BG 801s og en liten skygge i høyre kant av bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BG 801s og en liten skygge i høyre kant av bilde.

Nå har jeg endelig fått festet min bg801s i taket. Men når jeg skal stille inn bilde ser jeg at det er et svart felt som går på skrå nedover høyre side av lerret.

Trodde først jeg hadde bare blanka for mye , men da jeg skulle sjekke det var blankingen stillt så langt at det ikke var mulig å få noe mindre blanking. Dette har da skjedd etter jeg snudde bilde på projektoren og innstalerte den i taket.

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

mvh

Per Thomas

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som kanten på røret du kjører inntil.
    Se inn i linsene og forsikre deg om at bildet ikke berører kantene inni, dette kan få katastrofale følger hvis det skjer.

Men det kan godt være noe annet og, men sjekk inni linsene som sagt og gjør bildet mindre, evnt juster inn blanking slik at du har en margin frem til kanten på fosforet.

Kjell

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK takk for det .. kanskje jeg skal forsøke å trekke projektoren litt lenger bakover så bilde blir større. Har den nå på 3.37 meter fra et 16/9 lerret på 244cm i bredden. Det skal jo være riktig ifølge barco, men mulig det kan hjelpe å trekke den noen cm bakover uansett.

Hva med RGBHV har vga til 5 bnc. der er det jo en svart og en hvit plugg hvem av disse skal være på Horisontal scan kontra Vertical scan?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å prøve seg fram...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok for pokker!!

Kjelli hadde rett. projektoren må være stillt festet på skrått i taket. for bilde inne i rørene er helt kant i kant på den ene siden.

Og vi som brukte bortimot 12 timer på å få den opp og nå må jeg ta den ned igjen :-((( Ja ja sånn er det å ha CRT .

Takk for tips iallefall

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ hente ned manual og lese igjennom hvordan sette disse opp.
    Spesielt dette med sentrering av bilde inni rørene og deretter flytte den røde og blå linsa slik at bildene faller oppå hverandre.
    Jeg vil påstå du MÅ skjønne hvordan dette skal gjøres på din CRT før du i det hele tatt tenker på å sette den opp.

Det er ikke en fast bildestørrelse heller, det kan gjøres mindre og større, grensen er 4-5mm ifra kanten når du ser inni. Dess større bildet er inni dess bedre er det. (men hold deg vekke ifra kanten)

Men først, les manual, nullstill evnt minnebanker ol. og begynn med basic oppsett.

Kjelli

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. crosshairs sammenfaller etter jeg har fulgt installasjonen. Men den er nok bare installert noen grader for skrått i taket slik at jeg får den skyggen i kanten av lerretet.

Jeg vet godt at man kan stille bilde større eller mindre uten å måtte flytte projektoren fram og tilbake så den er grei. Forøyblikket maskerer jeg lerretet på den en siden slik at jeg får en ramme rundt hele. fungerer greit det altså, og rasteret inne i rørene er nå nesten sentrert. Så det går an å leve med selv om bilde blir noe mindre enn vanlig.

PT

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •