videoprosessor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 208
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok,da står valget mellom en Focus Enhancements CS-1 eller en lumagen vision.Hvem av de burde jeg satse på?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg satset på en lumagen, fremfor CS-1,som egentlig er litt "ute", nå når CS-2 er tilgjengelig?Har du sammenlignet specs.på dem?På CS-2 har du BNC tilkoplinger som er bedre enn phono. Du har time based correction system, du kan få optional SDI inn, noe jeg bruker selv og klart kan anbefale, står forøvrig endel om det på sidene til Henry.
    Var jeg deg ville jeg sagt enten Lumagen eller CS-2.
    Good luck :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med Henry.Jeg kan få kjøpt en Lumagen billig av han.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser han har Lumagen vision og SDI moddet dvdspiller til 1399 pund. Det er noe å tenke på. Tråkk til Rusty, du kommer garantert IKKE til å savne HTPC...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lumagen vision one jeg kan få kjøpt billig,og den har dessverre ikke SDI.Da må jeg vel bruke RCA-kabler fra dvd-spiller til scaler.Blir det veldig dårlig?dessverre så blir Lumagen Vision HDP med dvd-spiller litt for dyrt for meg nå.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig dårlig blir det garantert ikke, men du får stor gevinst ved å bruke SDI. Kjenner ikke til den Lumagenscanneren, men ville selv ikke ha kjøpt noe som ikke har SDI. Regner med det kanskje er en demosak eller noe sånt, hva må du gi for den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en demosak,5000kr må jeg gi for den.Jeg må prøve å finne meg en scaler med SDI.Noen som har en de vil selge til meg :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den nye DVDO HD prosessoren takler RGBS?eller om det er mulig å bruke den med min BD701s projektor?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DVDO'en støtter RGB +H/V synk, ja, slik at du kan benytte den mot CRT-projekteren din. SDI-mod koster ca. 3500 ekstra, så det er jo en relativt kostbar sak, men... MEN, bildekvalitet på denne saken er etter sigende helt i toppsjiktet, og en kan jo sette opp alle typer oppløsninger, og dermed finne sweet-spotten på enhver CRT.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Lumagens VisionHDP bestillt. så får vi se hva denne saken kan prestere

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer skal du bruke en dvd-spiller med SDI?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det ble ikke noe av SDI, men den har separate bnc utganger for rgbhv som skal gi bildet et ekstra løft i motsetning til å kjøre det ut på en standard vga utgang.

Jeg kjøpte den av curt palme: www.curtpalme.com
    jeg fikk den for en grei pris med bnc modden på utgangen.

Blir bildet for dårlig så er det jo bare å bytte den ut igjen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du blir fornøyd jeg du må komme med en review når du har fått testet lumagen scaleren :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt etter testingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakens gang er slik:

Jeg kjøpte en lumagen HDP scaler fra Curt Palme i begynnelsen av januar. Da den kom fungerte ikke fjernkontrollen, så jeg koblet til en PC med hyperterminal og kjørte den igang. Etter litt undersøkelse så konkluderte jeg med at IR sensoren i scaleren var gått føyken. Jeg kontaktet curt og han sa at han skulle sende meg en ny en. 3 uker gikk og jeg fikk en ny en. Da jeg fikk denne hadde den den samme feilen. Jeg tenkte, hvordan er det mulig å få to med samme feil. Curt skjønte ingenting han heller og trodde vel jeg var en rar type som klaget på alt tenker jeg, eller hadde glemt å sette i batteriene, heh. Jeg sendte begge scalerene tilbake og 1 mnd. senere hadde han fått de og til hans store forbauselse bekreftet at begge sensorene var blitt skadet under transport. Det har seg nemlig slik at IR sensorene på disse scalerene stikker litt ut fra chassis de er montert i og esken de kommer i ligger de helt trykt inn til siden, så hvis de får seg en trøkk under transport så ryker de tydeligvis ganske fort.

Han tilbød å sende meg en ny enhet bedre innpakket eller sende meg en dvdo hd+ istedet. Jeg tok ikke sjansen og bestemte meg for dvdoen. Jeg tenkte at jeg ikke har behov for scalering av HD ennå og får heller kjøpe meg en ny og bedre enhet når jeg får behov for det.

Som et plaster på såret for det endeløse stessset fram og tilbake monterte han i tillegg en SDI modul på enheten.

Jeg fikk den i forgårs og idag har jeg fått tilbake barcoen ferdig fikset fra videosystem, så endelig imorgen kan jeg få testet sakene som skulle ha vært på stell for flere mnd. siden, men den som venter på no godt :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da med en iScan HD! Regner med at det blir en slik på meg også (ser de går for helt ned i 800$ på nettet).

Noen synspunkter etter bruk da, vil du gå for en SDI modifisert DVD spiller snart kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kjenninger sier at SDI modifiserte spillere gir et bra løft på bildekvaliteten.
    så det blir en sdi dvd ja.

Har ikke fått testa no enda, skal gjøre det idag.

kommer tilbake med rapport senere da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God service fra Curt da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lekt meg litt med dvdoen og mitt første inntrykk var ikke så veldig bra, bildet virket litt fuzzy. Jeg var redd for at jeg måtte kapitulere og kjøpe meg en crystalio med en gang, men etter jeg hadde justert litt fram og tilbake trykket jeg på infoknappen og der stod det 576P som kilde doh!. Jeg satte dvd spilleren til i og bildet ble straks mye bedre . Nå var bildet nokså på linje med lumagen hdp scaleren jeg hadde testet før. En ting skal sies om lumagen, den er veldig enkel å sette opp i forrhold til dvdoen. På lumagen var det små justeringer som skulle til før bildet var mer eller mindre optimalt, mens på dvdoen må man gå igjennom hele menyregla for å få bildet slik man måtte ønske.

Jeg koblet så til laserdiscen på compositt inngangen da spilleren min ikke sender ut rgb :? . Det som slo meg var at det var mindre støy på bildet fra dvdoen enn lumagen på samme kilde.

Akkurat nå forer jeg dvdoen med komponent fra en billig cambridge DVD spiller. den skal byttes ut asap. Jeg satser på at en SDI moddet spiller vi gi bildet generellt et løft.

Er det noen som har noen formening om hva slags SDI moddet DVD spiller man bør kjøpe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Philips DVD 963SA blir meget bra med SDI.Men nesten alle dvd-spillere kan oppgraders med SDI.Jeg hadde en pioneer dvd-spiller med SDI og DVDO HD med SDI!og bildekvaliteten ble meget bra.
    Jeg kjøpte dvd-spilleren av Bjørn H,jeg tror også at han kan oppgradere dvd-spillere med SDI nå.
    http://www.crtprojectors.co.uk/sdi_dvd.htm
    http://www.crtht.com/sdi.htm

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •