Toshiba HDE1 på Barco 808s, hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba HDE1 på Barco 808s, hjelp...

Har kjøpt meg en DVI boks til 808s'en min. Den har jeg kjørt Pixelmagic MB200 mediabox på med 720p oppløsning. Når jeg koblet dette opp, lå bildet plassert langt ute til venstre, delvis utenfor lerretet. Fikk såvidt bildet innenfor rammen på lerretet ved å justere phase, raster shift og blanking. Når jeg i dag skulle koble min nye HD-dvd spiller til samme DVI boksen, havner bildet igjen ute til venstre, men jeg klarer ikke få bildet til å passe lerretet uansett hvor mye geometri jeg justerer på projektoren. Noen som har en ide om hva som må til???? I bruksanvisningen til DVI boksen står det sitat; "If the picture of the videoprojecteur does not post itselv correctly (poorly centered picture): To correct the phase and/or the horizontal amplitude of the sweeping of the projecteur to replace the picture in the screen" Jeg har prøvd å justere phase, men kommer altså ikke i mål. Hva er horizontal amplitude of the sweeping for noe, og hvordan kommer jeg inn i meny for justering av dette???

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Hva er horizontal amplitude of the sweeping for noe, og hvordan kommer jeg inn i meny for justering av dette???
    Det er ikke bildebredde eller vidde innstillingen de refererer til her da, synes det hørtes litt sånn ut.

Hvilken inngang på projektoren bruker du, mulig det er litt forskjell på hvordan projektoren takler possitiv eller neggativ sync mellom port5 og port3.

Barco FAQ Certain resolutions cause problems, why?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være det er breddeinstillinger ja. Bruker port 3 på projektoren. Den har ikke vært i bruk før. Tidligere har jeg kjørt 5XBNC til port 5 fra Crystalioen min. Må innstillinger tas helt fra børjan igjen da kanskje???

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har modifisert mitt BG-DVI kort litt, slik at jeg har 1m HDMI-DVI kabel til kortet og 5 BNC til port 5.
    Da var det kun små forandringer fra crystalio oppsettet som måtte til for å få perfekt bilde (jeg kjører 1080i fra XA1). :-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen forsøkt å koble en HD-DVD spiller direkte på 808s? (Uten å gå via en scaler?) En kammerat av meg har problemer med at han ikke klarer å "squeeze" bildet nok til at det treffer 16:9 rammen, noen forslag?
    Altså, bildet går innenfor i bredden, men ikke i høyden..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kunne kanskje ha funket her også... hvis jeg var teknisk kyndig nok til å begynne å rote inni elektronikken :-) Hvis det må full setup av hele bildet, tror jeg nok jeg ringer inn Bjørn Hegelstad en dag og får en skikkelig kalibrering! Det må nok uansett til så lenge Crystalioen tas ut av signalkjeden... Hadde håpet jeg kunne få et någenlunde bilde på spilleren i mellomtiden :-( Opplevde du Britax noe av det samme som meg på port 3? Eller prøvde du aldri den porten engang?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har noen forsøkt å koble en HD-DVD spiller direkte på 808s? (Uten å gå via en scaler?) En kammerat av meg har problemer med at han ikke klarer å "squeeze" bildet nok til at det treffer 16:9 rammen, noen forslag?
    Det er akkurat det samme problemet jeg opplever!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kunne kanskje ha funket her også... hvis jeg var teknisk kyndig nok til å begynne å rote inni elektronikken :-) Hvis det må full setup av hele bildet, tror jeg nok jeg ringer inn Bjørn Hegelstad en dag og får en skikkelig kalibrering! Det må nok uansett til så lenge Crystalioen tas ut av signalkjeden... Hadde håpet jeg kunne få et någenlunde bilde på spilleren i mellomtiden :-( Opplevde du Britax noe av det samme som meg på port 3? Eller prøvde du aldri den porten engang?
    Nei, jeg liker ikke port3, så jeg koblet den aldri til.
    Fikk ikke like godt bilde på port3 med pc, så etter det har den aldri blitt brukt.
    Og, så slapp jeg kjøpe 8m HDMI-DVI kabel ved å bruke RGBHV, som allerede er lagt opp.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med spilleren er satt opp med 4:3 bilde.?
    Jeg har ikke koblet om noe scaler, bare en ren konvertering fra DVI til RGBHV.
    Hvordan er HD spilleren koblet til Barcoen?

Jeg måtte senke høyden til 10, men ingen problemer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Regner med spilleren er satt opp med 4:3 bilde.?
    Jeg har ikke koblet om noe scaler, bare en ren konvertering fra DVI til RGBHV.
    Hvordan er HD spilleren koblet til Barcoen?

Jeg måtte senke høyden til 10, men ingen problemer.
    Hva mener du med å sette spilleren opp med 4:3 bilde?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med å sette spilleren opp med 4:3 bilde?
    Har ikke E1 den muligheten?

På min spiller (XA1) kan man gå inn i setup og velge hva slags framviser man har, 16:9, 4:3 og letterbox?, for hvis man har 4:3 skjerm så vil bildet bli for høyt hvis du har satt opp 16:9 i setup.

Kanskje det hjelper å endre på denne innstillingen, om E1 har den, noe jeg regner med.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Du mister jo en del oppløsning (?) med en slik løsning, men jeg skal absolutt teste det ut! Jeg har både en Toshiba E1 og A1, skal teste begge to i oppsettet hans og finne ut om vi får det til å fungere.. Hadde vært veldig greit å fått A1 til å fungere der. Tross alt kjekt med TrueHD osv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Du mister jo en del oppløsning (?) med en slik løsning, men jeg skal absolutt teste det ut! Jeg har både en Toshiba E1 og A1, skal teste begge to i oppsettet hans og finne ut om vi får det til å fungere.. Hadde vært veldig greit å fått A1 til å fungere der. Tross alt kjekt med TrueHD osv.
    Nei det tror jeg ikke..
    Hvis spilleren er stillt inn på 16:9, som er standard, så vil bildet fylle en 16:9 skjerm (1080/720 er jo 16:9 format).
    Men om du har 16:9, og kjører det på en 4:3 skjerm, så fyller det hele skjermen, og alt blir for høyt i forhold til bredden.

Kjører True-HD via HDMI til receiveren og det fungerer utmerket!
    Ble faktisk paff over hvor mye mer oppløst og klarere lyden ble med True-HD vs DD/DTS! :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæh, nå forstår jeg ikke så mye her. Prøvde å leke meg med set up menyen på spilleren. Satte oppløsningen til 1080i, og voilta, så kunne bildet tilpasses. Rasteret er langt utenfor lerretet når jeg sjekker, spesielt på høyre siden. Måtte bruke phase for å få flyttet bildet til høyre, og da flytter jo hele rutenettet på seg. Ja ja, fikk i hvertfall bilde som passer lerretet! Bildet ser ganske greit ut også bare med DVD. Elkjøpgiganten på Forus (Stavanger) hadde ikke fått inn noen HD-DVD titler enda, ingen andre butikker i Stavangerområdet heller :-( Har i kveld bestilt Superman Returns, Mission Impossible III og World Trade Center fra USA. Får få Bjørn til å komme å kalibrere på nytt, så blir det nok greit bilde på HD materiale også :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæh, nå forstår jeg ikke så mye her. Prøvde å leke meg med set up menyen på spilleren. Satte oppløsningen til 1080i, og voilta, så kunne bildet tilpasses. Rasteret er langt utenfor lerretet når jeg sjekker, spesielt på høyre siden. Måtte bruke phase for å få flyttet bildet til høyre, og da flytter jo hele rutenettet på seg. Ja ja, fikk i hvertfall bilde som passer lerretet! Bildet ser ganske greit ut også bare med DVD. Elkjøpgiganten på Forus (Stavanger) hadde ikke fått inn noen HD-DVD titler enda, ingen andre butikker i Stavangerområdet heller :-( Har i kveld bestilt Superman Returns, Mission Impossible III og World Trade Center fra USA. Får få Bjørn til å komme å kalibrere på nytt, så blir det nok greit bilde på HD materiale også :-)
    Gjorde du noe spesielt for å få til dette? Valgte du 4:3 som Britax foreslår? Regnet egentlig med at dere alle brukte 16:9 skjermer til 808s?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde ingenting annet enn å forandre oppløsningen fra Toshibaen til 1080i. Prøver jeg å forandre oppløsningen tilbake til 720p blir bildet for lite, og jeg klarer ikke strekke det ut til å passe på lerretet. Rart??? Får sette Hr. Hegelstad på saken og bestille meg en ny kalibrering av projektoren min når helgen er over...Noe sier meg at disse innsillingene ikker er optimale :-)

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde ingenting annet enn å forandre oppløsningen fra Toshibaen til 1080i. Prøver jeg å forandre oppløsningen tilbake til 720p blir bildet for lite, og jeg klarer ikke strekke det ut til å passe på lerretet. Rart??? Får sette Hr. Hegelstad på saken og bestille meg en ny kalibrering av projektoren min når helgen er over...Noe sier meg at disse innsillingene ikker er optimale :-)
    Har du hatt besøk av Bjørn, og er problemet fikset?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt Bjørn, men ikke fått tilbakemelding på når han kommer! Får bildet innenfor lerretet, så jeg kan jo se film. Tenkte å prøve å koble Toshiba'en mot nettet og oppgradere firmware og se om dette fikser bug'en med de rare oppløsningene.. Har ingen andre med DVI-boks opplevd problemer med at bildet forskyves langt mot venstre og må tvinges innenfor lerretet? Hvordan har dere evt. fikset det? Ask4me2 nevnte sync problemer, og forskjeller mellom port 3 og 5. Er det noen innstillinger som endrer på sync innstillinger? Er det dette som menes med horizontal amplitude of the sweeping? Hvor endres evt. dette??

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke firmwareoppgradering vil hjelpe, har akkurat samme problem med min Snazio og nå også med Toshibaèn. men 1080i går greit. Har bestillt Hallvar til å bytte vifter, så han får kikke på oppsettet også. Merkelig, trodde 720p var 720p uansett, og projectoren er jo satt opp til å takle det fra Crystalioen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt betryggende å høre det Jano. Trodde også 720p var 720p uansett. Jeg bruker 720p oppløsning fra HD mediaboxen min, og det virker helt brillefint! Forskyvningen i bildet ved bruk av DVI adapter, er derimot akkurat lik uavhengig av kilde, så der er det nok et eller annet som må justeres. Finner ikke Bjørn utav det, får jeg sende en mail til han som har laget det. Kanskje man må inn i adapteret og justere sync eller noe?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •