HD, Crystalio og Sony G70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD, Crystalio og Sony G70

Har akkurat fått Canal Digital sin HD-mottaker i hus. I tillegg har jeg en Sony G70 (har også HDMI-kort liggende, men har ikke montert det enda....), samt Crystalio scaler.

Hva skal til for at jeg skal kunne nyte HD på National Geographic og Discovery og evt. på en Blue Ray eller HD-DVD spiller etterhvert?

Hva er anbefalt oppsett, og må jeg stille inn alt på nytt for å kunne få sett HD?

PS! Jeg har foreløpig kun et 4:3 lerret, MÅ jeg kjøre anamorph 16:9 format for å kunne ta i bruk HD? Isåfall må jeg investere i et nytt lerret snart.. har jo uansett tenkt å gjøre det men....

Hvilken oppløsning bør jeg kjøre på Crystalioen, og hvordan blir det med kilder og TV-kanaler som IKKE er i HD? Må jeg kjøre med forskjellige oppsett og skifte mellom dem for hver gang man skal se HD eller ikke?

Ble mange spørsmål dette her men.... håper noen har gode svar å komme med... Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har hatt verken Crystallio eller G70 er det vel enkelte ting som burde være greit. Jeg går ut fra at du kan sette opp Crystallioen slik at den gir ut samme oppløsning for alle kilder? Dermed vil du jo bare trenge å sette opp ett minne på G70en. Crystallioen gir vel ut forskjellige formater? G70 aksepterer vel component direkte, så det er vel det enkleste mht kabling. Jeg vet ikke hva HD-boksen gir ut, men vil tro at den har component? I såfall er det vel kurant å koble den til Crystallioen. Det samme gjelder HD-DVD, som fortsatt gir ut 1080i på component. Jeg synes også vanlig DVD og TV ser greit ut oppskalert til 1080i.

Hvis Crystallioen har HDMI/DVI inn/ut kan du jo evt koble digitalt til Moome-kortet i G70en. Jeg vil tro at bildet vil kunne bli noe skarpere på denne måten, avhengig av kvalitet/lengde på component kablene som ellers ville bli brukt.

Jeg vil tro at 1080i er en god oppløsning på G70 evt 720P, men det spørs hva som blir best fra kildene dine. Den klarer vel muligens også 1080P, men blir vel noe soft vil jeg anta.

Hvis lerretet har tilstrekkelig bredde kan det jo fint brukes selv om det er 4:3. Evt kan du jo henge på noe maskering oppe og nede.

Gunnar

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Violence Productions
    Har akkurat fått Canal Digital sin HD-mottaker i hus. I tillegg har jeg en Sony G70 (har også HDMI-kort liggende, men har ikke montert det enda....), samt Crystalio scaler.

Hva skal til for at jeg skal kunne nyte HD på National Geographic og Discovery og evt. på en Blue Ray eller HD-DVD spiller etterhvert?

Hva er anbefalt oppsett, og må jeg stille inn alt på nytt for å kunne få sett HD?

PS! Jeg har foreløpig kun et 4:3 lerret, MÅ jeg kjøre anamorph 16:9 format for å kunne ta i bruk HD? Isåfall må jeg investere i et nytt lerret snart.. har jo uansett tenkt å gjøre det men....

Hvilken oppløsning bør jeg kjøre på Crystalioen, og hvordan blir det med kilder og TV-kanaler som IKKE er i HD? Må jeg kjøre med forskjellige oppsett og skifte mellom dem for hver gang man skal se HD eller ikke?

Ble mange spørsmål dette her men.... håper noen har gode svar å komme med... Takk!
    Når det gjelder bruk av Crystalio, ta kontakt med Bjørn Hegelstad.
    Han er importør av Crystalio. Han kan også mye om projektorer og lerreter.
    Se Hjem

Mail: info@httech.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •