Modding av Ehome8500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modding av Ehome8500

Har nå tatt ut av lageret den ekstra Eh8500 som er ment som delemaskin. Rørene i den er i perfect stand, og er som nye. Uansett tenkte å prøve meg på noe modding på denne.

Det er 3 vifter i strømforsyningen. Disse bråker en del, og jeg vil forsøke meg på å dempe disse med skikkelig gummioppheng istedet direkte skrudd fast i godset med vanlige skruer. Mulig at disse også kan byttes i mer stillegående vifter...for meg ser de rimelig standard ut.

Bjørn H. har på gang noe testing på fargefiltring ved å blande blekk (vanlig blekk fra blekkprintere) i glycolen. Dette kan jeg også prøve meg på nå som jeg kan teste dette ut på denne.

Blir noen dager på gutterommet fremover :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEC billedrørene som Ehome bruker er helt lukket såvidt jeg husker, derfor så kan ikke væsken skiftes.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det fortsatt Rosco filter...om ikke...hvor var det jeg la DRILLEN da....? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har skrudd sammen delemaskinen nå (hadde tidligere demontert denne). Maskinen kommer opp ok uten problem, men softwaren på denne er helt skrudd. I enkelte soner kan ikke konvergering vertikalt utføres, og noen steder går ikke dette horisontalt heller. Dette gjelder vertikalt for den røde, og horisontalt på det blå.
    Tok forøvrig også av linsene, renset disse og sjekket fosfor statusen: MINT condition!

Grunnen til at jeg mener det kun er softwaren som er gåen, er at denne har "klikket" når jeg sjekker under service menyen. Her står nå CRT on: 8timer Standby: 72939756 :lol:

Vet dette skjedde under testing for 1års tid siden, da det bare sa "klikk", og allting ble resatt....Det er også en del rare tegn i noen felter på menyene...sånne som en før i tiden kunne få dersom en tok DIR kommandoen på et korrupt dos-filsystem.

Nå må jeg finne ut hvordan softwaren kan "reinstalleres". Vet jeg kan kopiere selve instillingene fra min andre PJ v.hj.a Marquee Librarian programmet og via min laptop da...men hva med selve "OS"?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •