Noen spørsmål vedrørende barco projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål vedrørende barco projektor

Har noen spørsmål vedrørende barco projektorer.
    Når jeg bruker rgbs inngangen og bruker htpc som kilde så lyser alle de grønne diagnose led'ene samt led'et helt til høyre (oransj led for Hold Down HD). Skal hold down hd lyse ?

Jeg bruker oppløsningen 720*576 (50) via powerstrip. Når jeg starter dvd avspillingen så maksimerer jeg vinduet til å dekke hele skjermen. Hvis jeg beveger musen så kan jeg dog få musepekeren utenfor bildet. Betyr dette at jeg på sikt kan få en innbrenning i billedrørene siden jeg ikke bruker "hele bildet" ?

Noen som vet hvor jeg kan download en innstallasjonsmanual for barco 700 eller tilsvarende ? Har funnet vanlig manual samt enn innstalasjonsmanual for barco data 600 men den er dårlig innscannet. Noen nettsteder som har både manual og innstalasjonsmanual for barco data 700 viser seg å være samme manual når jeg åpner de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også ett spørsmål angående lysstyrke. Hvor mye er det vanlig å stille brightness inn på ? Har hatt den på ca. 40 ,men ved 50-60 så blir det jo vesentlig mer lys. Vil dette slite mye på billedrørene eller er det greit å ha den på ca. 60 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ta et søk på Barco 700 under CRT forumet på www.avsforum.com og du vil garantert finne mer gode råd enn du orker å lese gjennom :shock:
    Ellers finner du bruksanvisninger her:
    http://www.snaggs.com/projector/disp...agetitle=Barco

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Contrast er 'white level' og brightness er 'black level', så du skal sette brightness slik at sort blir sort og ikke grått. Det finnes test plater både for NTSC og PAL for slikt. VideoEssentials, AVIA og The Calibrator(PAL).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orange led er ikke hd,men at du har "block match"altså en justert kilde inn.For de fleste manualer ,prøv http://www.barco.com/projection_syst...anuals.asp.Jeg synes at 40/60 er en brukbar brighness/contrast settings.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt tid til å begynne installasjonen før idag. Når jeg slår på projektoren så begynner lyset helt til høyre (orange) å lyse med en gang sammen med alle de grønne. Kan det da være "block match" da jeg ikke har noen kilde aktiv (kun kabler koblet til).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at du får blockmatch ved oppstart uten bilde.Grunnen er den lille plakaten som forteller deg nosource avaiable.Om du har gode ører kan du også høre at projektoren låser(14.8 khz tonen blir borte)på plakatbildet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •