BG800 VS BG808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BG800 VS BG808s

Har muligheten for å få byttet ut min BG800 mot en BG808S og lurer litt på i så hennseende om hva man kan få igjen for en BG800 hvor det nettopp er byttet 2 rør og hvor det 3 kan følge med nytt i tillegg.

Kunne godt tenke meg å få vite av noen her inne som har rede på det ca hvor i landet prisen på den ligger hvis byttet skulle bli noe av.

Er også veldiug interesert i å få vite om det er stor forbedring å gå i fra BG800 til BG808S.

MVH
    Graveyard85

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe du kan få en 10-15k for bg800. Jeg har aldri sett en 808s selv, men gutta her mener 808s er veldig mye skarpere, roligere bilde etc.
    Hvor mye må du ut med for 808s?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde selv en bg801s før og jeg var veldig fornøyd med den så lenge jeg hadde den.

Etter en stund kjøpte jeg en bg808s og jeg må si at det var en stor forbedring. Den var skarpere og mer lyssterk enn min gamle bg801s. Den har også elektromagnetisk fokus som er en stor fordel. Det eneste med denne projektoren er at den ikke er fargefiltrert, men det kan ordnes siden.

808s er enklere å sette opp for en vanlig menig man enn noen annen projektor jeg har vært borti.

kjøp deg en 808s, du kommer ikke til å angre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få tak i en BG808s som i følge selger ikke har antydning til hverken innbrenning eller slitasje på rørene for ca 15000 til 16000 kr.

Så hvis det skulle bli aktuelt må jeg jo prøve å kvitte meg med min gamle.
    Så hadde jo håpet å få ca 15000 for den da

Graveyard85

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det stemmer at den er i meget god stand, som forøverigt er rimelig sjeldent her hjemme, må du bare slå til. 15-16 k er veldig billig! Hvis du ikke blir fornøyd kan du selge den, med en ganske fin fortjeneste

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan du gi MEG nr til selgeren, så kan jeg kjøpe den :wink:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du får den for den prisen og rørene er strøkene, det bør du skjekke ut før du eventuelt kjøper. Er det ingen tvil om hva du bør gjøre BG808s er en mye bedre maskin enn 800 maskina, en annen ting som også er veldig viktig er at den er mer stabil og mye mye nyere. Vanlig brukt pris på disse med strøkene rør ligger på ca 50000 kr, noen går billigere andre dyrere. Sjangsen for at det skal skje noe feil med elektronikken er også mye mindre på en nyere maskin.
    Jeg hadde en BD800 før og eier nå en BG808s og jeg syntes den har det som de andre har nevnt her og et mye "renere" bilde, rgb forsterekerene og resten av elektronikken er jo mye nyere og påfører mindre støy på bilde en det de gamle maskinene gjør.

Mitt tips er, skru av linser og skjekk rørene skikkelig. Det kan være vanskelig å se innbrenninger gjennom linsene, når enn bare lyser inn. Så burde du se et hvit bilde som bli vist av projektoren, vis du ikke kan se noen feil her heller bør rørene være greie.
    Lykke til med eventuelt kjøp og salg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Graveyard, høres jo veldig bra ut, men er selger i Norge eller utlandet? Har sett mange 808s'er, og 97% av de brukte har som regel betydelig slitasje på minst 2 billedrør. Er tilbudet fra utlandet så vil jeg vært mer forsiktig, da blir pris sikkert en del høyere en du forventer og tilstand er garantert ikke som antydet. Alle jeg har kjøpt slike av sier: "Ja, den er nesten ikke brukt, og billedrørene er helt strøkne - HAHA".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk er selgeren en kolega av meg så jeg kan sjekke maskinen ut når jeg måtte ønske. Så er ikke så utrolig redd for å kjøpe noe som ikke virker.

Og mirage: IN YOUR DREAMS ( så sant jeg ikke dropper det da :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du ekstremt heldig, men de aller fleste som sjekker slike har ikke erfaring nok til å gjøre det, og selv ganske alvorlig slitasje kan være vanskelig å 'spotte' for ufaglærte. Det er jo også litt uklokt å plumpe ut med så fordelaktige priser - det hever jo ikke akkurat fremtidig salgsverdi. :?

Men lykke til, selvom du 'erter' :cry: oss andre med en slik handel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er nok en del mere fordelaktig siden jeg er en kolega og han ikke har noe sted å ha projektoren lenger. Så han må kvitte seg med den.
    Men skjønner i allefall såpass av meldingene her at dette er en meget god pris på denne projektoren.

takker for alle svarene så langt

Graveyard85

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0