Kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler

Hadde noen her giddet litt å fortelle hva kabler som bør brukes til crt
    eventuelt fordeler og bakdeler ? feks hva type signalkabler man må ha for å kjøre progresivt. kansje litt feil forum å ta opp kabler men vil gjerne ha litt inputt fra dere som driver med crt om hva jeg bør velge.
    fra dvd spiller ? fra pc ? når man skal lage kabler selv er det noe man må tenke på ? går signalene best i en krysset kabel eller rett kabel ?
    hva er minimun kvadrat på en bnc kabel ? prøvde med en datakabel som jeg loddet på bnc plugger men ser ut som det kan kansje være for tynne ledere ? noen som har noe info/meninger om dette ?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har loddet en provisorisk Scart--->RGB, og ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg brukte standard cat5 kabel... Men nå vet ikke jeg om bildet hadde blitt bedre hvis jeg hadde kjøpt tilsvarende kabel i butikk...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du bør benytte htpc til CRT, for å få best mulig resultat på bildekvaliteten.

Bruker selv en billing VGA til 5BNC fra Clas Olson, men vil istedet anbefale en bedre kabel fra f.eks PSI. Disse har bra omtale og er ikke altfor dyr: http://tinyurl.com/2ovep

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videosystem lager også helt greie kabler i alle lengder og fasonger til en rimelig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det multikoaksialkabler på 75 Ohm jeg sdkal bruke da ?
    hvor tykke får jeg plass i vga pluggen ? 8,6mm
    Belden har noen feite kabler men vet ikke om de er for store til å få inn i pluggen. Trenger 15 meter kabel så det er vel best å lage den selv.

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf skriver: Bruker selv en billing VGA til 5BNC fra Clas Olson, men vil istedet anbefale en bedre kabel fra f.eks PSI. Disse har bra omtale og er ikke altfor dyr

Så jeg lurer Rolf, er du ikke fornøyd med kablene ? Og hvor har du kjøpt VGA kabelen. Jeg er på jakt etter en VGA kabel som er lang nok 8 til 10 meter burde holde. Kjøpte 5BNC fra Clas Olson for noen dager siden.

Hilsen Heddaen

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirken
    er det multikoaksialkabler på 75 Ohm jeg sdkal bruke da ?
    hvor tykke får jeg plass i vga pluggen ? 8,6mm
    Belden har noen feite kabler men vet ikke om de er for store til å få inn i pluggen. Trenger 15 meter kabel så det er vel best å lage den selv.
    Mini-coax kabelen Belden 1522A passer vist akkuratt i en vga plug :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heddaen
    Så jeg lurer Rolf, er du ikke fornøyd med kablene ? Og hvor har du kjøpt VGA kabelen. Jeg er på jakt etter en VGA kabel som er lang nok 8 til 10 meter burde holde. Kjøpte 5BNC fra Clas Olson for noen dager siden.

Hilsen Heddaen
    Er ikke fornøyd med denne billige Clas Olson kabelen nei. Nå har jeg da også 12m da :?

Jeg vil enten gå for en kabel fra PSI, eller håpe på at godeste Bjørn H. kan lage en kvalitetskabel til meg...Uansett vil ny kabel komme...på neste budsjettrunde her hjemme :lol:

sitat: "Det skal ikkje stå på penga" -Olaf Sand

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ferdig med nytt kabelprosjekt, jeg klarte faktisk å hente ut enda litt mer av bildet med denne.

To timer med spesialtang,kniv,skyvelær og en god porsjon tålmodighet.

Men denne kabelen ble 20mm i diameter så jeg tror ikke den egner seg for VGA plugger!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg testet allverdens kabler.Men Psi har bra kabler til fornuftig pris.Kjøpte en på 8.5 m som erstattet en kabel jeg fekk laget av Leteng.PSI kabelen er solid med gode termineringer. På kabelen fra Leteng var det en anelse ghosting i bildet fra lyse objekter.Dette forsvant etter oppdatering til PSI kabel.Kan iallefall gå god for denne kabelen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •