er også alt,jeg koblet den opp med en S-video kabel rett fra DVDspilleren og Tjohei det ble ett helt rått bilde masse detalje og flotte farger,du vet selvfølgelig at det er riper i Dykkermaska til dykkern i filmen Oppdrag Nemo ?og att den bortskjemte jenta i samme film setter fingeravtrykk på akvariet glasset men vet du at hun også har "fregner" på hendene ?

Nest på lista er RGB kabling fra DVD og Xbox 360 via D2en til The Rock,Jeg skal prøve å få tatt noen bilder når det er oppe å går.

Konklusjon foreløpig : Veldig bra det har ikke kostet særlig mye og det er en enorm forbedring på bilde,det enest negative er at jeg ikke kan/vil kjøre komposit signaler gjennom den.

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut Espen. The Rock har ord på seg å være en meget bra prosessor, og som Lumagen meget fleksibel m.t.p fremtidige oppgraderinger via softwaren.
    The Rock er jo på en måte en "custom made high-end" HTPC? (IKKE i negativ forstand selvfølgelig!).

Du skriver komposit..,Dette må vel bare betegnes som å gi resultat på "dritt inn - dritt ut".
    Koble til komponent kabler fra DVD spilleren til The Rock istedet, bør gi deg et kjempeløft på kvaliteten.

Gratulerer med nytt leketøy!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Faroudja NRS

Jøss da var et stykk faroudja, på vei, med orkan-ekspressen på et flyvende teppe vi Takker for all Hjelp Godt nytt år Av-Folket

Mye moro har vi hatt i år
    Stå på vil oxo sende en Hilsen til Admins, for et Kick az forum

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med NRS Dark! Den leverer skikkelig bra kvalitet, og så støtter den flere oppløsninger også (Hvis det er den jeg hadde på lån her hjemme en tid).

Sikkert bare et tidsspørsmål før disse juvelene blir moddet av en eller annen (Koreaner/Taiwaner) med utganger for DVI/SDI

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Faroudjaaaaaaa

Et takk til Per Johnny og Rusty som tipset meg om Faroudja NRS, og tor og Rolf hult og de andre her "Kjelli "
    Exelent Dudes

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Et takk til Per Johnny og Rusty som tipset meg om Faroudja NRS, og Tor og Rolf hult og de andre her Kjelli
    Exelent Dudes
    Velkommen i fornøydklubben til Faroudja-eiere! Denne blir du glad i. Har hatt min i 3 år og uansett hva jeg gjør ifremtiden, så selger jeg aldri NRS`en. jeg har prøvd Kjelli`s NRS og den er oppgradert og noe nyere enn min, men- du verden så bra de er!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Faroudja

et stk NRs står på tv bordet, skal bare settes opp nu
    kobles og stilles inn
    Da blir det Høy kllle , når den er oppe og klar Faroudjaen--

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fant du en
    Gratulerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Faroudja NRS

Jess jeg fikk et kallet mitt, har hatt den her i 2 uker nu

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jess jeg fikk et kallet mitt, har hatt den her i 2 uker nu
    Jeg skjønner at du har kjøpt Kjellis Faroudja. Jeg prøvde den sammen med han hjemme hos meg og sammenlignet den med min NRS,og kan bare slå fast at din er strået vassere enn min.Din er oppgradert med siste firmware og var meget bra. Du blir glad i den.
    Stølen

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er dette egentlig?

"Grand POP videoscaler m\tuner"

Blir litt forvirra her...
    Til prisen å dømme ser det ut som dette ikke er verd mer enn esken den kommer i.

Noen som har testa denne tassen på Barcoen?

Mvh
    Stian

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •