CRT igjen..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34

Tråd: CRT igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT igjen..

Jeg regnet med at CRT-tiden var over, etter å ha hatt en Benq PE8720 en stund hengte jeg opp en BG1209S i går. Den lå i bagasjerommet over natta, så den fikk hvile i sine nye omgivelser i går, men i kveld blir det nok prøvekjøring! Jeg er spent på hvilke intrykk den gir etter å ha hatt DLP en stund. Rapport følger!

Røra ser bra ut ( http://home.broadpark.no/~gku/1209s.JPG ), men projektoren har ikke vært i bruk på en stund, så de trenger nok noen timer før de livner til.

Gunnar

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli spennendes å høre hva du synes etter å brukt noe annet en stund.
    Har selv kikket på en del digitale i det siste, men har ikke funnet noe i en fornuftig prisklasse som er i nærheten av jeg vil ha.
    Selv om ruby ol. er bra greier, så er det ikke verdt alle pengene for min del.

Kjelli

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,kom tilbake med rapport.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en ting er sikkert og det er at fargene som disse filtrerte projektorene produserer er bare helt fantastiske med skikkelig fylde. Tviler på jeg kommer til å se så flotte farger fra noen som helst digital projektor som jeg hadde på den gamle cine9en min. :|

En annen ting jeg savner er det absolutt sorte som bare en crt kan produsere.

settes 1209en opp riktig så er det ikke en eneste 720p projektor som kan slå den i bildekvalitet i mine øyne og oppsettet på crten er nok ikke noe problem for Gunnar

kom med rapport når du har kalibrert litt.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å se at det finnes noen flere "særinger" enn meg enda. Barcoen funker glimrende til mitt bruk, og etter montering av BG-DVI adapteret ser jeg canal digital sine HDsendinger i tillegg til HDDVD og Ts filer fra Snazio, alt over en kabel, ikke mer en stor bunt med forskjellige farger og BNC. Helt topp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg stilt inn Barcoen nogenlunde. Den er i god stand og det er ikke allverden jeg trenger å fingre med. Den trenger nok en del timer for å komme ordentlig i siget igjen, men bildet er allerede bra! Farger og sortnivå er meget bra! pCen er ute av drift noen dager, så eneste kilde i dag var en Snazio som gir ut 1080i.

Nå angrer jeg på at jeg solgte BG-DVI interfacet mitt.. Skal prøve å få tak i et nytt, men JohnHWman har ikke flere. Det finnes div andre typer, men BG-DVI vet jeg fungerer bra på 1080P@48 med Barcoen.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Välkommen tillbaka till den mörka sida igen. =)

Kanske borde komma förbi och ta mig en titt då jag ska till Oslo nästa gång. =)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mrking Takk!
    Du må bare stikke innom hvis du er på disse kanter.
    Jeg venter på RAM til HTPCen, så jeg får ikke gjort noe mere før tidligst i morra. Har også bestilt meg en brukt scaler (HD Leeza) som jeg er litt spent på. I det minste gir den meg to DVI-innganger og analog RGBHV eller DVI ut. Dessuten gjør den IVTC på 1080i filmbasert materiale.

Jano, Særing og særing... Jeg er litt usikker på hvor sært det er. Jeg ble grepet av oppgradering og overgang til digital, men jeg føler at det enda er en del usikkerhet med digitale, bla 1000 timers bruk gir ofte halvert lysstyrke og endret spektum fra lampa. Dessuten er verditapet veldig stort hvis en kjøper noe i den litt dyrere klassen. Derfor har jeg bestemt meg or å vente en stund og se hva om skjer.

En ting som jeg la mere til da jeg fikk DLPen var at bildet fra DVD vekslet fra veldig dårlig til bra. CRTen gir et bedre DVD-bilde etter min mening.

Gunnar

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut det, Gunnar. Jeg kjører nå helt uten scaler og er egentlig fornøyd med det. DVD blir ikke så ille oppskalert til 1080i med Toshiba HDDVD spilleren. Du får kikke litt rundt og se om du finner et BG-DVI adapter, er vel endel som bytter ut CRT etterhvert. Blir hvertfall bedre bilde med adapteret enn analog HD. Tror 808s blir hengende i taket her en stund enda, ikke gått mer enn vel 1000 timer.

Jan

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Digitalt er i "skuddet" i disse dager, men intet slår en skikkelig kalibrert CRT. Dette går jo igjen også på gode kvalitets CRT TV'er også...

Etter å ha latt min egen Marquee få hvile et halvår, har jeg nå fått den på plass i taket igjen...og fungerer ypperlig med 2.35:1 lerret også!

Blir en stund til det blir digitalt her hos meg fortsatt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har loddet ihop en midlertidig port3-kabel, og RAMen til HTPCen har kommet, så i kveld blir det kanskje litt mere justering. Når scaleren kommer lurer jeg litt på å la den gjøre IVTC på DVI-signalet fra PCen. Jeg har ikke hatt noen suksess så langt med å la PCen sende ut 1080i til Barco. Av en eller annen grunn viser Barcoen bare halvparten av linjene. Lar seg helt sikkert gjøre. Jeg så dette tydelig når jeg koblet til Snazion med 1080i@60, og det tydeligvis ikke manglet noe. Lett flikker, men egentlig ikke mye interlacing artifakter å se.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tack för erbjudandet. Japp det ska jag nog försöka få tid till.

Kör 1080p@50Hz från datorn istället. Det käkar din 1209s som ingenting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt 1080P@48 fra PCen med den forrige 1209Sen med suksess. Da brukte jeg DVI-interfacet fra JohnHWman. Fant du ut om du har flere? HTPCen gjør IVTC på MPEG2 materiale, men det er verre med H264. Med Core2Duo og 7800GT skjermkort er det ingen problemer med hastigheten lenger. Core2Duo er det viktigste her, og anbefales! Kjøpte den billigste (E4300) og overklokket fra 1.8 til 2.4GHz. Regner med at jeg kan kjøre den på 3GHz uten problemer med den nye RAMen.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte 1080P@48 fra PCen til port 3, og justerte G2. Bildet tok seg opp noen hakk. Testmønsteret (èn linje på, èn linje av) viser at den løser opp 1080P, men jeg tror nok det er en del å hente på å bruke DVI fra PCen. Det var ihvertfall erfaringen sist. Port-3 kabelen er av bra kvalitet, men jeg er usikker på hvor god den analoge utgangen er på skjermkortet. Dessuten 10m kabel + overgang VGA->DVI. Det går nok minst et par uker før jeg får scaleren slik at jeg kan koble PCen til med DVI, og bra RGB-kabler fra scaleren og til port 5 på Barcoen.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis går det gunnar?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en ny datter siden sist! Dermed har det blitt lite Barco, men jeg har fått HD-DVD spiller i dag, og scaleren kommer sannsynligvis i morra. Så kanskje jeg får kobla ihop i morra kveld. Foreløpig må jeg bruke komponent fra HD-DVD spilleren, men jeg komme antakelig til å kjøpe en DVI-DVI repeater/HDCP stripper senere. Da skal jeg forsøke å koble som følger: HD-DVD på HDMI -> Sony 5200 receiver HDMI inn -> Sony receiver 5200 HDMI ut -> HDCP stripper HDMI inn -> HDCP stripper HDMI ut -> HD Leeza scaler DVI inn -> HD Leeza scaler RGBHV 1080P 48Hz ut til Barco port 5. Puh!!

Receiveren er bestilt men kommer ikke før om ca 3 uker.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow Gunnar, jeg må bare få gratulere. Ingenting er som en ny verdensborger.

Kjell

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Frøkna er snill og sover mye, så det kan bli litt tid til Barco også.. Fikk kobla opp scaleren, HD-DVD og Snazio i går kveld. Scaleren gjør en god jobb, og bildet ble skarpt og bra fra Snazioen. Så en del klipp i 1080i oppskalert til 1080p 48Hz i scaleren. Jeg fikk ikke prøvd HD-DVD spilleren noe særlig før den frøs totalt grr...Prøvde flere reset og lot den stå med nettkabelen frakoblet, men ingen respons. Fikk "Welcome" i displayet, men intet mere skjedde. Må vel sendes tilbake. Fikk ikke tid til å prøve PCen på DVI. Av og til kommer det ikke bilde fra PCen når jeg slår den på. Har mistanke om at det har noe med oppløsningen 1080P@48 satt opp fra Powerstrip.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trevligt att se att du börjar få ordning på allt. =)
    Jag tror bara jag har 2st DVI-moduler kvar och tror jag ska behålla dem.
    Om jag ångrar mig så lär du få reda på det. =)

Fick precis hem en laddning med PT18 rör i nyskick till 808 och 1208 så om nån behöver en uppsättning så är det bara att hojta till. =)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •