Min Marquee er nå fargekalibrert - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Innslaget gikk på Bymagasinet og, som går rett før lokale sendingene starter.

Innslaget var bra Rolf, tydeligvis at de folka kan filme, da en la merke til at dette var noe annet en "far med nyinnkjøpt kamera"
    Ikke mye feil med konvergeringa der nei, så det godt når de zoomet inn. Meget bra.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De klippet noe synnsykt mye...2timer filming ble til 2-3min :-)

De klippet bl.a mine kommentarer på at det bør satses mer på fremtidens HD TV...som allerede er såvidt satt i gang her i Europa.
    Nevnte også at 16:9 bør sees på som "standard" formatet i dag, og at TV stasjonene henger etter på dette ;-)

Men det viktigste var vel kanskje det glimtet vi fikk av "CRT kanonene" :lol:

Jeg klør noe sånt inn i @£$€#" å få påbegynt bygging nå. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet noe videre på mine nye Jamo THX høyttalere. Dette er Ultra settet med 3stk D6-LCR, 2stk D6-SUR og 1stk SW3015.
    Det blir utrolig mye mer sammensatt lyd der fremme med 3stk like høyttalere...og ikke minst en 3 veis senter da.

Etter en helaftens film med dipol høyttalere i bak-kanalene syntes jeg dette fungerer særdeles bra! Surround som ikke direkte kan plasseres, men istedet er diffus er utrolig artig...Du ser høyttaleren på veggen der, men lyden er liksom overalt
    Gleder meg til å få testet dette i et rom med 7.1 oppsett, og hvor rommet helst har en bredde over 4m...

Har ikke fått testet sub'en skikkelig...må vente til naboen ovenfor tar seg en tur ut... :lol:

Ellers mens vi har midlertidig leilighet, vil jeg prøve meg på å lage meg et buet lerret. Har noe Screengoo maling igjen for dette.

Tenkte å benytte 4" eller 6" glattkant bord som ramme, og en huntonitt plate på 200x120cm. Legger på ca 3-4 strøk standard Lady silkematt som grunning, deretter 3 lag med Screengoo base med påfølgende 2 lag topcoat.

Greit å drive noe prøving før ting settes ut i større dimensjoner når nytt prosjekt kan påbegynnes :wink:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med buet lerret høres spennende ut du må ta noen bilder når du begynner med lerret-Byggingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har bygget lerret i dag. Ble ikke noe buet lerret denne gang allikevel, sparer den til når ny kino bygges i nytt hus. Dette lerret er midlertidig sak, men mulig andre vil ha nytte av dette når jeg ikke trenger det lengre.

Lerret er 200 x 120cm (16:9) og består av en glatt huntonitt plate (6mm). Overflaten på denne er noe finere (glattere) enn sist da jeg benyttet gipsplater.
    Som ramme har jeg benyttet 4" glattkant med 1" fals. Dette er samme bord som benyttes ved utforing av vinduer/dører.

Plata blir satt på plass mot falsen, og det legges 2x2cm trekantlist rundt på baksiden for å holde platen skikkelig på plass slik at det ikke blir gliper mellom ramme og lerret.

Fungerer utmerket dette, hele ramme-lerretet veier ikke stort mer enn 7-8kg.

Behandler plata med 3strøk Lady silkematt hvit som grunning, deretter 2strøk Screengoo CRT White basecoat. Er noe usikker på om jeg har nok topcoat til å dekke for hele lerret. Antar det er bedre å droppe denne, istedet for kun å ha nok til 1 strøk (Får mye rullemerker med kun 1 strøk).

Ligger noe bilder på linken nedenfor. Der viser også et bilde av hvor hvit egentlig Goo malingen er, i.f.t Lady malingen som også er definert som "hvit" :wink:

http://rennfast.dns2go.com/Public/images/lerret/

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •