Endelig rimelige rør å få tak i :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Brainbug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig rimelige rør å få tak i :)

Tenkte jeg skulle dele litt info jeg fikk fra Greg Eisemann med dere da det har vært et halvt års prosjekt for meg å finne et nytt grønt rør til 1209'en min men nå har han vist seg å være USA's (verdens?) billigste på nye rør. Her er prisene hans på nye 9"-rør:

P19LUG (HiRes) - $1.250,- pr. stk.
    P19LCP (Original "LowRes") - $899,- pr. stk.

Mens dollaren har slagside (5,20 nå for overførsel) blir det ikke all verden for oss nordboere. Det billigste jeg fant før dette var 8.000,- for et P19LCP fra Tyskland, nesten dobbel pris. I tillegg har han prisgaranti, hvis man finner noen som er billigere setter han prisen under det uansett.

Ville bare si fra om noen andre enn meg er på jakt etter nye rør

Eisemann Theater
    Eisemann-Theater Forum (Powered by Invision Power Board)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda rimeligere 8 fra VDC

Jeg fikk oppgitt samme pris for et par dager siden hos Greg E for p16lnq også (8 rør).

Men hos VDC tar de bare 645$ dvs ca 3350 NKr for dette. VDC inkluderer at de bytter om hardwaren, dvs fikser glykolkammer ol
    Er det noen som vet om det er mye styr med disse tingene dersom man bare får et "rent" rør ?

Og om et "rebuilt" er dårligere i visning enn et "nytt" ?
    (Jeg antar det ikke finnes helt nye lengere, de fleste har vel ligget på lager lenge, og i så fall, gjør det noe?)

mvh
    Amund

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, skal si prisene har gått ned.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AmundSkavhaug
    Men hos VDC tar de bare 625$ dvs ca 3250 NKr for dette. VDC inkluderer at de bytter om hardwaren, dvs fikser glykolkammer ol
    Er det noen som vet om det er mye styr med disse tingene dersom man bare får et "rent" rør ?
    Da antar jeg at det er "rebuilt" du mener som VDC tilbyr til $625? Eneste grunnen til å gjøre dette på nye rør som jeg vet om er hvis man skal bytte til andre typer rør. Jeg hadde planlagt å sette nye reserverør fra en Cine 9 i min 1209 og da måtte kjølerne byttes ut pga. at de ikke passet. Skulle kjøpe disse hos Mr. King før hans bortgang men det ble følgelig ikke noe av. Iflg. han var kjølerbytte en grei jobb hvis man kan den men langt derifra om man aldri har gjort det før.

Dersom det er nye rør VDC tilbyr til den prisen er det jo veldig billig, men Eisemann vil i så fall matche den prisen uansett med prisgarantien han har. Når det gjelder VDC så har de ennå ikke svart hverken på mail eller telefon fra meg fra uker tilbake så seriøsiteten der er i beste fall ok. Har du e-post/tlf til dem som de svarer på du kan dele?

Og om et "rebuilt" er dårligere i visning enn et "nytt" ?
    (Jeg antar det ikke finnes helt nye lengere, de fleste har vel ligget på lager lenge, og i så fall, gjør det noe?)
    Nye rør produseres fremdeles. Nå er ikke jeg så veldig erfaren i rørverden, men jeg går jo ut fra at nye rør er både skarpere og mer pålitelige. Er det noen andre her som har erfaring med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VDC email som virker

Jeg var kan hende heldig (?), for VDC har svart umiddelbart på flere mail.
    Uansett, her under er forrige svar, Gina hos VDC gir svar kjapt, men sørg for å ha nøyaktig benevnelse på ønsket rør!
    (Jeg lurer forresten fortsatt på hva det egentlig innebærer av mulig problem å montere et "bart" rør inn i stedet for mitt som er brunlig... Masse glykolsøl og mulige feilmontasjer ? Og er billedkvaliteten dårligere på et rebuilt enn et som er lagret i 8-10 år ?)
    mvh
    Amund

from Gina Studdard <gstuddard@mindspring.com>
    reply-to Gina Studdard <gstuddard@mindspring.com>,

date Mon, Mar 3, 2008 at 2:09 PM
    subject Re: Availability of crt tube for Barco 1208se
    signed-by mindspring.com

Hi Amund,

I hope you are doing well. We do have the P16LNQ tubes available and the price is $645.00 each plus $100.00 core charge if we can not recycle your old glass. We will need for you to send us your old tube first so we can swap the mounting hardware, glycol chamber and anode lead. If you decide to do this, please see attached form to fill out and include with your shipment.

Best regards,
    Gina
    VDC

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fjernet et LC-glykolkammer, og montert et AC-glykolkammer på et 8". Det krever litt tålmodighet, men er ikke så veldig vanskelig. Det er lett å få merker på innsiden av glykolkammeret når en skjærer i silikonen som fester glassrøret til glykolkammeret. Da kan jeg tenke meg at det er fare for "fungus" etter at røret har vært brukt en stund. Dette er et problem som kommer av at glykolen reagerer med aluminium og forurenser glykolen og gir ujevn fokus. Jeg har sett at det finnes en guide hos Curt Palme der glykolkammeret blir spraylakkert før alt settes sammen igjen. Det er jo en del å spare på å slippe å sende røret til USA.

Gunnar

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Jeg lurer forresten fortsatt på hva det egentlig innebærer av mulig problem å montere et "bart" rør inn i stedet for mitt som er brunlig... Masse glykolsøl og mulige feilmontasjer ? Og er billedkvaliteten dårligere på et rebuilt enn et som er lagret i 8-10 år ?)

...We do have the P16LNQ tubes available and the price is $645.00 each plus $100.00 core charge if we can not recycle your old glass. We will need for you to send us your old tube first so we can swap the mounting hardware, glycol chamber and anode lead....
    Takk for addressen .. tror det er en helsikes jobb ærlig talt dersom man skal være sikker på at røret skal holde optimal kvalitet over tid. En ting er å få jobben nøyaktig gjort men jeg fant ut nå på Curt Palmes sider at et gjenoppbygd brukt rør også må kjøres inn i 4 (!) dager ( Conditioning Rebuilt Tubes ) for å få god kvalitet.

I tillegg koster det rundt 500,- på Posten hver vei for å sende røret (+$200), er du så uheldig å måtte betale de $100 ekstra for nytt glass er du mao. oppe i $945 +/- for et "rebuilt"! ... det er en elendig deal når Esemann selger nye 9" rør for $899,- (jeg vil da tro at han selger 8" billigere?). Med alle variablene jeg nå ser for å få et bruktrør optimalt tror jeg uansett det vil være umulig å få dette like bra som et nytt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •