HJELP!!! Justering av Blått og Rødt rør på BG1200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP!!! Justering av Blått og Rødt rør på BG1200

Klarer ikke å finne de 8 boltene som man skal løsne for å justere det blå og det røde røret på BG1200. Har løsnet på 4 bolter, som vist på bildet (bildet er av en BD801). Men vet ikke hvor di 4 andre er. Er det noen som har peil på dette.

Lurer også på hvorfor hvorfor rutemønsteret blir så mye større enn det aktuelle bildet, er det ene krysset i den ene ruten opp til venstre på skjermen ett referanse punkt, hvis ja, hvordan skal dette punktet stå i forhold til lerretet. Har bare satt opp Sony crt før, der var ting litt mere logisk.[img][/img][img][/img]

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har ikke vært borti din projektor,men på min 801s sitter de to andre skruene under de du har merket av der. Sitter liksom litt ovenfor røret,hvis du tenker deg at PJ henger i taket.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett bak de skruene du har markert er det firkantede åpninger hvor du kommer til skruene. Du trenger en ganske lang forlenger og 8mm pipe (muligens 7mm...). Vær forsiktig når du svinger røret inn/ut. Støtt gjerne røret med hånden bak i RGB-utgangsforsterkeren. Da går det lettere å svinge det.Se forøvrig http://homefree.sensewave.com/~s173550/ hvor jeg har en side om fargefiltrering av BG-1200.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •