1080i på barco 801

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080i på barco 801

Når jeg serverer min B801 1080i signal, legger bilde seg ut til venstre.
    Britax mente jeg skulle kalibrere alt fra grunnen av igjen, men hva skal jeg justere? alt er jo sentrert slik det skal være!
    Er det noen som har et tips.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stillt på phase?
    Der justerer du bildet sideveis.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har fått til 1080i på projektoren din ennå Hippo, eller om du har funnet nettstedet CRT Projectors Home med Barco faq osv. Hvis det fremdeles er et problem med å få sentrert 1080i selv med bruk av phase justeringen, så kan kanskje denne beskrivelsen hjelpe deg. Det forutsetter imiddlertid at du på kilden kan skifte polaritet på sync.
    Sitat Opprinnelig postet av crtprojectors.co.uk

Q: Certain resolutions cause problems, why? A: If you are running an HTPC either to port 3 or port 5 certain resolutions may produce an unstable picture or no picture at all, even though they are well within the horizontal scan capability of your projector. Also certain resolutions may require extreme horizontal phase correction to centre the image. While port 3 on all projectors, and port 5 on later S projectors, accepts positive sync polarity, this may cause problems. Assuming you are using PowerStrip, change the vertical and horizontal sync polarity to negative, this should clear the problem (Un-check real time adjust before changing both H and V sync then click apply). Barco's do not like positive sync polarity. For example you may find 1280 x 720 is fine positive but 1440 x 960 is unstable, switch sync to negative and the problem goes away. Any resolution that requires extreme phase correction suddenly springs back nearer the mid point with negative sync. You may also find on some projectors certain convergence problems evaporate with negative sync. If you have had convergence problems make sure you go to the service menu with the problem block active then select the convergence off or R & B convergence mid option and press enter twice. This will delete convergence settings for only that block, geometry is un-affected. Now re-converge the block.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene!
    Har prøvd med phase, max til høyre på dvden og max til høyre på pj så mangler jeg fortsatt 10-15 cm før bilde er på plass. Ett alt. er jo å flytte lerrettet, men er ikke sikker på om det er det rette her?
    Er det mulig å forandre syncen i dvd spilleren? har en Denon 2910.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hippo
    Takk for svarene!
    Har prøvd med phase, max til høyre på dvden og max til høyre på pj så mangler jeg fortsatt 10-15 cm før bilde er på plass. Ett alt. er jo å flytte lerrettet, men er ikke sikker på om det er det rette her?
    Er det mulig å forandre syncen i dvd spilleren? har en Denon 2910.
    Du må sørge for at bildet er i senter inne på selve billedrøret. Det gjør du først ved å sentrere rasteret. Hvis du fortsatt ikke får sentrert bildet innenfor selve rasteret(det aktive scanning-området), så kan du flytte rasteret slik av bildet blir sentrert på selve røret, og du har løst problemet ditt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •