Kalibrering av BG 808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av BG 808s

Jeg har kjøpt Eyeone LT probe og lastet ned HCFR programmet for å kalibrere min 808s. Utstyret og programmet ser ut til å fungere veldig bra, men det er helt klart en del å lære. Etter å ha skrudd meg HELT bort, satte jeg meg ned å leste litt om justering på avs. Etter det gikk det MYE bedre ;-)

Jeg har nå fått rødt og grønt rør veldig bra synes jeg, men sliter med det blå. Får ikke "rettet ut linjen". Jeg justerer Cutoff på 30 IRE og gain på 70, etter råd fra avs. Vurderer å justere på 80, men er redd det blir mer galt på midten...
    Setter pris på om dere vil ta en titt på bildene og gi meg tilbakemeldinger og råd.

Mvh
    Frode

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvor mye hjelp det er i det for deg i ditt oppsett og tilstanden til det blå røret osv, eller om du allerede har tatt hensyn til det, men det er vel her litt av "hemmeligheten" med å svakt elektronisk defokusere det blå røret kommer inn, slik at det brukes litt breiere skannelinjer og punkt energien fra catodestrålen som trengs kan treffe mer forsfor areal og man unngår at man forsforet som treffes går i "mettning".

Bildeskarpheten sees som kjennt hovedsakelig fra det grønne og det røde røret, så en svak defokus av det blå, er i ikke så skarphets ødeleggende som man skulle tro eller ødeleggende for convergens.

Med slik defokus klarer det blå røret å følge de andre to rørene høyere opp i lysstyrke og det er lettere å få det til å oppføre seg litt mer lineært i det øvre IRE området.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte du G2 før du begynnte med gråskalajusteringa?

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •