CRT Projector noe for meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT Projector noe for meg?

Har et busdsjett på ca 7000Kr. Er det da mulig å få en CRT med 1080P opløsning? Har ikke tid til å lese meg opp på CRT(har en en uke gammel sønn ). Bør jeg like greit ligge unna og spare penger til en billig 1080p TV?

Merker at det frister veldig med stort bilde, og plass har jeg nok av.

Takker for all hjelp.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha litt tid til å sette deg inn i ting før du kjøper, greit å vite om fallgrubene... Det tar også endel tid å kalibrere en slik PJ i et nytt rom, og bør igrunn helst gjøres av en som virkelig har greie på det...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå for en DLP heller? eller en lcd projektor for den saks skyld?
    Crt er dyrt, og tror det blir veldig vanskelig, om ikke umulig å få tak i en 1080p crt, iallefall til 7000
    Bruk litt tid på å finne ut hva du trenger, du kan få like stort bilde med lcd eller dlp, eller de andre formatene, dila eller sxrd projektorene. Det finnes også mye bra tilbud på brukte projektorer nå etterhvert, og nye 1080p faller stadig i pris.
    Uansett, hvis du feks finner en brukt BenQ8720, får du et knallbilde, som koblet opp mot feks en PS3 vil gi utrolig mye valuta for pengene.
    Les litt på forumet her, så finner du mye gode råd og utfyllende info om det meste
    Lykke til

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI. For å få en CRT som klarer full 1080p må du opp i en 9", den får du definitivt ikke for 7K. Det ligger noen bra 8" ute for salg, disse gir et strøkent bilde på 1080i/720p, bare husk at dette er analoge projektorer som krever et interface for å kunne gjengi HDDVD/BLUERAY over HDMI/DVI med HDCP. Men får du først tak i en bra 8" og får denne skikkelig satt opp vil du absolutt ikke bli skuffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    NEI. For å få en CRT som klarer full 1080p må du opp i en 9", den får du definitivt ikke for 7K. Det ligger noen bra 8" ute for salg, disse gir et strøkent bilde på 1080i/720p, bare husk at dette er analoge projektorer som krever et interface for å kunne gjengi HDDVD/BLUERAY over HDMI/DVI med HDCP. Men får du først tak i en bra 8" og får denne skikkelig satt opp vil du absolutt ikke bli skuffet.
    Har ikke noen HD kilde enda, men tenker litt fremmover. Derimot har jeg en denon DVD med HDMI og oppskalering. Vil jeg da få best bilde ved å bruke HDMI og oppskalere?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pIMp
    Har ikke noen HD kilde enda, men tenker litt fremmover. Derimot har jeg en denon DVD med HDMI og oppskalering. Vil jeg da få best bilde ved å bruke HDMI og oppskalere?
    Bruker du DVD som kilde er det etter min mening liten vits i å oppskalere helt opp til 1080p sammen med en 8" CRT. Sier ikke at det ikke er mulig med 1080p på de nyeste og beste 8" modellene, men det kreves mye tweaking og et bra projektor eksemplar for å få det bra til samt at CRT projektorer har en egen evne til å avsløre så høyt oppskkalert SD kildematerialet.

Har selv brukt en Electrohome Marquee 8500 Ultra (hovedsakelig samme projektor som 9" 9500 modellenutenom 9" rørene, LCkobblingen og linsene) den siste tiden med BD og HD-DVD i 1080p som kilde, med meget godt resultat. Ikke like skarpt og lyssterkt som enkelte av dagens meget gode FullHD projektorer, men med et "skremmende" godt sortnivå og analog-filmaktig riktig bilde.

Edit: Hvis du ikke har tid til å lese deg opp pga mye arbeid på hjemmebane, så er kanskje ikke CRT helt å anbefale. Det krever fort noen dager bare å montere opp og justere inn bildet osv, og skal man gjøre slike ting selv, må man sette seg inn i grunnprinsippene som gjelder for CRTprojektorer skal det bli bra, samt at WAF faktoren vel også er et kapittel for seg med disse store og tunge projektorene. Er du ikke følsom for Regnbue effekten til DLP finnes det jo en del gode alternativer som fungerer greit sammen med DVD samlingen f.eks BenQ8720.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •