Gammel Sony VPH-2020qm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel Sony VPH-2020qm

Hei, har ikke vært i forumet så veldig lenge, men har vært hjemmekino entusiast en god stund. Har akkurat kjøpt meg en Infocus 4800 og er foreløpig veldig fornøyd med den. Hjemmekino interessen har ligget på hylla en stund nå, men er igang igjen ... hurra!!!

Jeg har imidlertid en gammel Sony VPH-2020qm video projektor som jeg akkurat har tørket støvet av. Har også en styrings boks som heter noe med 722 eller noe sånt. Arvet den fra et gammelt forelesningslokale for 6-7 år siden. Noen som har ide om hva jeg kan gjøre med denne? Erfaringer? Sist jeg hadde denne oppe... på gutterommet - så kan jeg huske at det var en ganske stor og vanskelig kalibreringsjobb som fulgte med jobben i tillegg til å sette opp solide fester i taket... mor var ikke så veldig fornøyd med det nei... Til syvende og sist så fikk jeg dette til å bli meget bra (i mine øyne). Hadde ingen erfaring med slike den gangen men måtte lære etterhvert som problemene oppsto. Bildene fra en kenwood laserdisk spiller lagde en veldig bra hjemmekino effekt. Skal kikke litt på rørene og ellers stand på projektoren så jeg skal komme med oppdateringer for de av dere som har lyst å være med i diskusjonen.

Fint hvis noen kan komme med noen innspill.

Hilsen
    Per

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2020 er en liten raritet. Det er Sony første crt-projector, og den stammer helt tilbake fra begynnelsen av 80-tallet, men det er en godt kontstruert liten sak, som faktisk kan gi ett veldig godt bilde hvis tilstanden er bra. Den bygger på samme modell som 1020, men jeg husker ikke hva som er forskjell, skal se om jeg finner det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Per Johnny.

Startet den opp i går og ser ut til å virke. Det følger med en styring boks som heter VPR-722 og ganske mange meter med tjukk kabel. PJ har også innganger direkte i front til RGB + noen andre innganger også. Hvordan kan jeg enklest se om det er innbrenninger i rørene, evt andre skader? PJ har ikke vært brukt på ca 4-5 år nå, og jeg vet heller ikke hva slags tilstand den var i når jeg overtok den. Som sagt var jeg heldig å få den gratis fra en skole som skulle flytte.

I sin tid greide jeg å oppspore deler av bruksanvisningen fra Sony Norge, datert 1985!!! Men føler jeg vet alt for lite om den til å kunne vurdere om jeg skal beholde den til en senere anledning hvor jeg har plass til å montere den opp eller om den bare er moden for skraphaugen.

Takker for innspill.

Mvh
    Per

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan enklest se om det er innbrenninger eller slitasje ved ta en titt inn i linsene, du må bruke en lommelykt for å se noe. Men den beste måten er å skru av linsene, da ser du alt så mye bedre.
    Her er en side med eksempler på innbrenninger: http://www.crtcinema.com/crtratings.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket med lommelykt på rørene og kan ikke se innbrenninger eller slitasje. Skal prøve å skru av linsene i morgen og kikke ordentlig på dem. Foreløpig så ser det bra ut.

Takk for tipset. Kom gjerne med fler.

Per

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både 1020 og 2020 og var storfornøyd.. store plusset for min del var faktisk at det ikke fantes en eneste vifte på disse to modellene. Helt stille, noe som er viktig for filmopplevelsen.

Så lykke til

PT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på 1020 og 2020? Kan ikke finne noe særlig info om 2020 på nettet. Vet du evt noe om disse modellene?

Per

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste forskjellen jeg så var fargen på projektorene, men det er sikkert andre forskjeller også uten at jeg kan peke dem ut her og nå. Skal se om jeg finner noe info rundt det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •