Barco 600-s trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 600-s trenger hjelp

Nå har det seg at i går fikk eg meg en barco 600-s
    Men eg mangler kabler til den!
    Noen som kan sitte opp en liste over det eg trenger og kjøpe til den?
    Kanskje et koblingskjema og!

Har og den boksen som hører til den, for å skifte mellom ulike spillere og diverse...

Hadde vert supert om noen ville selge noe sant til meg hvis du ikkje trenger det!

På proskjektor

På den boksen som eg fikk med

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chria16
    Nå har det seg at i går fikk eg meg en barco 600-s
    Men eg mangler kabler til den!
    Noen som kan sitte opp en liste over det eg trenger og kjøpe til den?
    Kanskje et koblingskjema og!

Har og den boksen som hører til den, for å skifte mellom ulike spillere og diverse...

Hadde vert supert om noen ville selge noe sant til meg hvis du ikkje trenger det!
    Trenger bare vite hvilke ledninger eg trenger får å koble til dvd spiller liksom :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan si hvilke kabler som skal kobles hvor?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Curt Palme's side:

Barco then came out with the Barco 400 and Barco 600 video projectors. The 400 and 600 are very similar in design and performance. They use 7” SD-187 Sony tubes with ES focus, have analog convergence, and scan to 64 Khz with 600 lumens light output. Thousands have been sold, and many are on the surplus market.

These projectors must be used in conjunction with either a little plug in controller module on the back of the projector, or with a Barco RCVDS 4 switcher unit that acts as a video selector and video to RGB decoder. Note that these two projectors usually only have the RGB inputs working despite the fact that they have video input connectors on the projector. The video card was an option on these sets, and hardly any of the sets I get in have had this video card installed. Also, most of the surplus projectors do not come with the plug in controller or with the RCVDS 4 unit, so you may end up needing more components before you get a watchable picture.

Jeg har ingen erfaring med 600, men vil tro du trenger:

En kabel mellom inngangsboksen og selve Barcoen. Har du denne?

En kabel fra kilde til inngangsboks. Bruker du htpc, trenger du mest sannsynlig en VGA eller en VGA-BNC kabel opp til inngangsboksen.

Skal du bruke en DVD-spiller anbefaler jeg en spiller som oppskalerer RGB, og har enten VGA eller DVI-A utgang. Da kan du bruke en overgang fra DVI-VGA, og en VGA eller VGA-BNC kabel opp til inngangsboksen.

Dette ble ganske kryptisk, men du har ikke gitt oss så mmye å gå etter.
    Det beste hadde vært hvis du hadde tatt et bilde eller to av inngangsboksen og selve Barcoen, da er det lettere å se hvs du trenger.

Har du erfaring fra CRT-prosjektører fra før?
    Hvis ikke, vær forberedt på at dette er så langt fra plug-and-play som det er mulig å komme, og hvi det er første gang du skal justere inn en, tar det fort en uke å få bildet forholdsvis bra.

Ellers er det moro å se at folk enda har disse hjemme

Velkommen til forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en BD-600 en gang. Svitsjeren (RCVDS-400) kan ha forskjellige typer inngangskort. Min hadde video (s-video og kompositt video) + RGBs. Tror RGB-kortene bare var av type RGBs, dvs RGB med kompositt synk. Jeg brukte PC på min, og hadde en ekstern liten boks for å lage kompositt synk fra separat synk. Nyere skjermkort kan vel gi ut kompositt synk direkte, uten at jeg har prøvd dette. Fra utgangskortet på svitsjeren går det en kabel til projektoren. Såvidt jeg husker var denne kabelen spesiell. Var det to kabler mon tro?

Jeg ville ikke ha lagt mye arbeid i dette prosjektet hvis jeg var deg. Du får mye bedre CRT-projektorer med digitalt chassis for en slikk og ingenting.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Gunnar. Selv innenfor både crt-universet og budsjett-universet, så er 600-modellen totalt uegnet for ett hjemmekino-prosjekt. Selv når denne modellen første gang bygynnte å dukke opp på brukt-markedet rundt 1995, så var den lite interessant til hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå med bilder!

Her er bilder!!!

SKal bare bruke den til litt film seing og litt sann... eg bryr meg ikkje om kvaliteten på bildet så mye...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •