Playstation på CRT? - Hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Playstation på CRT? - Hvordan?

Nå er det jo generasjonsskifte på spillkonsollfronten, og når produsentene begynner å friste med godsaker som bluray er det bare å henge med i svingene å skaffe seg ett eksemplar av den nye PlayStation når den kommer for salg i norske butikker. Vet at det er en stund til, men vil helst ha alt klart i god tid, slik at det blir mest mulig Plug and Play den dagen jeg kjøper den.

Mitt problem midt oppe i dette her er at jeg har en CRT projektor (Sony D50), og på slike projektorer er det jo som kjent begrenset med tilkoblingsmuligheter. En mulighet er å kjøre via S-video, men dette er vel så godt som et ikke-tema siden jeg vil ha mest mulig ut av kvaliteten.

Det jeg trenger er vel en overgang, men hvordan, og hvor finner jeg en slik? Mellom DVD og PJ bruker jeg en BNC-RCA kabel.

Dette gjelder da ikke bare, men hovedsakelig PlayStation 3. Kommer nok også til å skaffe meg et eksemplar av konkurrentene også vil jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jens Martin
    Nå er det jo generasjonsskifte på spillkonsollfronten, og når produsentene begynner å friste med godsaker som bluray er det bare å henge med i svingene å skaffe seg ett eksemplar av den nye PlayStation når den kommer for salg i norske butikker. Vet at det er en stund til, men vil helst ha alt klart i god tid, slik at det blir mest mulig Plug and Play den dagen jeg kjøper den.

Mitt problem midt oppe i dette her er at jeg har en CRT projektor (Sony D50), og på slike projektorer er det jo som kjent begrenset med tilkoblingsmuligheter. En mulighet er å kjøre via S-video, men dette er vel så godt som et ikke-tema siden jeg vil ha mest mulig ut av kvaliteten.

Det jeg trenger er vel en overgang, men hvordan, og hvor finner jeg en slik? Mellom DVD og PJ bruker jeg en BNC-RCA kabel.

Dette gjelder da ikke bare, men hovedsakelig PlayStation 3. Kommer nok også til å skaffe meg et eksemplar av konkurrentene også vil jeg tro.
    Det du trenger er ikke en overgang men en konverter fra DVI/HDMI til RGB.
    Jeg har selv en MoonJong,men jeg vet ikke om disse lenger kan skaffes.Dersom du leter på nettet så vil du kunne finne slike konvertere eller kanskje noen her i forumet kan hjelpe deg?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er en konverter jeg trenger ja. Leter litt rundt å se om jeg kan finne noen.

Noen som vet hvordan man kan få kjøpt en slik konverter? Men må vel ha en HDMI/Scart til BNC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen innspill/linker her? Hovedsakelig trenger jeg en som kan konvertere HDMI til RGB, men gjerne en som kan konvertere component og VGA til RGB i tillegg.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et IFB kort på din D50? så kan du bruke et moome component\HDMI kort.
    Du finner en manual her med info: http://johnhwman.chez-alice.fr/Proje...n%20manual.pdf
    Moome Component\HDMI kort!kan også kjøpes med gamma circuit,så du kan justere gamma. SONY MULTI
    Eller en transkoder med gamma justering.
    http://avforum.no/forum/crt-projekto...justering.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE: Ikke meningen å dobbeltposte!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og linker! Hadde være tlott om jeg kunne montert ett slikt kort!

Når jeg kikker bak ser det ut som om det er en ledig plass som skal passe til et slikt kort, den nederste ligner på kortet på den linken du postet. Jeg prøvde å ta et bilde av det jeg tror kan være IFB inngangen du siktet til.
    Så får dere som med litt mer erfaring tale!

Beklager dårlig bilde!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har det kortet på din D50.Da kan du bruke det moome kortet
    Det er ikke alle D50'er som har det kortet.
    Kortet ser slik ut ja!se på bilde,det står REMOTE-1 på kortet.Du tar ut det kortet og setter inn momme kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Ja du har det kortet på din D50.Da kan du bruke det moome kortet
    Det er ikke alle D50'er som har det kortet.
    Kortet ser slik ut ja!se på bilde,det står REMOTE-1 på kortet.Du tar ut det kortet og setter inn momme kortet.

Ikke dårlig! :-D

Da hadde jeg flaks for en gangs skyld!
    I tillegg er det bare plug&play? Da er det isåfall ikke noe tvil om at jeg skal ta kontakt med han så fort som mulig!

Hjertelig takk for hjelpen! Vurderte en stund om jeg skulle gå tilbake til lampe projektor, men nå er ikke det noe å gruble på lenger.

Har du eller noen andre her erfaring med å kjøpe fra han/de? Er altid litt skepisk med å betale på forskudd, særlig utenlangs. Selv om ikke det er store summer er det jo alltids litt surt å bli lurt.

Men uansett tar jeg sjangsen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har kjøpt kort fra moome her på forumet jepp,plug&play
    Du finner mye info på AVSforum: FS new HDMI card for SONY and NEC ISS - AVS Forum
    Det kan ta litt tid før du får kortet,på grunn av at det er mange som kjøper kort av han.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har kjøpt kort fra moome her på forumet
    Du finner mye info på AVSforum: FS new HDMI card for SONY and NEC ISS - AVS Forum
    Det kan ta litt tid før du får kortet,på grunn av at det er mange som kjøper kort av han.
    Ok, hehe. Bedre føre var

Da bestiller jeg ett slikt kort i morgen!

Med eller uten gamma er også et spørsmål, da jeg er såpass ny på området at jeg ikke er helt sikker på hva gamma er

Men B- menneske som jeg er må jeg nesten nødt til å legge meg nå om jeg i det hele tatt skal klare å stå opp i morgen tidlig!

Må igjen få takke for god veiledning!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner mye info om gamma her: Can someone explain Gamma for me? - AVS Forum

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har gått glipp av noe her, men sony D50 kan ta komponent HD direkte. Så hvis du får HD komponent direkte fra spillmaskinen din er det bare å koble det rett i sony D50en.

Kjelli

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det er riktig det du skriver kjelli men hvis man ikke har en scaler så er det vel kjekt med dette kortet?så man får flere input på projektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner mye info om gamma her: Can someone explain Gamma for me? - AVS Forum
    Takker!

Sitat Opprinnelig postet av Kjelli
    Mulig jeg har gått glipp av noe her, men sony D50 kan ta komponent HD direkte. Så hvis du får HD komponent direkte fra spillmaskinen din er det bare å koble det rett i sony D50en.
    Kan den? Hvordan ser den inngangen ut da? Ingen vanlig komponent inngang på den iallefall.
    Men uansett er det kjekt med HDMI inngang, det er vel igrunn det beste.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, jeg ser fordelen med hdmi inngang. Og iallefall med gamma justering.
    Men det er ikke helt nødvendig for å komme igang slik trådstarter spurte om.

Du kobler de 3 kablene til R G B bnc kontaktene som du har bak. (det står noe annet under disse 3 kontaktene og, det er her det står med kryptiske koder at den kan ta komponent)
    Du trenger da enten en kabel med RCA i ene enden og BNC i andre eller en overgang fra RCA til BNC.

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å legge til noe så kommer jeg selv til å kjøre en DVi/RGBHV løsning mellom scaler og projektor, så jeg støtter helt tanken på å ha en digital inngang på projektoren.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Joa, jeg ser fordelen med hdmi inngang. Og iallefall med gamma justering.
    Men det er ikke helt nødvendig for å komme igang slik trådstarter spurte om.

Du kobler de 3 kablene til R G B bnc kontaktene som du har bak. (det står noe annet under disse 3 kontaktene og, det er her det står med kryptiske koder at den kan ta komponent)
    Du trenger da enten en kabel med RCA i ene enden og BNC i andre eller en overgang fra RCA til BNC.

Kjelli
    Ok, det var det du mente med å ta komponent HD direkte. Bruker RCA-BNC fra DVD spilleren.

Det hadde jo også vært en mulighet med en slik kabel, men siden jeg allerede bruker den inngangen ser jeg fordelen med et slikt kort, og flest mulig innganger.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke receiveren din som signalvelger? Mao. koble komponentkablene fra PS2/3 og DVDspilleren inn på den og så én kabel opp(bort) til projektoren? Selvfølgelig er det mulig at signalet degraderes, men det koster nesten ingen ting å prøve!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Hvorfor ikke bruke receiveren din som signalvelger? Mao. koble komponentkablene fra PS2/3 og DVDspilleren inn på den og så én kabel opp(bort) til projektoren? Selvfølgelig er det mulig at signalet degraderes, men det koster nesten ingen ting å prøve!
    Ikke dumt! Tenkte ikke på det i farten. Absolutt verd ett forsøk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •