Kobling Barco Graphics 1209s og Canal Digital HD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling Barco Graphics 1209s og Canal Digital HD TV

Jeg har en Barco Graphics 1209s Iris 2 og forsøker å få inn signaler fra den nye parabol dekoderen "Canal Digital HD PVR 101-ST". Dekoderen har phono-utganger rød/blå/grønn, men ikke sync. Den har også en egen HDMI-utgang.
    Barcoen har rød/blå/grønn og sync BNC-innganger samt super VHS.

Canal Digital skriver til meg at jeg kan "prøve å splitte Y signalet for å få synken til H-sync". Barco tror ikke dette vil fungere.

Er det noen som har en idè om hvordan man kan få satt disse to komponentene sammen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du har jo alltid synk, men ikke i en egen sender. Det stemmer altså det Canal Digital sier, og denne type bokser har sikkert en av CRT-gutta liggende. Hør med f.eks. Per Johnny, som er moderator her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her trenger du en avansert video-prossesor. Hvorfor? Europeiske HDTV-signaler har sinnsykt mange tilleggespiksler, såkalt front og back-porch. Kjører man disse signalene rett inn i en crt projector, så vil det på 1080i være over 600 blanke piksler, slik at du aldri vil få fyllt bildet. Derfor trenger du en prossesor som fjerner disse blanke pikslene.

For å få en ide kan du sette grønn kontakt på grønn inngang å velge rgb-input med 3-level sync(Inngangsvalg 4?), eller sette alle (rød, grønn og blå på sine respektive) og velge component inngang(inngangsvalg 5 eller 6?).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •