Screenshoots etter fargefilter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Screenshoots etter fargefilter

Har fått satt inn fargefilter på Rød+Grønn, og har tatt screenshoots for sammenligning uten filter.

Her er noen shoots jeg tok i kveld. Kjører samme konfigurasjon som tidligere på maskinvaren på pc'en, bortsett fra at jeg nå kjører ffdshow resize (Lanczos) 1280x864@75Hz (uten sharpness filter):

Her finner du mine tidligere screenshots:
    http://www.hulten.no/goomaling2.htm

Disse er tatt i kveld m/Roscoe fargefiltre:

Jeg er MEGET fornøyd med disse filtrene, da jeg nå har fått mer naturlig farge etter mine øyne da. Kan om mulig stille mer inn på "fetere" farger, men jeg regner med å teste noe videre på dette utover :lol:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo veldig bra ut dette Rolf.
    Spesielt rødtonene er jo merkbart myyye bedre.

Kjelli

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig bra bilde! Håper jeg kan få en slik kino en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjelli; Ja, syntes selv at rød (og grønn) ble mere fyldig og riktig. Nå la jeg ikke opp noe "natur" shoot da...skal få tatt et nytt i morgen slik at du får se hvor den grønne ligger.

PS! Takk for kaffen, og den meget gode innføringen i Xcard+Holo3D!
    Må innrømme at så snart lommeboken tillater det, så skal ny hardware inn i "boksen" :wink:

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut Rolf, jeg satt også inn Roscoefilter i min BG 808S, og fikk også et " løft ". Har bestillt ny DVD spiller med SDI og er veldig spent på hvordan det blir. Hmm, lurer på hvor dette skal ende...

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut Rolf!
    Har du fått plassert filterene bak på linsa?? Hvordan festet du det?

Mvh
    janghell

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmm.... aldri har jeg sett Milla vakrere. ops:
    Gratulerer med noe som vel må være ultimat gjengivelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    janghell; Jeg tok av linsene og laget en mal slik at jeg kunne kappe filtrene jevnt med kanten rundt linsen. Filteret passet perfekt rundt kanten, og jeg festet det godt til med tape rundt hele kanten. Benyttet skikkelig tape, slik at dette ikke vil løsne over tid (benyttet IKKE "Libris" tape).

Jeg tok av også den blå linsen, bare for å sjekke tilstanden på fosforet (perfekt uten antydning til brenning). Jeg fikk også renset linsene skikkelig, da det tidligere var noe støv på dem. Nå er dem blanke og fine :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen nye shoots jeg tok i kveld. Disse viser bedre fargene (Tatt fra Digital Video Essentials). Får med en del av "ytelsen" på det grønne også her..
    (Blir en del bilder i denne tråden fra meg nå, men regner med at det er ok, siden jeg linker dem fra min egen server...). :?:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du har jo merket tråden med screenshots, så da antar jeg at de som klikker seg inn overlever litt nedlastning også...

Ser selvsagt utrolig bra ut! Ser litt halo på et par av bildene, men det slipper en vel ikke unna på CRT uten liquid coupling... Fargemetning ser meget bra ut, all den tid det er mulig å gjengi dette på min LCD skjerm selvsagt!

Hvis ikke noe stort skjer på DLP, blir det nok CRT på meg igjen når jeg etterhvert får meg et eget kinorom... Må nok bli en Cine 8 Onyx, da... Dream machine (uten å koste en halv mill, "bare" en halv halv en...)!

For øvrig er Electrohome flotte projektorer, har selv hatt en ECP4500, og selv om dette var en 7"-var, var bildekvalitet helt enormt bra...

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du vise oss hvor haloene er, har alltid lurt på det ?

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også faktisk litt usikker på det Lygren... :P

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg i det hele tatt skal være pirkete på noe med bildet, så var fargetemperaturen
    litt for varm for min smak. Men ellers kan jeg bare drømme om slik super bildekvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Må kanskje også skyte inn at dette kamera ikke er det aller beste (2.1Mp). Det sliter en del med bl.a hvitbalansen. På screenshoots blir resultatet derved "blooming", mens dette ikke er tilfellet direkte i fra PJ.

Kunne vært interessant og prøvd et av de nye >5Mp kameraene :?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Halo er smitteeffekten du ser fra de lyse områdene over til mørke områder, spesielt synlig på bilde nr. 3 fra bunnen av.

Halo skyldes refleksjon fra linsen, som reduseres ved bruk at såkalt liquid coupling systemer, som egentlig bare er en hinne bestående av en sammenetning av vann og andre kjemikalier, som endrer brytningen, og dermed refleksjonen.

Blooming, som er overeksponering av hvitnivået, ofte pga feiljustert G2, ser jeg imidlertid lite til, men... Ser ut til å være godt innstillt, iallfall tilsynelatende!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Bør kanskje inkludere at ingen av disse bildene er spesielt gode for å vise halo, helt mørke bilder med lyse objekter (f.eks. stjernehimmel) viser fenomenet bedre.

For øvrig vil selv liquid coupled enheten kunne ha noe halo... Iallfall hadde min RetroData 808s bittelitt, selv om liquid couplingen reduserte fenomenet mye.

Uansett, flotte bilder, skal ikke ødelegge gleden din! Jeg er kritisk av natur, vet dere, har jo selv ingen projektor nå, DLP har jo utvilsomt også sine svakheter! Blir spennende å se hvordan de kommende 3-chips DLP'ene blir!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mr. Hult.

Jeg er ikke engang novise når det gjelder CRT projektorer, men jeg må si at bildene du har tatt må sies å vise et utrolig godt bilde. Ser jeg på det aller første bildet er grafikken fra TT litt uskarp, men så er jo initiell bildestørrelse redusert til 1/3. Bildet fremstår (for meg) utrolig bra med et 2.1MP. Da må jo bildekvaliteten på film være utrolig bra live To kjappe:

- Bruker du tripod når du tar bilde av screenshots?
    - Hvilken type projektor hadde du før CRT-en?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tiger'n

Jeg må ha kamera på stativ...er så skjelven på hånda ser du :lol:
    Hadde en gang i -97 -98 en Philips LCD av heller laber kvalitet. Solgte den og kjøpte meg Philips 32" 16:9 100Hz istedet. Byttet denne ut i en Sony 32" 50hz, da 100Hz teknologien generelt er en uting!

Endte allikevel på nok en ny 100Hz, men igjen byttet jeg denne ut for 2år siden i min nye bakprojektor TV (Sony 41" 16:9 50Hz CRT TV). Denne er meget bra! (som eller fra 3 rørs :wink: ).

Jeg driver fortsatt utstrakt testing med ffdshow...Uten ffdshow er bildet fra Theatertek grusomt uklart :roll:
    Med resize til desktop oppløsning blir det meget bra, enn fortsatt noe soft, men uten disse kjedelige artifaktene...Har prøvd å legge til Dscaler filter, men det er for "kornete".
    Fant at selv om bildet ikke er like sylskarpt som en får fra ex.DLP, så er mykheten i bildet behagelig og ikke "stressende"...mulig derfor at det skytes så mange filmer i "soft-modus" (som f.eks Star Wars filmene?).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf: Tenkte ikke på det med kamera engang. Man kan uansett ikke trekke
    konklusjoner av bildekvalitet hvis man ikke har et meget dyrt kamera likevel.

Som sagt, dette er sikkert et oppsett jeg bare kan drømme om likevel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle sammenligne noen screenshots med deg Rolf.Bilder i denne sammenheng sier vel ikke så mye i det hele tatt.Men har nå likevel drista meg til å ta noen fra Digital Video Essentials som sammenligningsgrunnlag.Kjører 720p via Vision scaler på en barco 801s.
    Fargekalibrert til 6500k.Bildene er tatt med ett olympus 2.0 megapix kamera.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •