Barco Vision 701s med Toshiba HD-E1 - Problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Vision 701s med Toshiba HD-E1 - Problemer

Jeg fikk meg en rimelig Toshiba HD-E1 i dag, som jeg tenkte jeg kunne bruke i 1080i på min Barco Vision 701S. Men da jeg prøver å kjøre den i 1080i, forsvinner bildet. Det kommer tilbake om jeg velger inngang 5 på nytt (komponent), men ca. 25% av bildet på hver sin side av lerretet. Dvs. at et svart område dekker midten av bildet. Det er da samtidig umulig å komme inn i Adjust-menyen, da bildet forsvinner og den går i et intern-modus straks jeg trykker på Adjust-knappen (på Barcoen altså).

Har noen en formening om hva dette kan skyldes? BV 701s skal jo takle 1080i fint... Setter veldig pris på all hjelp.

Har forresten brukt min HP laptop sin komponent 1080i-utgang uten problemer på den tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Inngang 6(samme inngang men trykk 6 på fjernkontroll, utifra Toshiba'en så kommer det component med tri-level-sync).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp desverre ikke... Men nå har jeg kjøpt min første HD-DVD (2001 A Space Oddyssey) og da kommer det opp i 1080i. Oppskalering av DVDer kommer derimot resulterer fortsatt ikke i noe bilde.

Men 1080i med den HD-DVDen er ikke helt bra, for jeg ser en del kraftig "ringing" - altså bånd som strekker seg mot høyre fra områder med høy kontrast. Samme problem opplever jeg også på 480p/NTSC-filmer. 576p/PAL derimot er ikke noe problem. Noen tips ang dette? På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg har sett mer nøye etter og tenkt litt på det, mener jeg det kanskje kan være "streaking"...? Er dette et vanlig problem på 701s? Rart at det bare er i 60Hz-moduser da... Det ser litt ut som mørkere bånd på forskjellige steder i bildet, som forandrer seg etter hvordan diverse kontraster i bildet flytter seg. Det er ikke like synlig hele tiden, mest i mørke scener.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •