Barco 808S og Quadrupler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 808S og Quadrupler

Hei

Jeg har en Barco Graphics 808S og skal nå kjøpe meg en Quadrupler? Er dette noe som vil øke bilekvalitet mye? anbefales dette? Vil jeg lekke merke til forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du linejedobbler innebygd fra før? Eller bruker du for tiden en dvd spiller med progressiv scan?

Når du snakker om linjekvadruper mener du da egentlig en scaler. De gamle linjedobblerne og linjekvadruplerne er avlegs og gjør egentlig ikke bilde noe bedre. De bare legger til ekstra linjer. Du bør kjøpe deg en scaler og kjøre en oppløsning som tilsvarer tripling (720p). Kvadrupling er for høyt for projectoren og bilde vil ikke bli like skarpt som ved tripling.

Alternaltivt kan du skaffe deg en htpc som da vil gi like bra bilde som med en svaler. Dette er nok også billigere og du kan da velge opløsninger og refreshrate som du øsnker.

PS. Når jeg sier at HTPC gjør samme jobben som en scaler ser jeg bort fra de scalerne som også kan deinterlace hd formatet. Dersom dette er ønskelig anbefaler er scaler et must.

Forresten har jeg både komponent og RGB kabler av høy kvalitet til salgs dersom du skulle kjøpe deg en scaler. Dette til relativt lav pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okay...du spør jo mer en hva en stakkar kan svare....hva er en scaler? en ekstern boks du kobler til eller?

Angående kvadrupleren var det en her på avforum jeg fikk tilbud om å kjøpe. Jeg fikk bare vite det var en Quadrupler og at den burde virke til Barco 808s

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg vet jeg har linjedobler installert i den fra før iallefall :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmm... dersom det er en ren quadrupler ville jeg styrt unna..

Var jeg deg tror jeg at jeg ville brukt HTPC til avspilling av dvd. Da får du en kjempebra bilde!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er et eksempel på en scaler: http://www.crtprojectors.co.uk/acces...alio%20special

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •