Video prosessor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Video prosessor

Alle crt eiere bør sjekke denne linken!

www.lumagen.com

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet Tore.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått Lumagen Vision.
    kan bare si at dette er et røverkjøp :lol: .
    Har en iscan pro fra før som jeg synes er bra,men lumagen er en klar forbedring.
    Selve oppsettet minner litt om powerstrip,med trinnløs innstiling for oppløsning fra 480p-1080p +1080i og Hertz fra 48-75.
    For de som ikke gidder å sette opp en htpc,er denne saken mitt i blinken.
    Har sammenlingnet litt med en pc med et radeon 7500 og Theatertek avspiller.
    Lumagen har et klarere bilde med bedre separerte farger.
    Er et utall av tweaks en kan gjøre med denne boksen.
    Se også denne testen fra Widescreenreview. http://www.lumagen.com/news.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt leketøy. Bra at kjøpet er vellykket. Hold oss informert om hva du synes. Jeg vurderer denne også grunnet pris og fordi jeg trenger en som også kan gi 1080i. Kan du teste denne oppløsningen for meg, og si hva du synes(har en projector som kun takler denne oppløsningen).

Hvor kjøpte du denne, og hvor mye kom den på totalt?

Hvordan ser den ut med vanlige tv-sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kom på 10200 kr inkl frakt og moms.
    Kjøpte den direkte fra denne sida http://www.lumagen.com/news.htm
    Hadde en del spørsmål i forkant av kjøpet.Og mailet noen ganger med Patrick Harkin <pharkin@lumagen.com> Virket som veldig seriøse folk.
    Skal teste litt mer seriøst til helga.Har ikke hatt så mye tid nå i veka.
    Nå kjører jeg 720p 59,94hz, helt fabelaktig bilde på den oppløsningen iallefall.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvike projektor kjører du den mot,tors?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har en Barco 801s.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Per.Ok,Ser at Henry i England skryter uhemmet av Lumagen,mener det er "best buy" til den prisen,og vel så det..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Velkommen til forumet Tore.

Takk skal du ha Helge.
    Har fulgt debattene her en stund.
    Jeg tengte at Lumagen prosessoren vil være perfekt til din
    BG 1200.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt mer i kveld på ulike oppløsninger og bildekilder.
    Prøvde 1080i på ulike filmer.Bildekvaliteten er vel så bra som med 720p.
    Men spesielt ved langsomme panoreringer,får rette linjer og overganger litt taggete og (hoppende) struktur.Noe som er helt fraværende ved 720p.
    Ellers er denne oppløsningen også helt utrolig fin i farger og dybde i bildet.En må egentlig sitte å nistirre på utvalgte sekvenser for å se disse interlaced artifactene.Men når en vet hva en ser etter så legger en merke til dem.
    En annen funksjon som jeg setter stor pris på er aspect ratio valgene,der bla vanlige letterbox filmer fyller den samme rasterene som anamorphiske filmer.Prøvde bla The Thing sone1 som er letterbox utgave.
    Har tidligere forstørret bildet via 801s sine justeringer.Men da med bare 480p via Iscan pro.Letterbox filmene får da tydelige scanlines og mye mindre kontrast.Med lumagen er scanlines vekk og bildet mye klarere.
    Blir i det hele tatt bare mer og mer fornøyd for hver dag som går med denne boksen :lol:
    Har lagt ut 2 screenshots med Lumagen i aksjon
    http://home.online.no/~t-sunna/screenshots.cfm
    SE helt til høyre på sida.Er begynt å bli litt for mange bilder der etterhvert.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her på forumet testet det amerikanske D-Theater formatet?

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Jeg tengte at Lumagen prosessoren vil være perfekt til din
    BG 1200.
    Det kan nok hende det. Etter å ha lest litt om den etter ditt innlegg så må jeg si at den virker veldig interessant. Må satse på pro modellen da jeg vil bruke den som kildevelger også. Andre vesentlige forskjeller er det vel ikke?

Bruker i dag en OmegaOne som jeg er meget godt fornøyd med men som er litt i minste laget til 9" rør. Den passer perfekt til 7" og 8" 3 rørs så hvis noen her vil overta den så kanskje det blir Lumagen på meg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Har noen her på forumet testet det amerikanske D-Theater formatet?"

Selvsagt så ble slik avspiller innkjøpt så fort som den var tilgjengelig. Det er kriminelt hvor godt bilde HD kan gi så lenge kilde-materialet og masteringen er godt nok. På den nye avspilleren så er det også klargjort for DTS i 24bit/96khz full-rate noe som utgiverne har sagt de ønsker å gi ut filmer på.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt så ble slik avspiller innkjøpt så fort som den var tilgjengelig.

Kjøpte du den over internett? og isåfall hvor?

Har undersøkt litt, og har bare funnet en nettbutikk som er villig til å sende utenfor USA:
    http://www.avscience.com/[/quote]

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk noen jeg kjente i USA til å kjøpe den å sende den til meg. Det kommer ny spiller nå i mai, så det blir ett nytt kjøp.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen flere som har erfaring med Lumagen sine videoprosessorer eller tilsvarende vil det være fint om dere kunne poste dem her.
    Jeg er forholdsvis interessert i å få meg en scaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtest ut som et interessant produkt. Jeg har ikke vært borti dette før og er litt usikker på om det virkelig er verdt 10000kr.
    Jeg har selv en bg 801s og sitter og funderer på hvordan jeg skal klare å få et bedre bilde ut av den med en tilkoblet stasjonær dvd spiller

Jeg ser her at det skrytes veldig av dette produktet til lumagen. Hva menes forresten med: 480p-1080p +1080i? er det oppløsning av bildet?, blir linjene i bildet borte?(linjedobling)

Min dvd spiller er tilkoblet med svhs kabel og da blir det veldig synlige linjer i bildet, noe som jeg ikke får fra htpc.

Noen som kan svare meg på dette?

MVH
    tor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser her at det skrytes veldig av dette produktet til lumagen. Hva menes forresten med: 480p-1080p +1080i? er det oppløsning av bildet?, blir linjene i bildet borte?(linjedobling)
    Med det menes det at en kan justere oppløsningen trinnløst fra 480p til 1080p som er progressive bilder + 1080I som er linjeflettet bilder.
    Den gjør det samme som en htpc bare at en slipper unna en del knoting med hardware og software.Noe som er greit når en ikke er så datakyndig.
    Og så er den helt støyfri.
    Jeg synes selv den er verdt 10000.Har også funnet ut at den har en service meny som de ikke opplyser om i bruksanvisningen.Ved å trykke meny og 0910 så kommer en inn i den(fant det på avsforumet).
    Der kan en bla justere opp utgangsignalet fra 700mV til 1050mV noe ala Extron sin linjeforsterker
    En kan også justere fargetemeraturen på rgb hver for seg liknende som det en kan på Barco 801.Var greit for meg da jeg hadde en litt for høy rødfarge ved 50-60 ire.Nå er den helt linjær fra 20ire til 100 ire.Fant også ut at jeg fikk mer dybde i bildet ved å heve utgangsignalet.
    Vet ikke hvorfor de ikke opplyser om dette i bruksanvisningen.Har dog hørt at de skal legge en utvidet versjon ut på hjemmesidene deres.
    En ting er sikkert at jeg er fornøyd med denne scaleren.Tror også den er verdt pengene.
    Her er et utdrag fra avsforum:

Lumagen VS. Focus Enhancements
    I have been lucky enough to audition both the Vision and the HD through my 65" RPTV for the last two weekends. 480i just wasn't cutting it anymore.

The difference, in my opinion, was obvious. The Vision produced images that were clear of artifacts, smooth, and occasionally (depending on the source) little short of jaw-dropping. And this little unit can be tweaked from now til Christmas.

The CS-HD (which I wanted to win the audition for the looks of the unit alone) did an OK job, a real improvement from 480i, but not as good -- again my opinion-- as the Lumagen. Visible digital artifacts were distracting and annoying. And I saw the HD struggle to "catch up" when brightness levels changed between scenes.

I am returning the CS today and doing a permanent install of the Vison next weekend.

As always, your experience may differ, and mileage will vary!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •