Skal sende kort til Greg Eisemann for mod,hvordan shippe det? hva med toll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal sende kort til Greg Eisemann for mod,hvordan shippe det? hva med toll?

Eg har tenkt å sende mine kort til Usa for modding for å vise 1080p ordentlig. Ja eg veit at mange digitale pj er blitt veldig bra og billig, men liker forsatt CRT, litt kos og tweake og modde. :-)

Lurte om noen her hadde erfaring med å sende ting til og fra usa, ka selskap er å anbefale, og hva med toll og slikt? Hvordan bør man pakke disse kortene?

Cards required to send in for Modification:

Port 3 Card

RGB Switcher Card

RGB Driver Card

3 Neck Boards

Kor mye trur dere det koster i frakt, du Per Johnny har vel gjort litt handling from over there?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner litt info om sending av kort her: Shipping CRT Projector Boards/Parts
    Har ikke brukt FedEx selv,men du kan jo høre med de om priser og sånt? FedEx - Customer Help

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sendt

Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Du finner litt info om sending av kort her: Shipping CRT Projector Boards/Parts
    Har ikke brukt FedEx selv,men du kan jo høre med de om priser og sånt? FedEx - Customer Help
    Takk rusty, både DHL og Fedex blei for dyre, 2400 kr, så det blei posten, 450 kr.

Er det noen som har sett disse modifiseringene til greg?

Dere er velkomne på demo når alt er opp går igjen. Skal og montere hd-144 linser i same slengen.

er det noensm vet om hd-10 linser er betre enn hd-144?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sett modifiseringene til Greg.Men kom med tilbakemelding når du har fått kortene tilbake Hmm,tror ikke det er mulig å bruke HD-10 linser på en 808s.HD-10 linser passer vel bare til 9" projektorer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-10 er for 9" LC (Liquid Coupled) projektorer.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, HD18 mente eg. Det er vel det du har rusty på G70 din? Dersom man kan putte desse hd18 linsene på bd808s, slipper man da og justere avstanden slik som på hd 144 linsene? det er vel ca 33 cm nærmere man på?

har lyst på noen bra linser, har kjøpt meg hd-144, men har lite lyst å flytte oppsette, men må man som må man..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke HD-18 linsene vil passe dessverre.De er laget for LC projektorer.
    Men har du adaptere til HD-144 linsene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har kjøpt en delemaskin, med hd-144 på montert. og alle rørene er som nye, de har gått rundt 1000 timer, må berre hente den.. det jo ingen som er interessert lenger i disse, så no kan då få tak idet meste for slikk og ingenting. Har du scaler Rusty? vurderer sterkt den som er her på på avtorget, men klarer den 1080i bare? Har jo en top notch htpc, men det blir betre med scaler...?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg bruker ikke scaler nå.Jeg bruker playstation3 og en HdFury.Men jeg skal kjøpe meg en RTC2200 transcoder med justerbar gamma snart som skal brukes med HdFury`en: FAQ: RTC2200 Component to VGA Transcoder w/ Adjustable Gamma
    Hør med han som selger den Faroudja NRS scaleren om den klarer 1080P og om den har justerbar gamma?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis er ps 3 kontra en bra htpc på hd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får poste resultatet av modifikasjonen - går å tenker på noe tilsvarende selv.

CRT er jo suverent best på DVD - og med litt kretskort magi fra Eiseman blir det kanskje bedre på HD også? Uansett blir spennende å høre på dine erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal eg gjere :-) Er så spent som en liten unge på julaften veit du. Voksen mann hehe blir sann..

Eg brukte en formiddag på forskjelige demorom her i oslo for å se på relative gode DLP projectorer og eg må si at eg blei overasket. Trudde de hadde hadde kommet lengre. Det første som som slo meg var fargene, at der ligger jo crt langt foran enda, etter min meining. Så var det selfølgelig svart nivået som eg savnet veldig. Så var det med skarpheten da, skjønte da at min CRT er utrolig skarp, for det var ikke skremmende det eg såg.

OPTOMA HD80 som eg såg Transformes i HD på var veldig bra på panoreinger, men skuffene på det meste annet. Kan jo hende at pæren hadde gått langt, men den slet veldig på mørke felt, selv om eg skrudde opp brigthnessen. blei bare grått. Det såg ut som når gammaen er stilt for lavt på htpcen. Er ikke så god til å sette ord på ting...

INFOCUS IN82 var ikke så fin på panoreringer, men mye betre på alt annet.

Er enig med deg at på dvd så er CRT suverent best, men synes nesten det er best på HD også, pga fargene er så mye mer levene og oppløste om det går ann å bruke slike beskrivelser.

Etter å sett litt så var eg forsatt veldig fornøgd med min CRT. Smak sak.

Ser du har MP1.4 Mod, gjør den mye godt?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennede. Jeg har en 808S med splitt nye rør som ikke er kjørt en eneste time liggende på lagring. Håper på å få bygget kinoen i år, og skal barcoen på plass igjen. Men før den tid har jeg og lurt på om jeg skal sende kortene mine til Greg. Snakket med han for en stund siden, og han var klinkende klar på at dette var en god oppgradering.
    Keep us posted.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann

Ser du har MP1.4 Mod, gjør den mye godt?
    Er fornøyd med MP1.4 skjermkort mod. (buffer/linjedriver) - billig oppgradering av RGB signalveien på videokortet.
    Signifikant forbedring på: skarphet og bedre farger. Annen positiv effekt er at den låser PJ på flere høyere innstillinger og frekvenser enn tidligere.

Ulempen er måten MP driver butikk på. Kommer aldri til å sende fra meg kort til han. Måtte vente i neste 4 mnd på kortet og det var etter 1 mnd med intens oppfølging. Man betaler tross alt på forskudd her.

Men vi CRT eiere må visst være tålmodige - Nov. bestillte jeg "second batch" fra Moome sin EXT-HD konverter. Forskudsbetalt - men stadige produksjonsutsettelser og problemer - siste leveranse dato er nå slutten av feb.

Men kortet funker og kan anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Greg Eisemann

Hei Baard og Kjelli, no har eg fått kortene tilbake, på mandag!Tok litt tid pga litt uheldige omstendigheter, Greg låg i kraftig influensa i tre uker, og så var det en bestilling av en fiberoptisk kabel som han ikke fikk inn til riktig tid som han hadde blitt lovet. Greg er veldig seriøs man, svarer alltid på min eposter og telefoner. Pga av disse forsinkelsene fikk eg også en hyggelig pris på modden.

Har ikke fin justert barcoen men det ser allerede veldig bra ut, utrolig skarp, skygge informasjonen er blitt enda betre. Mer homogent bilde, ja, for å sitere Halvar Saus så såg den ut som en 909. Mer lys og jevnere fordelt. Mindre blooming..

Greg abefalte og ha et grønt p16 rør for få mest ut av modden,
    Eg kjøpte et grønt p16lnq rør av per johnny for noen år tilbake til en hyggelig pris, så det var jo supert. Du baard har vel p16 rør i din 1208?

Skal skrive litt mer når eg har fått justert alt. Men kan trygt anbefale Greg.

Henning

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut foreløpig. Skal bli spennede å høre hvordan det blir etter den er satt 100% opp.
    Kjører du variabel gamma? Har du HDMI inngang og?

Kjell

Newcomer Brainbug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestemt meg for å slå til på modden til Greg på BG1209/2'en min samtidig med bestillingen av et nytt grønt P19LUG-rør. Gleder meg som en unge men kontoen sier jeg må vente en måned til. Del for all del erfaringen din når du har fått testet modden litt

Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Korleis er ps 3 kontra en bra htpc på hd?
    En bra HTPC slår alt etter min mening. Det dyre DVD/BD-spillere gjør bra, kan en HTPC gjøre like bra og bedre gjennom riktig software. Når det gjelder PS3 er den vel og bra på BD men that's it. Problemet for Barco-eiere er at den visstnok lager overscan når den kobles til en Barco som slett ikke liker slikt med eller uten mod. Det stod noe om det på sidene til Eisemann men jeg finner det ikke i farten. Tror modden gjorde noe med dette, men spør Greg så kan han sikkert svare på det. Uansett er PS3 ultrakjip mht. filsystemet og overføring av filer til og fra PC, vet ikke om det er mulig engang uten å bruke USB-penn eller brentplater (som den heller ikke liker noe særlig). Uansett så støtter PS3 kun disse formatene:

Video:
    • MPEG-1
    • MPEG-2 (PS,TS)
    • H.264/MPEG-4 AVC
    • MPEG-4 SP

Lyd:
    • ATRAC (.oma .msa .aa3)
    • AAC (.3gp .mp4)
    • MP3 (.mp3)
    • WAV (.wav)

..med andre ord en del, men her mangler et hav av codecs som er ganske vanlige, bl.a. mange av sammensetningene i Matroska (som brukes mer og mer til HDTV/HD/BD-rips) der .OGG og HE-AAC er vanlige lydfiler men disse kan ikke spilles på PS3.

Her List of codecs - Wikipedia, the free encyclopedia er en liste over hva PS3-formatene består av. Her ser du også hva som ikke støttes.

For deg som nå har en knallbra CRT anbefaler jeg HTPC på det varmeste. At den støtter all verdens formater er en ting, men enda viktigere er at man har full kontroll over bildet som sendes ut, frekvens, format, filtrering, kvalitet etc. PS3 kan ikke måle seg sånn sett, bortsett fra at en intern BD-spiller til PC koster nesten like mye som en ny PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Høres meget bra ut foreløpig. Skal bli spennede å høre hvordan det blir etter den er satt 100% opp.
    Kjører du variabel gamma? Har du HDMI inngang og?

Kjell
    Må berre ta av meg hatten for denne modden til Greg. 1920x818p@72 ser berre fantastisk ut. Det er ikke behovf or å gå over til digital pga skarpheten iallefal. SKal på prøve å ta noen screen shots.

Bare dvi, men kjører fiberoptisk DVI. Ja kjører gamma.

Demo kan avtales

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så det er blitt så mye skarpere altså. Dette var gode nyheter. Sist jeg "snakket" med Greg gikk han så langt å garantere pengene tilbake hvis jeg ikke var fornøyd med modden og resultatet. Da er en rimelig sikker i sin sak

Men tydeligvis var ikke dette tomme ord heller med tanke på lydmann sin tilbakemelding her.
    K

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brainbug
    En bra HTPC slår alt etter min mening. Det dyre DVD/BD-spillere gjør bra, kan en HTPC gjøre like bra og bedre gjennom riktig software. Når det gjelder PS3 er den vel og bra på BD men that's it.
    Har en god HTPC, men ønsker gå over til Tohsiba XE1 mye på grunn av dens mye omtalte kvalitet på SD - og gunstige bruktpris. Om den matcher en god HTPC vet jeg ingen ting om.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •