Barco 701 i stavanger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 701 i stavanger?

Heisan folkens!!

Jeg er skikkelig ny når det gjelder CRT prosjektører.
    Og har fått tilbud på en Barco 701 sak. Denne er litt innbrendt på det blå røret og dette må skiftes. Men først ville jeg gjerne ha hørt om noe annet.

Grunnen til jeg skriver her er egentlig at jeg lurer på om det er noen her som bor i stavangerområdet og har en slik barco 701 sak eller tilsvarendes, og om det hadde vært mulig å fått kommet på et aldri så lite besøk og fått kikket på herligheten. Rene "hjemme hos" opplegget.

Jeg har enda ikke sett en slik prosjektør på nært hold enda, og er veldig spendt på billedkvaliteten.

Send en mail eller skriv tilbake her hvis noen føler seg "kallet"

Mvh
    Kjell A. Fjelde

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail til hegelstad@c2i.net Han kjøpte min gamle 701,og den er nede i ditt område.

Mvh.
    Jan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vi gang ser jeg.

Jeg vil heller si kraftig innbrenning på blått. Brukbar, men ikke optimal innenfor 16:9 området.

Et hett tips er å legge ut bildet av billedrørene her på forumet slik at andre kan si hva de mener.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    kjelli,
    Jeg har ikke Barco, men dersom du ønsker å se en CRT i aksjon, er du velkommen til Sandnes.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rolf,bare han ikke skrur forventningene for høyt etter et besøk hos deg..Er jo "litt" forskjell på din og en 701.

Mvh.
    Jan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få sett tilsvarende projektor en 701 hvis mulig.

Skulle være litt forskjell mellom en 701 og en stor 9 tommers EM fokus maskin.

Jeg vet personlig ikke om jeg tør å ta turen innom Rolf hvis jeg hadde vært på de kanter.

Til daglig bruker jeg en BarcoData 801s.

Det er støvhentern på gulvet en 701 jeg prøver å bli kvitt. Skulle være en god investering for en hjemmekinoentusiast. Selv om dette er en liten maskin er det langt fra noe leketøy.

Gi Kjelli en demonstrasjon slik at det ikke er noen tilbake.

Tre rørs verden i Norge er så liten at her på forumet kan omtrent alle aktive med denne hobbyen lese det som skjer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf, jeg har sendt deg en PM.
    Jeg kan ikke si nei når jeg tydeligvis får sett noe skikkelig

Mvh
    Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på besøk hos Rolf i dag (som var en meget hyggelig kar forresten), og kan bare si WoW.
    Himmel og hav for et bilde. Jeg har sett mye lcd prosjektører og en del DLP prosjektører. Men dette tok kaka. Faktisk tok det hele konditoriet.

Så Rolf sin maskin er superduper, men hva er egentlig forskjellen på dem? Hva vil en enklere Barco kunne hoste opp med i forhold?
    blassere bilde? lavere oppløsning? Verre å stille inn osv?

Mvh
    Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøket Kjelli, og den hyggelige omtalen (musikk i mine ører :lol: )

En side med grei info av hver enkelt PJ finner du her;
    http://www.snaggs.com/projector/

B4 Projection har en del CRT for salg (m/garanti) og sender til norge.
    Eksempelvis en Barco G801s til 1000£ (uten slitasje på rør);
    http://www.b4projection.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele bakeriet pleier å gå med. De aller fleste får seg litt av en overaskelse. Filmen "Sjokolade" for eksempel med dette flotte utstilligvinduet av kaker er nok til at tennene løper i vann.

En må se en slik projektor før en egentlig skjønner hva vi skriver om.

Selv en liten maskin produserer svært gode bilder, men du fikk se noe av det aller beste.

Du skjønner sikkert hvor glade vi tre rørs entusiaster er i besøk. Like gøy hver gang kjeven går i gulvet. Jeg hadde vanskelig for å tro det selv med min BD 801s. En tre rørs projektor er et vindu på veggen med utsikt ut. Bildet er et maleri på veggen. Veggdekor og gulvtepper kommer tydelig fram.

Selv om jeg bare er 23 år gammel setter jeg pris på en skikkelig dramafilm. Kostymer og kulisser i storfilmer er et syn. Mange ler av meg når jeg sier at "My fair lady" er en av de beste filmene jeg har sett. De slutter fort å le når de ser klesdraktene og omgivelsene i en slik gammel storfilm hvor det faktisk er skuespillerne som drar hele filmen. Slikt er sjeldent i dagens filmer hvor effektene smeller den ene etter den andre. En annen film er "Ben Hur" med et vanvittig hesteløp på slutten og svulstige taler av skuespillerne. Lyden er heller skrall, men det var dette her med handlingen og personligheter. Den er i toppklasse og betydelig bedre enn gladiator.

Jeg ser nye filmer også. The Castle synes jeg er film som gjør seg veldig godt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med på hva forskjellen mellom lcd/dlp og CRT vil si i praksis. Dette med prikker og oppløsning har vannvittig mye å si for bildet. Men når det er sagt har jeg sett LCD prosjektører med vannvittig oppløsning så prikker er ikke synlig i det hele tatt, derimot skofter det igjen på det svarte osv.

Kjelli

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •