Barco Data 600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer svenemil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Data 600

Jeg har en Barco Data 600 (ikke akkurat siste skrik....)
    Får ikke bilde på den. En av grunnene er vel at jeg ikke har kontrollenheten til saken. Jeg har fått opp en test-grid, så jeg vet det er litt liv i den. Hva gjør jeg nå? Jeg vil jo gjerne ha et bilde ut på den...
    Alle gode ideer er velkomne

mvh
    Sven Emil

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går selvsagt å få tak på,oxo ny.Men tipper at den blir dyr(kanskje rund 2000,-)hvis vi bestiller den...Ellers har jeg hørt om noen som har lagd den selv;det er tross alt bare noen brytere og potensiometere.Det er i allefall et must for å vise bilde...Er du forresten sikker på at det sitter en videodekoder i?Eller kjører du RGB?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert forstår, er jeg newbie på området.
    Jeg kjenner ikke helt spec'en på PJ'en. Har fått tak i den via arbeidsgiver - møterom PJ - så vidt jeg vet lite brukt. Alt rundt var vraket før jeg rakk frem...
    Har bygget en kontrollenhet - eksperimentprint, pot'er, motstander og brytere... Jeg får opp en testgrid. Betyr det at kontrollenheten er OK?
    Jeg har også en hjemmestrikket SCART->5BNC kabel. Det er jo _fullt_ mulig at denne ikke er bra... (er det noen som har pinout'en på denne?)
    Hvordan kan jeg identifisere en videodekoder? Vil den eventuelt vise bilde fra et kompositt-signal?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rutemønsteret skrur du av/på på en knott på konvergensbordet som er "fjøla"med alle de fargede potmetrene på.Kan du justere brighness og kontrast på rute mønsteret?Slå av rutemønsteret og prøv et video signal på videoinngangen.Slå switche boksen din over på video.Noe bilde?Hvis ikke,bruk video signalet ditt inn på "G" inngangen og switch til RGsB.Har du noe bilde nå?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan kontrollere brightness og kontrast
    Men jeg har et lite problem når det gjelder brytere på kontrollenheten min. Sliter litt med de tegningene jeg har for å se hvordan den skal kobles. Har du noen tegninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig de samme som du har?Hvis boxen du har heter 7915517 ser det ut til at pin 15 er åpen hvis video,ellerlagt til pin 4 hvis RGBs,eller til 5 hvis ttl,eller til pin 8 om RGsB..Hvid du slår av rutemønsteret ser det ut til at video går igjennom uten å kobble inngangsvelgeren..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill så langt! Jeg håper å få testet litt i påska (det blir en del hjemmedager...)

Er forresten kjempefornøyd med å ha funnet frem til AVforum. Dette er jo helt glimrende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt flaks har jeg også liggende tegning på boksen. Original Barco tegning, men jeg oppgraderte (?) til XP for et par dager siden, og må isåfall lete på div CD-er.

Min BD-600 hadde ikke videdekoder. Denne satt i RCVDS-400 Quad kontroll boksen, men jeg tror enkelte 600 hadde innebygd videdekoder. Jeg kjørte kun RGBHV fra PC, via hjemmelaget H/V->kompositt synk konverter, og videre til RCVDSen.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmelaget H/v sync til composite?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nedslående testforsøk i påska Fikk fremdeles ikke lys i røra (bortsett fra testgrid, da). Mener jeg fant en feil på kabelen min, men det hjalp ikke med endringer. Kabelen er SCART til 4 BNC (R, G, B, sync) Mangler jeg noe her? (ser folk snakker om SCART til 5 bnc...) Jeg bruker en Toshiba DVD spiller som kilde - har compositt, scart og s-video ut.
    Noen tips til enkle tester jeg kan gjøre? "Teskje-metoden" er sikkert å foretrekke...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sync delen ut fra scarten skal vanligvis være et vanlig videosignal.Kobble denne på grønningangen og switch til RGsB.Bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/V-synk->kompositt-synk, se http://www.hut.fi/Misc/Electronics/c.../vga2rgbs.html

Brukt på forskjellige Barcoer med suksess.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er godkjent Gunnar!Jeg var i et øyeblikk redd for at dere brukte et t-ledd /forgrening inn på composit syncen....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jan erik:
    Er det ikke å anbefalle å koble sammen h/v sync (ved bruk av vga-5bnc kabel) med t-ledd inn på Sync-bnc'en når en har RGBS inngang ? (man setter selvsagt negativ sync på h/v).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt IKKKKKE å anbefale!Kan nesten garantere stående bølger med syncproblemer og moare.Samt også store muligheter med feil på skjermkortet.En interface er tingen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jan erik:
    Kan det skade projektoren eller skjermkortet fysisk ?

Hvis man bruker vga-5bnc kabel og kun kobler inn enten h-bnc eller v-bnc kabelen på Sync-bnc'en og setter composite sync, er det ok ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror,at mulighetene er tilstede for å kunne ødelegge skjermkortet iom at du kortslutter to utganger.Projektoren blir ikke skadet,men syncen blir langt under pari med resultat ustabilt bilde/stående bølger.Du kan godt kobble h ELLER v sync inn på comp sync,men tror ikke projektoren syncer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen Jan Erik. Jeg får se om jeg finner en annen måte å koble htpc'en inn på rgbs inngangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare bruk Powerstrip til å sett composite sync ut på grafikk-kortet ditt. Husk også sette den til negativ polaritet. Da kobler du bare H-sync til C-sync så skulle det virke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •