Skal sende kort til Greg Eisemann for mod,hvordan shippe det? hva med toll? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har skrevet litt på mer avsforum om modden.

Greg Eisemann mod are very good! - AVS Forum

Min engelsk er ikkje high-end...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det? er det noen som har bestilt? anbefales på det sterkeste.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal bestilles ja. Men ikke før hjemmekinoen min begynner å bli klar.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også meget interessert i denne modifikasjonen fra Greg. Det er noe jeg stusser over. Hva er det med forholdet Mike Parker, Curt Palme og Greg E? Virker som dette 3-kløvret ikke er helt samstemte - eller har jeg mistforstådt?

Fra utsiden virker det som CRT miljøet har samlet seg rundt MP. Curt som har en samle side for tilbydere innenfor modifikasjoner og forbedringer innen CRT har ingen linker til Greg. MP på sin side har tonet ned utvalget av Barco modifikasjoner - mens Greg tydeligvis ikke har noen problemer med å levere.

Uansett - lav dollar kurs og rask levering med høy kundeopplevd kvalitet gjør at det frister. Men med standard rør blir det kanskje ikke "true 1080p" for en 8" CRT?

Selv får jeg inn en Toshiba HD-XE1 i løpet av påska som skal testes mot HTPC for skalering av SD. Man slutter da ikke se SD selv om HD har kommet - får jo slengt etter seg 5 DVD filmer for 199,-

Moome HD-EXT (second batch) har kommet - denne skal tilknyttes XE1. Skal gi en tilbakemelding på denne kombinasjonen vs. HTPC m/TT, ffdshow og avisynth filter.

I mellom tiden har jeg kjøpt sorte fløyelsgardiner på salg og skal mørklegge tak og vegger i det lille kino rommet. Mye å gjøre i påska :-)

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baard
    Er også meget interessert i denne modifikasjonen fra Greg. Det er noe jeg stusser over. Hva er det med forholdet Mike Parker, Curt Palme og Greg E? Virker som dette 3-kløvret ikke er helt samstemte - eller har jeg mistforstådt?

Fra utsiden virker det som CRT miljøet har samlet seg rundt MP. Curt som har en samle side for tilbydere innenfor modifikasjoner og forbedringer innen CRT har ingen linker til Greg. MP på sin side har tonet ned utvalget av Barco modifikasjoner - mens Greg tydeligvis ikke har noen problemer med å levere.
    Har stussa på dette eg og, men har lagt merke til at det er MP som skriker høyest og skryter mest. Men etter å ha chattet litt med folk på forum og på epost, så blei eg litt skremt og litt usikker på hvor bra desse barco moddene til MP var. Det var jo svært usikkert på hvor lang tid han ville bruke på moddene. Og resultate var helt avhengig av at du hadde hi-rez rør og hd-linser (husker ikke hvilke kunden anbefalte) og det er ingen dvi/hdmi ingang heller i denne modden, det kommer i tillegg. Skal ikke si noe vondt om MP uten å ha ordentlig grunnlag, men de eg prata var kunder hos MP.

Greg tilbydde seg og sende kort til meg som eg kunne ha på prøve og se om eg likte modden, og som eg klunne beholde mens mine var på modd. Svarte alltid på epost og på telefoner. Han har også veldig bra utdannelse i elektronikk og virker ut som han har dyp forstålse av oppbygginga av Barcoer. Og har ikke lykkes med å komme i kontakt med noen misfornøgde kunder hos Greg.

MP har uten tvil peil på marcqueer.

Uansett - lav dollar kurs og rask levering med høy kundeopplevd kvalitet gjør at det frister. Men med standard rør blir det kanskje ikke "true 1080p" for en 8" CRT?
    Har lest om folk med standard low rez som sier det blir kjempebra, bare det blir ikke like skarp som med p16. Men du har jo enten p16 eller pt18 rør i din, så det blir jo knall bra.[/QUOTE]

Gleder meg å høre om testen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja baard, har du testet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Ja baard, har du testet?

Ja - men jeg sliter litt.

Etter at HTPC er ute, ser signalkjeden slik ut:
    Toshiba HD XE1 til Moome ETX-HD til BG1208s

Billedstørrelsen er ikke lengre konsistent
    SD materiale gjengis på 50hz - bilde størrelsen har krympet betraktelig
    HD materiale gjengis på 60Hz - meget stort bilde (må sjekke raster)

I tillegg er det inkonsistens i bilde størrelse når man swopper mellom 720p og 1080i (1080i gir større bilde enn 720p på SD, men har skjemende scanlines)

1080p gir et soft preg, men mere lys og kontrast i bilde - kan hende Eiseman mod kan gjøre susen her.

Uansett - skalering av SD fra XE1 er meget god, kan komme med en tilbakemelding senere når jeg har fått orden på det øvrige....sukk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ka det går baard? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he - trur jeg tilkaller Saus.

Si meg, hvor mange CRT brukere er igjen her inne, og hvor mange er vi ved utgangen av 2009??

Begynner føle meg litt ensom :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - men jeg sliter litt.

Etter at HTPC er ute, ser signalkjeden slik ut:
    Toshiba HD XE1 til Moome ETX-HD til BG1208s

Billedstørrelsen er ikke lengre konsistent
    SD materiale gjengis på 50hz - bilde størrelsen har krympet betraktelig
    HD materiale gjengis på 60Hz - meget stort bilde (må sjekke raster)

I tillegg er det inkonsistens i bilde størrelse når man swopper mellom 720p og 1080i (1080i gir større bilde enn 720p på SD, men har skjemende scanlines)

1080p gir et soft preg, men mere lys og kontrast i bilde - kan hende Eiseman mod kan gjøre susen her.

Uansett - skalering av SD fra XE1 er meget god, kan komme med en tilbakemelding senere når jeg har fått orden på det øvrige....sukk
    Timingene på 50hz ved 1080i/p er ikke egnet for crt-brukere. Htotal er omtrent 2640, noe som gir veldig liten bredde. Man trenger å bruke en scaler f.eks CS2, LumagenRadianceXD el. for å redusere front og back porch.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he - trur jeg tilkaller Saus.

Si meg, hvor mange CRT brukere er igjen her inne, og hvor mange er vi ved utgangen av 2009??

Begynner føle meg litt ensom :-)
    Ja det går nok den veien for mange av oss desverre.
    Har noen Elecrohome CRT projektorer på lager fremdeles, men har ikke kobblet opp noen av disse etter at jeg flyttet i fjor høst. På den nye plassen måtte for å kunne se film igjen, konvertere spisestua til hjemmekino, og da ble en JVC D-ILA HD1 et litt for fristende valg å bruke i stedet for CRT, pga den fysiske romløsningen.

Går imiddlertid med planer om å innrede kjelleren i garasjen til hjemmekino, og der vil det nok kunne bli plass til CRT projektor igjen, savner CRT sortnivået og mange av de analogfilm lignende egenskapene litt for mye til å pensjonere dette arbeidsprinsippet riktig ennå.

Ps: hvis det er noen her i forumet som skal pensjonere/selge en Cine9/909, så er jeg fremdeles interessert i å kjøpe en slik.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Timingene på 50hz ved 1080i/p er ikke egnet for crt-brukere. Htotal er omtrent 2640, noe som gir veldig liten bredde. Man trenger å bruke en scaler f.eks CS2, LumagenRadianceXD el. for å redusere front og back porch.
    Takk for tilbakemelding - er midt i denne problemstillingen nå.

Laget en post på dette hos forumet til curtpalme. Virker som denne problemstillingen var ukjent for brukerne der.

EXT-HD and 50Hz on SD-DVD's

For å komme rundt problemet må jeg fortsette å bruke HTPC for SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har noen Elecrohome CRT projektorer på lager fremdeles,
    Hvilke Elecrohome maskiner er dette og hvilken stand er dem i? :-)

Baard

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Elecrohome maskiner er dette og hvilken stand er dem i? :-)

Baard
    Er du på utkikk etter noen slike?

Det er 8" luftkobblede Marquee 8500 Ultra modeller fra 1999 med originale rør som vel holder en tilstand på et sted mellom 7-9 av 10. og rundt 4500t på telleren.

Rørene er med andre ord ikke hardkjørt ut i fra det timetallet og med såpas fine og jevne fosfor flater, men man har den litt mere rue fosfor overflaten som disse rørene er laget med originalt, noe som ikke er helt optimalt til hjemmekino bruk, hvis man skal få en optimal skarphet.

En av svakhetene med disse modellene er generellt at tidlige LVPS kunne over tid få en for høy filament spenning, slik at rørene tok kvelden alt for tidlig og uten at fosforene var slitt. Ultra modellene jeg har, har ikke denne svakheten.

En annen svakeheten på disse projektorene er at det kan virke som det er større risikoer enn for andre CRT modellerat at det gror til og skjer kortsluttninger i elektronkanonen, og da spessielt i det grønne røret og det ene grønne røret på de to jeg har viser visse tegn med noen svake gløde ringer når man slår av projektoren, som kan bety at det snart ikke oppfrører seg helt som det skal. Når det kortslutter mer alvorlig sees retrace linjene tydelig og man får en for høy "brigntess" som man ikke kan justere vekk, og man får et dårlig sortnivå/grønn nivå i stedet.

Den ene EH projektoren som jeg brukte frem til nylig har moome D-DVI kort inngang og HD144 linser, samt er viftemoddet. Begge er moddet med heynsyn på 16:9 oppsett og VIM er modifisert så man slipper de hvite prikkene utenfor bildet.

Fordelen med Marquee 8" modellene er at de er nedgraderte 9" modeller som egentlig bare "mangler" 9" rør og linser. De har også en meget kort og ganske så optimal bildesignalvei, som fungerer meget bra selv i standard utgave.

Det betyr at de signalmessig takler fullHD oppsett på en bedre måte enn mange andre 8" modeller, og med en del rør og innstallasjons tweakin og med Moome D-DVI kort osv kan vise ganske så skarpe og gode bilder fra 1080P@60 oppsett med BD eller HD-DVD kilder, uten at man trenger en fordyrende scaler.

Har hatt planer om å modde VIM med nye kondensatorer kjøpe nye rør eventuellt konvertere til 9" og/eller sette opp et blend oppset osv, men får se hva det blir til. Trives godt med JVC D-ILA HD1 i hjemmekinoen fortiden selv om sortnivået ikke er på CRT nivå, men det blir kanskje mer sansynelig å gå for et anamorph 2.35:1 oppsett med HD1 eller bedre, ved en senere anledning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har hatt planer om å modde VIM med nye kondensatorer kjøpe nye rør eventuellt konvertere til 9" og/eller sette opp et blend oppset osv, men får se hva det blir til. Trives godt med JVC D-ILA HD1 i hjemmekinoen fortiden selv om sortnivået ikke er på CRT nivå, men det blir kanskje mer sansynelig å gå for et anamorph 2.35:1 oppsett med HD1 eller bedre, ved en senere anledning.
    8500 Ultra-projectorene er kjempefine maskiner.

Har selv hatt gleden av å kjøre en Reality 909 i direkte sammenligning med min HD100. Jeg ble ikke helt fortrolig med HD100 pga fargerommet på den, så jeg begynte å fikle med litt med crt igjen. Siden så kjøpte jeg også LumagenRadianceXD slik at jeg fikk korrigert fargerommet på HD100'en. Selv 909'en klarer ikke å slå den kombinasjonen. Er sortnivået bedre på 909'en? Hmm, ja, men bare nesten i partier der bildet er nesten 100% sort i lengre perioder. Pluss at detaljer og skarphet er bedre på HD100'en. Grunnen til at jeg drev med crt før, var at det var suverent best, også prismessig, slik er det ikke lenger. Alle crt-projector(nesten) er idag 10 år eller eldre, slik at komponentene oppfører seg ikke slik de er tiltenkt, så du vil sjelden finne en crt projector som yter i nærheten av det den er kapabel av heller. Selv de allersiste modellene fra både Sony og Barco har komponenter som er i den kritiske alderen.

Skal bli spennende å se om 5 år om crt-projectorer lever videre som en liten nisje, på linje med f.eks. vinyl-plater. Det er ingen tvil om at de produserer en egen karakteristisk signatur som enkelte fortsatt vil sverge til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ask4me2:
    Er alltid litt på utkikk etter bedre CRT. Har et lite dedikert rom uten vinduer på ca 15kvm, så om det henger 75kg CRT i taket eller noe annet spiler liten rolle. Har fremdeles sansen for disse maskinene selv om hele omgangskretsen forlengst har gått over til digitale 1080p maskiner.

8500 Ultra er nok skarpere og bedre fokusert en min 1208s med HD8 linser. Men før jeg også kaster inn håndkledet har jeg litt lyst å prøve LC koplete maskiner. Dette er vel et flott eksempel – eller?:

HIFI4ALL.DK | Køb Salg Bytte | NEC XG-1352LC

Eller så er jeg jo ening i det som PJ her poengterer mht elde, slitasje og driftssikkerhet. Men dette gjenspeiler seg også i pris - man får mye film moro for pengene hvis man ikke absolutt skal ha et krav på 1080p

Men skal jeg handle CRT vil jeg gjerne også få solgt den jeg har – uten å måtte gi folk penger for at de skal orke å ta den ned….det er jo her utfordringen ligger.

Kanskje man burde gå for ombygging av 1208 til 1209? Man har ikke kompetanse eller ide for hva noe slikt koster og hva man trenger. Noen kan gi noen råd – mht kost og utstyrsliste?

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ask4me2:
    HIFI4ALL.DK | Køb Salg Bytte | NEC XG-1352LC

Eller så er jeg jo ening i det som PJ her poengterer mht elde, slitasje og driftssikkerhet. Men dette gjenspeiler seg også i pris - man får mye film moro for pengene hvis man ikke absolutt skal ha et krav på 1080p

Mvh
    Dette er kanskje den allerbeste 8 tommer som er laget. Fargefiltrert, produsert ganske nylig til crt-projector å være, og har veldig gode og dyre linser, som du bare finner på denne maskinen og de veldig sjeldne G70VR-maskinene.

Hvis billedrørene er brukbare på den Nec'en, så er det en veldig attraktiv pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilsendt noen bilder - her det grønne røret:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilsendt noen bilder - her det grønne røret:
    Det er ihvertfall ikke 'toast', men det er litt slitasje i noe som ser utsom 16:9 mønster. Gått mulig at det er helt gangbart, men ville ha sett den i bruk før man hadde bestemt seg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det er ihvertfall ikke 'toast', men det er litt slitasje i noe som ser utsom 16:9 mønster. Gått mulig at det er helt gangbart, men ville ha sett den i bruk før man hadde bestemt seg.
    Det er jeg også enig i, og det er jo litt vanskelig ut i fra bildet å se om det tidlige oppsettet brukte et optimalt areal som det vil være lett å holde et nytt oppsett innenfor.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •