Panasonic crt projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic crt projektor

Hei jeg er ny her og er egentlig her med lcd projektor problemer hehe. Men jeg har også en gammel crt projektor som jeg ikke bruker mer. det er en Panasonic pt 101/120" har hatt den fra 94-95-96 husker ikke helt hehe har brukt den helt fram til får ca 2 år siden den fungerte utmerket bortsett fra en gang som det gikk i stykker noe med strømmforsyningen. Verkstedet som fikset den for meg syntes det var så gøy å holde på med att jeg fikk delene for innkjøpspris og reperasjonen gratis hehe. Og jeg tror ikke de delene var så lett å få tak i, jeg forsto de hadde hatt mange telefoner.hehe.Fikk tak i service manualen med tegniger del nr og innstruksjons bok fra Panasonic norge, så de hadde jo den og gå ut i fra. Må vel også si att jeg kjente de på verkstedet en del fra før. men ikke så bra att jeg trodde att det skulle bli så billig. betalte ca 2500 for delene. Når tid den ble tatt i bruk vet jeg ikke men på flere av delene står det stemplet 1985. Jeg har også fått vite att ny pris var ca 270 tusen. så skal vi si halv pris nå hehe. Nei jeg har ikke peilling om den er verdt noe som helst. det er det jeg hadde tenkt å spørr dere om. Så er det noen av dere som kan si meg en pris som jeg kan forlange for den eller om det er noen av dere som er innterrese av den. Bør vel også si att jeg har orginalt takfeste, fjernkontroll, (med en veldig lang lednig Den er nesten like stor som en cd spiller til ett vanlig rack). Og jeg tror jeg tilogmed orginal embalarsen en plass hehe. Hadde vært gøy med svar. om dere vil vite mer så bare spør......

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er såvidt meg bekjent relativt gammel(80 tallet) takler 480i/576i. Ikke progressive signaler altså. Kommer også litt anpå tilstand på rør osv.

Er du veldig heldig så kanskje en 1000lapp? ikke godt å si. Støyer den fælt forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe var vel omtrent som jeg trodde. den er vel kanskje litt vel gammel.
    men 1000 er jo ikke mer enn for strømmomformeren projektoren er 110v.
    oppløsningen som står er: video more then 550 tv lines
    rgb more then 800 tv lines
    Styrken på røra skal ha blitt justert ned så de skal holde lengst mulig men
    hva det vill si og hvor mange timer den har gått vet jeg ikke.
    den støyer vel omtrent som en stasjoner pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liggende en slik m/kontrollboks. Den takler kun PAL/NTSC video. Min hadde et problem med å få konvergensen justert bra. Jeg lånte den bort, og det oppsto et eller annet nytt problem med den.

Hvis noen trenger delene kan de ta kontakt. Projektoren er verdt null og niks etter min mening. Mulig rørene kan ha en viss bruksverdi, men jeg vet ikke hvilken type det er SD-130 kanskje?

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man noe mer enn pal/ntsc da jeg kjørte dvd, laserdisc,playstation og parabol hehe Nei jeg for vel heller vente til jeg for besøk av "antikviteter og snurrepiperier" om en 50 til 100 år. Jeg kan ikke komme meg til å kaste den, den fungerer jo:?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jam2
    Trenger man noe mer enn pal/ntsc da jeg kjørte dvd, laserdisc,playstation og parabol hehe Nei jeg for vel heller vente til jeg for besøk av "antikviteter og snurrepiperier" om en 50 til 100 år. Jeg kan ikke komme meg til å kaste den, den fungerer jo:?
    Har man plass til projektoren er det vel ingen hast med å nermest gi den vekk eller kassere eller vente på at de antikvariske verdiene skal stige for den heller . En ting som kanskje kan gjøre det noe lettere å si farvell til den litt til års kommende Panasonicen er med å teste ekte HD materiale på 720P, 1080i eller 1080P på noen nyere 8" - 9" CRTer, eller kanskje på de nye digitale 720p eller 1080P projektorene. Kjenner ikke den nevnte Panasonic projektor modellen din, men det var vel hvis jeg ikke tar feil noen 7" modeller med LC optikk også, og de har kanskje gode kontrast egenskaper hvis resten av projektoren er i orden.

Det handler vel ofte en del om egene lyd og bilde og hjemmekino prioriteringer og pris osv dette, men er redd for at man med å holde på litt for lenge med en CRT fra 80 tallet kan få flølelsen av å ha lekt litt for lenge med papp esken leken kom i, i stedet for selve leken, hvis man prioriterer de litt gammle pal lavoppløste 7" CRT modellene, nå som HD i form av HD DVD og BD er kommet på banen. Det er i allefall mine tanker rundt denne projektoren, og tror ikke man skal lure seg selv med å tenke nypris verdien av denne modellen for å verdi vurdere den i dag.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg har kommet meg litt videre allerede jeg har en panasonic pt ae900e og en denon dvd 1920, med ett 110 tommers ramme lerret. Så jeg har kommet litt inn i Hdmi alderen. Men jeg henger etter sånn ca på mitten av 90 tallet, når det gjelder lyden hehe Jeg har Denon avc 2530 med Dali 109 front, Dali sc5 senter og dali 102 bak. Så kunne vel trenge en oppdatering der hehe. Men det er alltid de dumme pengene som stopper en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •