Barco Data, defekt, hva skal jeg gjøre med den?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco Data, defekt, hva skal jeg gjøre med den?

Har hjulpet til med opprydding, og da dukket det opp en projektor merket Barco Data. I følge merkingen på denne var den produsert i 1985. Var også en boks, antakelig styringsenhet ved siden av.

Vet at dette ikke virker, i følge beskrivelser fra eier skal visstnok projektoren være helt død, mens det er lys i boksen.

Har tatt bilde av de forskjellige delene, men det ble med mobilen, så de er ikke helt gode. Dersom det er nødvendig kan jeg alltids ta med annet kamera og ta bedre bilder.

Det store spørsmålet er selvfølgelig om dette er verdt å ta vare på, hvor kan man evt. få tak i skjema osv? Evt. om det er noen som kan gjøre seg nytte av denne saken?

Har jo skjønt at Barco er gode greier, men for meg blir det vel uansett ikke aktuelt å ha denne, men håper kanskje at det er noen andre med bedre plass som kan få nytte av den dersom den kan brukes til noe annet enn å ta opp plass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Noen som vet?
    Du må koble control kabelen fra den grå boksen til prosjektoren for at den skal virke. Det er en joystick kabel av gammel type. 15pin.

Dette var i allefall det jeg måtte gjøre for å få liv i min Barco Data PC. Jeg har manualen som .pdf fil om du er interessert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manual hadde vært kjempefint, sender deg en PM med mail adresse.

Takker så meget :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ikke brukt så mye tid eller resurser på en slik projektor selv, da det fortiden finnes så mange nyere og bedre CRT projektorer, som er enklere å jobbe med og med mye bedre ytelse.
    Ellers det kan jo være litt morsomt å teste litt hvis man får den gratis.

Vil ellers anbefale denne nettsiden for maualer og annen informasjon, om denne og andre CRT projektorer.
    Barco (Older Analog Projectors) Tips and Manuals
    Barco (Older Analog Projectors) Tips and Manuals
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok ikke til å bruke my ressurser på dette. Vil se om jeg får liv i den, evt. om det er noen som har bruk for deler/rør, om de kan brukes da....

Hifiking sørget for at jeg fikk en manual (takk igjen) slik at jeg har et utgangspunkt iallefall.

Uansett vil det nok være uaktuelt med CRT projektor for mitt vedkommende, har anlegg osv i stua, så det må nok bli en liten anonym boks der:-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp dette i dag, men det virket ikke dessverre.
    Fresing i sytrømforsyninga, antakelig noe som er kaputt rundt switchetransistorer og/eller kondensatorer. Var en servicelampe inni der, og den lyste, og vifta startet.

Fjernkontrollboksen/videoswitchen så ut som den virket, kan antakelig prøve den opp mot en annen projektor over helga.

Er det noen som har/vet av servicemanual til denne kassen? Evt. noen som har en strømforsyning til overs? Ser ut som om det er det ene kortet det kan være noe feil på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •