Skal sende kort til Greg Eisemann for mod,hvordan shippe det? hva med toll? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lydmann:
    Enda fornøyd? Hva med hdcp på dvi inngangen, fungerer det bra?
    Jeg blir litt forvirret over de utrolig rotete sidene til Greg, mister en bare port3 inngangen eller mister du port5 inngangen og?

Jeg tenker på å få den bygget om av Greg grunnet kondensator skifte og tuning, samtidig som jeg kjøper en HDfury isammen med en RTC2200. Dette får å kunne kjøre HDCP materiale inn til RTC2200 boksen som igjen har variabel gamma, noe jeg anser som et must.

Kan nok være lurt å få bygget om nå når dollaren er så lav.

Kjelli

edit, skriveleif samt mer spørsmål

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender kortene mine og til Greg for modding. Dette blir spennende.
    Jeg spør han hvilke korter han skal ha og hvor de skal sendes. Han svarer på alt annet en det jeg spør om

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Jeg sender kortene mine og til Greg for modding. Dette blir spennende.
    Jeg spør han hvilke korter han skal ha og hvor de skal sendes. Han svarer på alt annet en det jeg spør om

Kjelli

Hei Kjelli. Har du fått korta tilbake? er du også fornøyd? ble atskillig betre hos meg etter moden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkuratt fått såvidt testet. 1 time siden. Ett ett grovt oppsett fikk jeg bilde tilslutt, måtte kutte ut div hdmi bokser ol. Så det var en del problemer før jeg i det hele tatt fikk noe bilde. HDMI er virkelig noe drit sånn sett. Men fikk bilde når jeg kuttet ut en del mellomledd.

Men det lille jeg har sett så enormt bra ut. Bildet var MYE skarpere. Var egentlig som natt og dag før og etter.

Hvordan har du gjort det med å lede kabelen ut av projektoren?

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Har akkuratt fått såvidt testet. 1 time siden. Ett ett grovt oppsett fikk jeg bilde tilslutt, måtte kutte ut div hdmi bokser ol. Så det var en del problemer før jeg i det hele tatt fikk noe bilde. HDMI er virkelig noe drit sånn sett. Men fikk bilde når jeg kuttet ut en del mellomledd.

Men det lille jeg har sett så enormt bra ut. Bildet var MYE skarpere. Var egentlig som natt og dag før og etter.

Hvordan har du gjort det med å lede kabelen ut av projektoren?

Kjelli
    På min bd808s måtte eg ta av gjern plata som skjolder lido kortene som er på luken, for å få plass til dvi pluggen, men du har jo en 1208.. Eg laga en lite hakk i den perforerte platen bak og fekk kabelen ut der.

Var kjempe happy med bilde før eg bestilte tuning og kalibrering. Etter det har eg knapt sett film, men nå er høsten kommet og må få orden på den igjen. Man higer alltid etter å få det best mulig. .. "if it works, don't fix it " er min lærdom av dette. :-) Eg var nok bare uheldig...

Contrasten "vrenger" uansett hvor lavt eg stiller den, og svart nivået blir ikke bra uten at mister for mye informasjon i bilde

Problemet er at det hvite crusher og blør og det ligger i barcoen for signalet inn er ikke slik, og som forøvrig er det samme som før tuninga. Da var bilde syl skarpt særlig etter modding av Greg Eisemann og kunne da vise 818p@72 som er 1080p i 2.35 formatet. Dette såg virkelig bra ut, men nå bloomer det slik at det veldig bløt sjøl om jeg går ned til 720p eller enda lavere. Også med lavere frekvens. Har også dempet cut off og gain på hvert rør for å se om det ligger der.

Er dette et g2 problem? Trur det selv, og det er jo enkelt og fikse.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Problemet er at det hvite crusher og blør og det ligger i barcoen for signalet inn er ikke slik, og som forøvrig er det samme som før tuninga. Da var bilde syl skarpt særlig etter modding av Greg Eisemann og kunne da vise 818p@72 som er 1080p i 2.35 formatet. Dette såg virkelig bra ut, men nå bloomer det slik at det veldig bløt sjøl om jeg går ned til 720p eller enda lavere. Også med lavere frekvens. Har også dempet cut off og gain på hvert rør for å se om det ligger der.

Er dette et g2 problem? Trur det selv, og det er jo enkelt og fikse.
    Synes ikke dette høres ut som et typisk G2 justerbart problem, ettersom G2 justeringen mere er kobblet til sortnivå og den nedre grensen av Brigtness og lysstyrke området.

Du er sikker på at det er hvit knusing og blooming pga at projektoren prøver å vise en for høy lysstyrke, (typisk at hvitt blir mere gult pga at det blå røret ikke klarer å følge med lysstyrken til de to andre osv) og at det ikke er en eller annen form for overstyring og klipping en plass tidligere i den analoge delen av signalkjeden.

Ellers så kan vel også et korstluttet rør få litt sånne effekter du beskriver her, med at lysstyrken løper løpsk for dette røret, og man vil typisk kunne se retace lingene osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •