Toshiba HDE1 på Barco 808s, hjelp... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med 720p blir bildet forskjøvet noe til venstre ja, slik er det hos meg og.
    Men jeg bruker 1080i, så det gjør ingenting.

Ellers blir det sagt at firmware oppgraderingen forbedrer 720p bildet noe, det skal visst ikke være helt bra med eldre firmware.
    Jeg har hatt 2.0 hele tiden, så jeg har ikke sett forskjellene.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er potmetre inne maskinen som en kan flytte bildet med, så dette er ikke noe problem. Tror Bjørn vil ordne dette greit.

Var det Toshibaen de snakket som som hadde dårlig bilde med 720P men bra bilde med 1080I?

Kjelli

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det er potmetre inne maskinen som en kan flytte bildet med, så dette er ikke noe problem. Tror Bjørn vil ordne dette greit.

Var det Toshibaen de snakket som som hadde dårlig bilde med 720P men bra bilde med 1080I?

Kjelli
    Ja, men det var snakk om A1 og XA1 med firmware før 2.0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at det er unormal stor frontporch evt backporch i signalet fra HD-DVD spilleren. Det finnes som nevnt potmetere for grovjustering av horizontal shift for rødt og blått på hor. shift-kortet i barcoen. Dette er kortet som står helt til venstre (bordmontert PJ sett bakfra). Det er to små hull i det hvite plastdekselet som er rundt kortet. Gjennom hullene kommer du til to små messingfargede skruer som sitter på toppen av potmetrene. Det ene er merket rødt, og er for rød skift.

Gunnar

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, det var oppklarende Gunnar og Kjelli!! Da avfinner jeg meg med tingenes tilstand til Bjørn har vært her! Jeg må innrømme at jeg er svært imponert over dvd bildene denne spilleren presenterer, men lurer på om den viser svartere enn svart? Det kan synes som om den ikke gjør det når jeg prøver meg på å justere brightness og kontrast. Kan det virkelig være tilfelle at en HD-DVD spiller anno 2007 ikke viser svartere enn svart??? Rart hvis det ikke skulle være poengtert noe sted før? Forhåpentligvis er det meg som er knølete og ikke manglende egenskaper hos spilleren! Noen som vet noe om dette?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stremmer nok det at den ikke har blacker than black (etter det jeg har forstått).

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ja, men det var snakk om A1 og XA1 med firmware før 2.0
    På E1 er siste firmware 1.2, og den gir visst ikke store forskjellen fra forrige firmware.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Det kan være at det er unormal stor frontporch evt backporch i signalet fra HD-DVD spilleren. Det finnes som nevnt potmetere for grovjustering av horizontal shift for rødt og blått på hor. shift-kortet i barcoen. Dette er kortet som står helt til venstre (bordmontert PJ sett bakfra). Det er to små hull i det hvite plastdekselet som er rundt kortet. Gjennom hullene kommer du til to små messingfargede skruer som sitter på toppen av potmetrene. Det ene er merket rødt, og er for rød skift.

Gunnar
    Tenkte også på disse messing skrue potmeterene som du nevner her Gunnar, men disse er vel mer ment for å tilpasse riktig plassering av rasteret/senter av bildet i forhold til det grønne røret for å stresse projektoren minst mulig og for å få en temp stabil convergens. Man kan vel egentlig ikke bruke disse til å flytte det aktive bildet riktig innenfor rasteret dersom det er en for stor/liten forntporch eller backporch og det ikke kan rettes tilstrekkelig med H PHASE justeringen. Ikke skal man kjøre projektoren med rasteret skjevt eller utenfor fosfor arealet heller, så er bilde signalet i utgangspunktet så håpløst satt opp i HD-DVD eller BD spilleren på enkelte frekvenser så man ikke klarer å H PHASE det riktig, bør man vel ikke bruke disse bilde frekvensene, eventuellt få andre løsninger for å rette på dette. (Custom justeringer av bilde parametere i HD spilleren så denne kan flytte 720P bildet riktig, eller bruke scaler eller lignende...)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    På E1 er siste firmware 1.2, og den gir visst ikke store forskjellen fra forrige firmware.
    Det er og sannsynlig at 720p på E1 er bedre med firmware 1, enn XA1/A1 var med de første versjonenene av firmware.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ask4me2: ja, de messing skruene som Gunnar mener er for å justere blått og rødt tilpasset grønt.
    Det er og master bredde og høyde skruer som en justerer bildet med. Det er disse en må justere på slik at en får korrekt bilde.

Kjelli

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har nettopp lest en panegyrisk test av Toshiba XE1, der scaleringsegenskapene gjorde testerens Crystalio 2 overflødig!! Noen som vet om denne skal vise svartere enn svart? Vurderer sterkt å benytte meg av Elkjøps 30 dagers returrett og gå for denne! Ikke det at jeg legger så fryktelig mye i en enkelt test, men jeg må si jeg er rimelig skuffet over at man ikke klarer å levere E1med svartere enn svart! Det hadde jo vært en drøm å få en spiller som presterer på Crystalio 2 nivå, til 8000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ask4me2:
    Du har rett. Med HTPC kan du modifisere timingen i f eks Powerstrip, men ellers må en kanskje skaffe seg en scaler. Vet ikke om en scaler har mulighet for å modifisere timingen, hvis du ikke får nok med Hor. Phase. Jeg brukte alltid potmeterene for å sentrere rasteret på fosforet med menyen på 50%.

Gunnar

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •