STRÅLING FRA CRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

STRÅLING FRA CRT

Hei min kone lurer på om det er mye stråling fra crt da vi har en gammel IMAGER og sitter rett under den nor vi ser film . crt er jo bygd opp som en tv , Vi har tenkt å pytte projektor , Lurer derfor å gå over til LCD på grunn av stråling noen som vet noe om dette,

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei simen, tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig for stålingen fra en trerørs projektor. Strålingen som oppstår er av typen røntgen, og oppstår når elekronene treffer fosforet i stor fart. Røntgenstrålene som oppstår beveger seg fra fosforoverflaten, bakover og ut på sidene i bilderøret. Alle nyere bilderør (sikkert så lenge trerørs projektorer har eksistert) skal være skjermet på grunn av dette, mange trerørs projektorer er også bygd som tankser, og har en kasse av metall rundt helle maskinen.Det har i hvertfall min BG808s. Metall stopper røntgen stråler.
    En annen faktor er at vi med de strenge reglene for kommersielt utstyr, tror jeg neppe at de hadde fått lov å produsere elekroniske produkter med høy stråling.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge projektoren virker som den skal er den ikke farlig!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nesten jeg måtte våknet med en ekstra arm for at jeg skulle byttet CRT med LCD p.g.a stråling

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med stråling foran projektorene den jeg har barco 650 har høyspent på 34KV hvor går grensen får at det går over til rønkenstråler ? noen som husker mener jeg leste det om vanlig tv at det var rundt 30KV som var grensen men det er bare noe jeg mener å huske noen som har noe innputt

Just

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •