videoprosessor - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 208 av 208
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Test en annonse på AVtorget, der får du sikkert en viss anelse om hvilken pris du kan forlange for VPS-2300. 18000 NOK høres jo ikke ut som en upris gitt hva denne leverer sammenlignet med f.eks. DVDO VP-30 til samme pris...

Cinemateqen støtter ikke inverce telecine hvis det er noe poeng, men... Har du testet denne prosessoren i noe særlig grad? Noen tilbakemeldinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nja jag packade upp den precis så inte hunnit så mycket.
    Tänkte den skulle få bekänna färg mot en G70 matad med DVD och LaserDisc snart.
    Crystallion är säkert mer finesser på men jag tror Cinemateqen kommer funka fint för mina ändamål.

Kan du utveckla detta med inverce telecine?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Med inverce telecine tenker jeg på skikkelig de-interlacing av 1080i, noe så langt kun kommersielle prosessorer med HQV-chippen takler skikkelig. Dette inkluderer Vantage og Crystalio II, der Vantage ligger på en 20-25.000 NOK og Crystalio som du vet langt mer...

En skulle jo egentlig ikke tro at en hadde behov for 1080i deinterlacing i disse progressive tider, men for alt vi vet velger broadcasterne å spare båndbredde på sine sendinger også her i Europa og dermed kjøre 1080i på film-materiale og eventuelt 720p på sportssendinger etc. Dette er også hva f.eks. Canal Digital har signalisert at de vurderer å gjøre. Problemet er jo selvsagt at nesten ingen forbrukere har utstyr som takler konvertering av 1080i på mottakersiden, men ettersom 1080i låter bedre enn 720p tror jeg allikevel det ikke er umulig at vi får levert signalene i denne oppløsninger over kabel og satellitt i tiden som kommer.

Nå kan det jo også hende at alt leveres i 1080p, BluRay leverer jo dette direkte uansett, og da faller behovet bort for denne type prosessering. HQV prosessoren gjør visstnok uansett en super jobb på mange typer materiale (inkludert 480/576i), og det er ikke uten grunn av Hollywood benytter HQV i sine proffstudioer.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Med inverce telecine tenker jeg på skikkelig de-interlacing av 1080i, noe så langt kun kommersielle prosessorer med HQV-chippen takler skikkelig. Dette inkluderer Vantage og Crystalio II, der Vantage ligger på en 20-25.000 NOK og Crystalio som du vet langt mer...
    Crystalio 2 benytter VXP fra Gennum ikke HQV,den takler også inverce telecine som nevnt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det stemmer selvsagt... Begge takler da 1080i. Jeg har for øvrig ingen erfaring med produktene, bare lest tester og specs, så det hadde vært ypperlig med noen faktiske brukererfaringer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sådär.
    Annons upplags.

Länk här:
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=7941

lygren: Aha jo det är förstås en fördel om man har utrustning som bara kan leverera progressiv signal?
    I mitt fall så kör jag interlaced från min laserdisc och just nu min video och dvd-spelare med och denna Cinemateq jag leker med gör ett riktigt bra jobb på båda delarna till min Sony VPH-G70VR.

Fast om man kör SDI så spelar väl inte detta nån roll? Då läser den väl direkt från skivan och hoppar över spelaren bildbehandling och skickar det till Scalern för behandling? Eller är jag ute och cyklar?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nrs

Hei noen som kan hjelpe meg og stille in Faroudjaen
    jeg får opp et rart bilde på tveen
    teksten går utenfor og bildet
    noen forlslag, trenger no settings jeg skal sette den på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Algolith Flea

Hei

Har planer om og kjøpe en Algolith Flea Digital Video Enhancer HDMI

Er det noen her inne som vet noe om denne, funker den bra osv. Har en Pioneer 506xd plasma med extern tuner boks og denon 1920 dvd, samt hd tv fra kanal digital kabeltv. Bruker en Denon reciver uten hdmi innganger..

Kobler man en Algolith Flea inn mellom tunerboksen fra pioneer og tvn ? (hdmi ut fra tunerboksen og inn i Algolith Flea- så fra den opp i skjermen??) vil den gjøre en god jobb med og forbedre bilder fra dvd og tv signaler samt hd signaler ? Hd boksen samt dvd spilleren er idag koblet til tuneren fra pioneer (hdmi)

Håper på svar :razz:

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •