videoprosessor - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 208
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja jeg ser at philipsen er blitt anbefalt endel plasser. Tror jeg handler en slik ferdig moddet fra Bjørn isåfall.

Rusty!
    Har du noen formening om hvordan bildekvaliteten er med SDI kontra en komponent tilkobling til dvdoen.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke prøvd med komponent.
    Men jeg tror at Bjørn H har testet DVDO'en med SDI og komponent.
    Jeg var veldig fornøyd med bildekvaliteten jeg brukte bare SDI.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du solgt sakene nå da? siden du snakker i fortid hele tiden, eller kanskje du har planer om å gå til anskaffelse av heftigere saker

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,Jeg trengte penger til en ny projektor :? Kanskje jeg kjøper meg en ny DVDO med SDI,den er jo billig nå :wink:
    Jeg har en DVHS-spiller og 7 filmer som jeg ikke har fått prøvd ennå.
    Noen som vil bytte 8)

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål kanskje, men jeg holder på å kjøpe meg CRT (Barco Graphics 808s), forstår jeg det rett at jeg kan bruke HTPC på denne, men at hvis jeg skal bruke DVD bør jeg kjøpe meg en videoprosessor/scaler utenom????

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært utbredt å benytte en pc (HTPC) til visning av DVD filmer på CRT projektor. Du trenger ikke ekstra scaler til dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du bestemme selv,noen bruker HTPC og noen bruker en dvd-spiller og videoprosessor.Hvis du har en bra HTPC så kan du jo bruke den

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapt svar. Da kan en videoprosessor vente til bølgene etter kommende investeringer har lagt seg :lol: Begynte å frykte at budsjettet måtte revideres allerede, puh.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en realistisk pris så er vel DVDO HD bra.
    Vil HD-DVD og Blue Ray fungere med Barco?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDO HD scalere er det mulig å finne til en grei pris på bruktmarkedet.
    Ny pris på DVDO HD er vel 10k hvis jeg ikke tar feil?
    Litt CRT og HD info på disse linkene:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ight=Moon+Jong
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ight=Moon+Jong
    http://www.outofsync.dk/forum/forum_topics.asp?FID=3
    Den nye DVDO VP30 ser litt spennende ut
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ight=DVDO+VP30
    Crystalio er vel drømmen!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Til en realistisk pris så er vel DVDO HD bra.
    Vil HD-DVD og Blue Ray fungere med Barco?
    Problemet ligger visst ikke i teknologien, men i filmselskapenes fantastiske paranoia. Det er visstnok et krav at HD signalet (720/1080p) kun skal sendes via digitalutgangene på spillerne. Barco, i hvert fall min 808s takler kun vga eller komponent signal (via 5 bnc), altså må man finne en måte å gjøre det digitale signalet om til et "spiselig" analogt signal uten å forringe bilde kvaliteten. Det snakkes om at det sannsynligvis vil komme transcodere som gjør denne jobben for oss :-) Ellers så tipper jeg at de dyrere scalerne som Crystalio gjør denne jobben alt i dag, det er det nok andre som vet mer om enn meg. Kanskje er en HTPC den enkleste måten å unngå dette problemet på? Ellers så er HD kjempebra vist på Barcoen min.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dark,se på denne linken: http://avforum.no/forum/showthread.p...ght=DVDO+iscan
    Kjøpe DVDO fra usa.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    tviler på at jeg skal kjøre gjennom Pceen
    vil ha det i stua ,Scaler eneste riktige trur jeg
    er det no sjakktrekk og kjøpe de brukt da?
    hva ligger Crystalio og lumagen på for tiden
    hvilket land er best og kjøpe fra , med tanka på Toll og moms
    Crystalio (den gamle) forhandles av Bjørn Hegelstad sitt firma Home Theater Technology link med priser her: http://www.crtht.com/ Den sparer du ingenting på å importere selv, har sjekket det. Jeg ønsker meg en sånn til jul jeg :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,Crystalio eller DragonFly er drømmen ja.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her,SDI: http://www.crtprojectors.co.uk/sdi_d...%20need%20SDI?

Q: So why do I need SDI?

A: SDI* is 4:2:2 YCrCb component video, exactly what comes out of a DVD players MPEG decoder.

The point of having a DVD player with SDI output is to remove one D/A* conversion and one A/D* conversion in the video chain to a scaler. For a scaler to de-interlace and scale interlaced video it must work in the digital domain, in a normal DVD player the digital signal from the MPEG decoder must be converted to analogue video to be output as component video then digitised again as soon as it arrives in the scaler for processing. By adding an SDI output connected directly to the MPEG decoder a pure 4:2:2 YCrCb signal can be sent straight to the scaler with no D/A or A/D conversion. This means no D/A or A/D conversion artefacts, higher frequency response, less picture noise, reduction in visible edge enhancement** and much improved colour saturation and purity. All this does require a scaler with an SDI input, check the Crystalio or Plasma Enhancer Pro scaler and get some of the best DVD images you will ever see. It is also worth noting that SDI carries no encryption or copy protection, DVI / HDMI does, SDI is just the raw digital picture information straight off the disc in the form that broadcast studio's have used for many years.

* SDI = Serial Digital Interface. A/D = Analogue to Digital conversion. D/A = Digital to analogue conversion.

** Edge enhancement is added to DVD's during the authoring stage to make them appear sharper than normal, this is fine on a regular 28" TV but results in ghostly white halos round objects on screen when the image is much bigger. Edge enhancement is normally made worse by D/A and A/D conversion to the point where some DVD's look terrible. SDI cannot remove what's on the disc, but it can stop it being made worse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    er ikke helt sikker, men du kan jo få en boks som fikser det etter hva jeg har hørt
    Har du noen priser på dette Rusty?
    Pr.dato så kjenner ikke vi til noen Scalere som kan løse HDTV eller HD-DVD/
    BlueRay problemet til Barco,men det finnes bokser som kan løse dette.Du må konvertere signalet fra digitalt til analogt RGB.Dette er ifølge bransjen og filmselskapene helt ulovlig,men det finns. Jeg har en MoonJong som gjør jobben.Pris ca 8000,-
    Stølen

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår egentlig ikke problemet ditt i det hele tatt. Den dagen vi kan (eventuelt) ta i bruk blueray/HDdvd vil mange av disse scalerne være erstattet av nye og andre/bedre. Skal du se HD idag hardu ikke så mange andre muligheter enn TS.filer, kan selvfølgelig kjøpe deg en qualituner og se hd1. (Quali funker dårlig mot Barco,fyller ikke ut bildet) Ellers kommer det vel noe som er godkjent av canal digital etter hvert, så kan du jo se tre filmer i måneden der, med ubegrensede muligheter til repriser, eller kjøp en nettverksspiller og kjør TS.En brukt billig DVHS funker også. Ettersom jeg forstår at du syntes Bjørn H. har for stive priser, gidder jeg ikke anbefale den nye Crystalio med innebygget spiller. Når det gjelder spørsmålet om når prisen vil falle på "gamle" Crystalio, tror jeg du skal vente en stund, idet de er såpass bra at de fleste vil bruke dem. (har en selv+BG808S) fungerer utmerket. Nei, kjøp en nettverksspiller og kjør TS, det blir faktisk veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest for pengene idag, så vil jeg anbefale å kjøpe en brukt Faroudja NRS. De kan fåes veldig rimelig ved kjøp på Ebay. De har også markedets beste transkoder for HD-component til RGBHV/CS. Bare pass på at de har den oppløsningen som du ønsker. Heller send de inn til Faroudja og gjør dem Universal med mange oppløsninger, det koster fort litt penger, og da kommer prisen fort oppmot det som en Crystalio I koster.

Jeg er meget fornøyd med min 'urgamle' NRS fortsatt, og vil ikke oppgradere før noe meget bedre kommer til en pris tilpasset min villighet dvs. 10-15k, noe som gjør Crystalio II til ca. 45k totalt uaktuel for meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Bjørn i går jeg...noen som har lyst på min dvdo? Det blir nok Crystalio på meg når neste lønn kommer jiiiippi!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Var hos Bjørn i går jeg...noen som har lyst på min dvdo? Det blir nok Crystalio på meg når neste lønn kommer jiiiippi!!
    Crystalio I er en stor oppgradering fra DVDO, men husk at du fikk den demostrert på en 909, antar jeg?

Men, jeg installerte en DVDO HD på en 1209 for litt siden, og det ble meget bra det. DVDO'en er meget god til å de-interlace film-material, men har ett ørlite 'mykt' bilde iforhold til Crystalioen. Derimot på video-basert material så er DVDO'en langt dårligere.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •