gammel CRT prosjektor med hd-dvd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question gammel CRT prosjektor med hd-dvd?

jeg tenkte jeg skulle kjøpe en gammel CRT prosjektor...men jeg er litt redd for at jeg da må kjøpe en ny prosjektor med hdmi inngang når jeg skal begynne å se hd-dvd filmer..

den CRT prosjektoren har god nok oppløsning for hd kvalitet...

men..er det mulig å kjøre hd-dvd filmer gjennom en pc...så ut fra skjermkortet til prosjektoren?

eller fra en hd-dvd spiller..som jeg kan koble direkte til prosjektoren?...eller MÅ det være hdmi inngang?...finnes det noen converter?..

jeg vet man kan kjøre standard tv oppløsning ut av en hd-dvd spiller til en prosjektor uten hdmi inngang..men det er jo ikke noe vits...jeg vil ha høy oppløsning..

noen som har litt peiling og kan hjelpe meg?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken CRT projektor er det snakk om?
    Det finnes convertere ja.
    Jeg har bestilt en Hdfury!får den snart: HDFury Universal DVI/HDMI (HDCP) to RGB Converter
    Her finner du info om Moome DVI/HDMI til RGB convertere: Moome Products

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg bruker en "VGA til RGB" converter, som det står Barco på.. Videosystem kan kanskje skaffe deg en slik..? Fikk den gratis med min Barco Data 708.. Problemet her blir jo da å kjøpe en BlueRay / HDDVD spiller til PC, noe som koster en god del, så vidt jeg vet.

(Med PowerStrip kan man forøvrig også kjøre 1920x1080 på "billigere" CRT'er, som jeg noen ganger gjør med min). En noe større modell klarer nok dette bedre, men det går

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska du köra HD-DVD via PCn så behöver du bara en HD DVD rom och en vanlig simpel VGA till RGBHV kabel.

Från en stationär HD DVD-spelare behöver du en sån konverter som Rusty föreslår.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble HD-DVD spilleren til projektoren trenger du enten en slik som Rusty nevner, eller så kan du koble analogt. Da trenger du en komponent til RGB transkoder for å koble HD-DVD spilleren til projektoren. Foreløpig gir HD-DVD spillerne ut full oppløsning både på HDMI og komponent. Det er jo også noen CRT-projektorer som har komponent inngang direkte, slik som f eks Barco 701s, 708, noen Sony, slik at du ikke trenger noe ekstra. Min HD-DVD spiller (HD-A1) gir ut 1080i som de fleste CRT-projektorer klarer fint, men jeg må også bruke transkoder.

Gunnar

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wormy
    Problemet her blir jo da å kjøpe en BlueRay / HDDVD spiller til PC, noe som koster en god del, så vidt jeg vet.
    Får jo microsoft sin eksterne enhet til en stor tusenlapp

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for all hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av patchie
    takk for all hjelp
    Dersom du er intressert så kan jeg selge deg billig en MoonJong HDMI/DVI til RGB konverter med Faroudja 2310 brikke som scaler fra 720-1080i og opptil 1080p. Denne brukte jeg på min Barco 808s og den var meget god. Har nå kjøpt meg en JVC HD1 så den har jeg ikke bruk for lenger.MoonJong boxen kostet for 2 år siden 11000,-. Den er billig tilsalgs.
    Stølen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •