barco 808s snu bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

barco 808s snu bilde

Driver å setter opp en barco g 808s og får ikke bilde når alle 4 bryterene er trykt inn for front takmontering. Starter opp, men hører ikke den velkjente knitringen som pleier komme. Den starter opp som den skal på alle andre innstillinger enn akkurat denne. trykker jeg inn vertical scan switch er den stille. Noen som har vært borti dette??

Den var ok i dag. Så den trengte vel en pause etter å ha bli snudd på hodet..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved front takmontering skal vel samtlige 4 switcher være trykket ut som vist på den øverste i bildet under.

barco 808s snu bilde-scan-jpg

Tipper at det kan være en dårlig kontakt i bryteren eller i en av kort sokklene, mot hovedkortet som får signalene fra denne omstillingen. Det er heldigvis et sikkrings kretsløp som skal hindre spot burn situasjoner hvis det oppstår feil med scanningen, og det er nok grunnen til at ikke du har fått høyspent knittringen med oppstart.

Hvis ikke du allerede har funnet ut hvor på nettet (i tilegg til her i avforum...) man får mye nyttig og grei info om disse projektorene, kan jeg anbefale CurtPalme.com og da sidene Barco 808/Cine8 Tips and Manuals
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja jeg mente at bryterene ikke virket når de var ute.. Ellers, så er den nå i taket og driver og justerer den inn. Curt palme sine sider har reddet meg et par ganger, så de sidene er i favorittlisten..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt minst to Barcoer hvor fjæra på vertikalbryteren har manglet. Dette er skummelt hvis bryteren skifter posisjon under drift. Da regner jeg med at du får en fin vertikal stripe brent inn på alle tre rørene dine.. Curt Palme har nevnt at det er flere personer hvert år som ringer han og forteller at de har trykket inn bryter(e) under drift, og skadet rørene.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryterene virket som de skulle de. bra motstand i fjærene og de gikk ut og inn som de skulle. Prøvde flere ganger og det var vertikalbryteren som ikke skiftet modus. Når den fikk stått en stund (over natten) så var den i orden og har virket siden. Det hørtes nå utrolig klosset ut og gjøre dette under drift. Må jo ut med 2 kort for å komme til.. Jeg slår av pj og tar ut kontakt og venter litt før jeg tar i kortene i disse i allefall..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •