Spørsmål til Per Johnny Ødegaard

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål til Per Johnny Ødegaard

Hei jeg har ett spørsmål til Per Johnny Ødegaard som er titt og ofte på forumet her.

Har du fortsatt den Barco 1208 med slitte rør til 12k som du ga meg tilbud på for en stund siden eller noe lignende ?

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å sette opp 1208'en imorgen slik at fullstendig tilstandsrapport kan gis. Det vil da også bli mulig å ta en titt på den.

Hvis ingen vil kjøpe den i den tilstanden den er nå, så vil nye billedrør bli installert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er interessert i denne projektoren.Men jeg har ikke anledning til å ta en titt på den før til neste helg. Hvor i landet bor du ?

Hva er oppløsningen på denne projektoren og har den vga inngang for tilkobling av htpc ?

Du skal ha 11 - 12k for den ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeHe, hvis du ser på post-signaturen min så ser du hvor jeg holder til - Asker ca. midtmellom Oslo og Drammen.

Projectoren har 5BNC inngang som primært aksepterer negativt sync, men også positivt sync på enkelte oppløsninger. Den har også en DSUB9 inngang som aksepterer positiv og negativ sync på alle frekvenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok så grønn som det kan komme når det gjelder crt.
    Kunne du forklare hva en 5BNC og DSUB9 ingeng er og må man ha en spesiell kabel mellom pc og projektoren eller holder det med en standard vga monitor kabel ?

Har lest att denne projektoren har en max oppløsning på 1600x1200p, stemmer dette ?

Hvordan er sortnivået og kontrasten på denne?

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort nivået på en CRT er kullsvart.

Kontrast. Nok i massevis. Tror nok du kan bli rimelige overasket. Selv min gamle BarcoData 801s slår det meste. De tekniske spesifikasjonene på 1208 er veldig bra. Mitt forslag er at du tar deg en tur og kikker. Du kommer til å måpe slik de fleste andre gjør når de ser en ordentlig CRT for første gang.

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett kontrast forhold på 1:5000 på crt projektorer,avgrennset (selvsagt)oppad av hvitt nivå.Sort nivået ditt er ved forgrunns projeksjon avh.av strølys mot lerretet(i.e,lys i rommet)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oooops,1:5000 var på en "Retro"(bakgrunsskjerm m/808)Tilsvarende tall for en vanlig projektor er 1:30000 (cine 9) :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Har tidligere skrevet en liten direkte sammenligning av Barco 1208 og en av de bedre DLP projektorene, NEC HT-1000.

Jeg er så heldig å selv eie en NEC HT-1000, mens min far har en Barco 1208 stående hjemme hos seg!

Direkte link er her

For øvrig kan jeg legge til at en godt oppsatt CRT fortsatt på mange punkter kan slå selv NEC HT-1000 rent opplevelsesmessig! Imidlertid har begge teknologier svakheter og styrker, og noen av disse legger jeg frem i overstående link. Ingen = svar eksisterer, men jeg personlig synes CRT'ens mange ulemper i form av oppsett, konvergens-instilling osv. ikke er verdt den ekstra, men nå faktisk relativt lave (spesielt med NEC HT-1000 og visse HD2), forbedringen i bildekvalitet... Dette er ingen absolutt greie, da en ofte kan gjøre svært gode CRT kjøp, og en må alltid vurdere kvalitet også i forhold til pris!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes crt er best til hjemmekino.Crt kan ,når den er riktig innstilt,gi en tredimensjonalitet som jeg ikke har opplevd ved annen teknologi.Barco har dlp oxo; en modell til hjemmekino(finnes 1 eksemplar av i norge!)gir meget bra bilde !Barco har oxo pro modeller basert på dlp.ENORMT med lys(vi snakker om opptil 18000 ansi)og mega bra bilde.Har sett digital kino demo med et "stykke"spilt inn digitalt på Kino.Også det meget bra!Men ,med en god crt og en god kilde/en linjemanipulator får man en følelse man ikke får på kino;faktisk mye bedere! MHO!!!!

Lignende tråder

1. Hjelp til valg av kabler
    By SwordFish in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 16
    Siste melding: 06-06-2005, 18:38
  2. Oppgradert til Sanyo PLV-Z3
    By stealth in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-06-2005, 09:34
  3. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0