høyde/kastelengde BG808s medhd144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyde/kastelengde BG808s medhd144

har akkurat gått til anskaffelse av 808 med hd144 linser som skal brukes til et 2m bredt 4:3 lerret .Da disse linsene har mindre kaste lengde blir linseprogrammet til barco ubrukelig ,Snappet opp en vei at PD skal være 261cm med hd144.Har satt den lengden ,med proj klin i taket men med raster i senter så kommer deler av bildet i taket .Det stemmer forøvrig også med linse programmet .Greide å gå uten om dette med phase shift .i mine øyne er det tre måter å gjøre det på hase shift på bildet .vinkle projen over de faste 10,5 grader eller senke hele projen slik at både raster og bilde kan stå dønn i senter .siden linse programmet ikke tillater større vinkel enn 10,5 antar jeg at det mest optimale er å senke hele projen eller hur?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å spørre, hvor målte du 261cm? Fra linsene eller fremre takfeste på PJ?
    Bildet skal ikke komme opp i taket, har sett mange takmonterte med 200cm bredde på lerret, og bildet kommer ikke opp i taket. Eller husker jeg feil nå?

K

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du husker feil ,261 er målt til fremre takfeste ,hvis du ser på barco lens program så sier det at du får negativ takhøyde med det oppsettet.med andre ord projen må ned eller tiltes ,men programet sier det er maks 10,5grader for bg808s altså ikke mulig/tilrådelig å tilte nedover ifølge barco.det går med raster shift og phase shift.cluet er egentlig ved å senke projen så blir bildet projisert mer i senter av linsene og mindre stress på elektronikken er dette mer optimalt/ønskelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bør vel gå greit å benytte phase istedet for å remontere takfeste. Stresser vel ikke elektronikken i særlig grad dette da.. På min egen Marquee måtte jeg flytte PJ ca 30cm frem etter bytte til HD144.

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gausemikkel
    du husker feil ,261 er målt til fremre takfeste ,hvis du ser på barco lens program så sier det at du får negativ takhøyde med det oppsettet.med andre ord projen må ned eller tiltes ,men programet sier det er maks 10,5grader for bg808s altså ikke mulig/tilrådelig å tilte nedover ifølge barco.det går med raster shift og phase shift.cluet er egentlig ved å senke projen så blir bildet projisert mer i senter av linsene og mindre stress på elektronikken er dette mer optimalt/ønskelig?
    En negativ avstand vil si at projectoren blir hengende over lerretet.(ved tak montering) Se vedlagte bilde

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negativ takhøyde betyr at projektoren må heves og ikke senkes.
    Hever du ikke projektoren så kommer bildet ned på veggen.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uenig

bruker lens ver 15.1 ,den sier at bg808s med takfeste 4:3lerret og bildebredde 200m så må proj senkes 4,2cm,for å være spesifikk står det også watch out you have a negative ceiling distance(A).hvis du har den barcolens ver 15.1 kunne du jo tatt en kikk,var ikke ditt eksempel en bg 1208s i bord konfig tro

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har har gjort det samme som du, kor kristisk er det egentlig å ha 4.2 cm i negativ takhøyde? Hva mister man? hva problem får man?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jweg har 2m bredt lerret (4:3), og hvis jeg har bildet midt i rateret kommer det opp i taket, derfor har jeg måtte "flytte" bildet lengere ned med raster shift.

Når jeg skal til med ombygging av kinoen skal jeg heller senke projektoren 10-20cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To summarize, a negative ceiling distance simply means LOWER YOUR SCREEN!

sitat fra avsforum

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker lens ver 15.1 ,den sier at bg808s med takfeste 4:3lerret og bildebredde 200m så må proj senkes 4,2cm,for å være spesifikk står det også watch out you have a negative ceiling distance(A).hvis du har den barcolens ver 15.1 kunne du jo tatt en kikk,var ikke ditt eksempel en bg 1208s i bord konfig tro
    Det står at avstanden mellom tak og projektor skal være -4,2cm, det står jo i programmet hvilken retning som er negativ verdi. -4,2 er det samme jeg får når jeg plotter inn tallene.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jweg har 2m bredt lerret (4:3), og hvis jeg har bildet midt i rateret kommer det opp i taket, derfor har jeg måtte "flytte" bildet lengere ned med raster shift.

Når jeg skal til med ombygging av kinoen skal jeg heller senke projektoren 10-20cm.
    fikk de samme erfaringene her med raster og phaseshift, mest lyst til å senke den men projen henger rett over sitteplass og "gangvei" .det er 185cm under projen nå det er allerede i minste laget .så det er en relativt dårlig løsning, noen hevder no pain no gain men er det noe gain i det hele her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste du linken? der står det at man skal senke lerrete, ikke pj

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    leste du linken? der står det at man skal senke lerrete, ikke pj
    leste linken der var delte meninger.jeg har prøvd 4:3 midt i fosforen da kommer bildet i taket.det hadde vist britax også opplevd kan ikke forstå annet enn at om jeg ønsker å projisere midt i rørene må jeg senke pj.senke et lerret der bildet ligger for høyt må vel nødvendigvis få bildet til å ligge enda høyere eller hur ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved 16:9 f.eks 1280x720 slipper man og justere phase shift ved negativ avstand(har min klin i taket)

men når du brukte avstanden 2.61, har du maks vidde på bilde da? Har 2.85m nå ved hd8 linser og har maks vidde(99 på menyen som eg ikke husker hva heter for å justere bredden)

Da må eg flytte lerrete mitt 24 cm nærmere ved 2m bredt lerret ved montering av hd-144? stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker nå et 4:3 lerret på 240x180 senket ned projen ca 20 cm tiltet ned bakenden .ca 9grader vinkel mot 10,5 ved "flat" montering.ca 2,8meter kastelengde og optimal raster bruk .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •